Alvorens te onderschrijven, gelieve kennis te nemen van de infofiche en de algemene voorwaarden van de verzekering HospiPro.

Hospipro hospitalisatieverzekering

Bescherm jezelf en je medewerkers tegen hospitalisatiekosten

Hospipro hospitalisatieverzekering

Verzekering HospiPro

HospiPro is een hospitalisatieverzekering voor kmo’s, vrije beroepen en zelfstandigen met personeel. Ze kan afzonderlijk worden afgesloten of als aanvulling op de Ambulante Zorgverzekering AmbuPro.

Voor wie en waarom?

HospiPro dekt de hospitalisatiekosten van jou, je medewerkers én hun gezinsleden. Zo worden jullie beschermd tegen de vaak zware financiële gevolgen van een opname in het ziekenhuis.

De voordelen voor je personeel en jezelf

De HospiPro-verzekering biedt tal van voordelen: 
Voor je personeel:
Geen medische vragenlijst of onderzoek bij aansluiting.
Minder financiële stress bij gezondheidsproblemen.
Betere toegang tot kwalitatieve zorg.
Voor je organisatie:
Je toont jouw betrokkenheid bij het welzijn van je medewerkers.
Verhoogde loyaliteit van je personeel.
Aantrekkelijker werkgeversimago bij rekrutering.
Vertrouw op de expertise van een marktleider in hospitalisatieverzekeringen met meer dan 800.000 verzekerden.

Wat dekt HospiPro?

Medische kosten bij hospitalisatie
Zijn onder meer gedekt:
Verblijf in het ziekenhuis (met overnachting, dagopname of thuiszorg) bij ongeval, ziekte, zwangerschap of bevalling (kosten die onder de wettelijke tussenkomst van de mutualiteit vallen).
Niet gedekt:
Esthetische of verjongingsbehandelingen; de kosten voor reconstructieve chirurgie na ziekte of ongeval zijn wél gedekt.
Vervoerskosten bij hospitalisatie
Gedekt:
Dringend medisch vervoer naar het ziekenhuis (ook per helikopter).
Medisch verantwoord vervoer bij hospitalisatie (ook per helikopter).
Mobiele Urgentiegroep (MUG).
Niet gedekt:
Alle andere vervoerskosten.
Pré- et posthospitalisatiekosten
Zijn onder meer gedekt:
Medicatie, medische erelonen, kinesitherapie, ook kosten waarvoor geen tussenkomst van de mutualiteit is voorzien (medicatie, homeopathie, chiropraxie, osteopathie, acupunctuur, geregistreerde gezondheidsapps via mHealthBelgium enz.) en dekking geldt vanaf 60 dagen vóór tot 180 dagen na hospitalisatie (bij hospitalisatie door ongeval: verlengd tot 365 dagen na opname).
Niet gedekt:
Vervoerskosten naar de zorginstelling.
Verbanden en medisch materiaal uit de gewone handel.
Kosten voor ambulante behandelingen bij ernstige ziekte
Gedekt:
Kosten voor ambulante behandelingen bij één van de 40 ernstige aandoeningen vermeld in de algemene voorwaarden (zoals kanker, leukemie, HIV, multiple sclerose, Parkinson, infecties door coronavirussen enz.), zonder tijdslimiet en geen hospitalisatie vereist.
Niet gedekt:
Ambulante behandelingen voor aandoeningen die niet op de lijst van 40 ernstige ziekten staan, voorzien in de algemene voorwaarden.
Kosten voor palliatieve thuiszorg
Gedekt:
Zorg waarvoor een wettelijke tussenkomst bestaat.
Niet gedekt:
Zorg die geen recht geeft op een wettelijke tussenkomst.
Extramurale oogheelkundige kosten
Gedekt:
Cataractoperatie uitgevoerd in de praktijk van een oogarts.
Niet gedekt:
Andere extramurale oogheelkundige ingrepen die geen cataractbehandeling zijn.
Hospitalisatiekosten bij medisch begeleide voortplanting (MVB)
Gedekt:
Hospitalisaties voor MBV-behandelingen die wettelijk worden terugbetaald.
Niet gedekt:
Hospitalisaties voor MBV-behandelingen zonder wettelijke tussenkomst.

Bijkomende informatie

Wie is verzekerbaar?

Medewerkers
Echtgenoten of samenwonenden
Kinderen ten laste
Aansluiting is verplicht voor alle medewerkers en optioneel voor hun gezinsleden.

Wat is de wachttijd?

Geen wachttijd voor:
automatische aansluiting,
vrijwillige aansluiting bevestigd binnen 2 maanden na het recht op aansluiting.
Voor de facultatieve verzekerden waarvan de aansluiting op deze polis niet bevestigd wordt binnen de twee maanden nadat het recht op aansluiting zich opent, treedt de aansluiting in werking op de eerste dag van de tiende maand volgend op de maand waarin de aansluitingsaanvraag wordt bevestigd. Geen medische formaliteiten vereist bij aansluiting (geen vragenlijst, geen medisch onderzoek).

Mogelijkheid tot individuele voortzetting

Wanneer een medewerker zijn collectieve hospitalisatieverzekering verliest (bijvoorbeeld door jobwissel, ontslag, pensioen enz.), heeft hij het recht om deze verzekering individueel voort te zetten. Dit recht geldt ook voor de gezinsleden.
Wie kan aansluiten?
Iedereen die zijn collectieve hospitalisatieverzekering of verzekering ambulante medische zorgen verliest omwille van professionele omstandigheden, op voorwaarde dat de hoofdverzekerde (de medewerker) onafgebroken aangesloten was bij één of meerdere opeenvolgende ziekteverzekeringscontracten gedurende de twee jaar voorafgaand aan het verlies van de collectieve dekking (bijvoorbeeld door jobwissel, ontslag, pensioen enz.).

Nuttige documenten

Bekijk alle dekkingen en uitsluitingen in deze documenten:

vraag eenvoudig
een offerte aan

Gratis, volledig vrijblijvend en 100% online. 
Online
Online
Vul het formulier in en ontvang je persoonlijke offerte

Combineer verzekeringen Hospitalisatie en Ambulante Medische Zorgen

Voor absolute gemoedsrust en een nog lichtere financiële last voor jou en je medewerkers, kan je de verzekering Ambulante Medische Zorgen AmbuPro afsluiten als aanvulling op de Hospitalisatieverzekering HospiPro.

Ethias biedt ook handige tools die je leven gemakkelijk maken

Connect Zone

Connect Zone (voor werkgevers)

Espace Connect

Klantenzone (voor verzekerden)

Assurcard

AssurCard

Assurcard

AssurPharma

Assurmed

AssurMed

Een schadegeval?
Geen paniek!

Wettelijke informatie

HospiPro is een hospitalisatieverzekering onderworpen aan het Belgisch recht. Het betreft een jaarcontract dat stilzwijgend wordt verlengd, tenzij je minstens 3 maanden vóór de vervaldatum opzegt.

Iedere beslissing om de verzekering HospiPro te onderschrijven, moet gebaseerd zijn op een grondig onderzoek van de infofiche en de algemene voorwaarden.

In geval van klacht, kan u zich wenden tot Ethias, Prins-Bisschopssingel 73 te 3500 Hasselt, fax 011 85 61 10, klachtenbeheer@ethias.be. Indien u geen voldoening krijgt, kan u zich wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman-insurance.be/nl), de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel, fax 02 547 59 75.

Partena Professional treedt op als klantenaanbrenger voor Ethias nv.

Ethias nv, toegelaten onder het nr. 196, voie Gisèle Halimi 10 te 4000 Luik, is een in België erkende verzekeringsmaatschappij onderworpen aan het Belgische recht. RPR Luik BTW BE 0404.484.654 – IBAN: BE72 0910 0078 4416  BIC: GKCCBEBB.