Want alleen al in de zomer van 2019 is Ethias 20.000 keer tussengekomen om Belgische slachtoffers te helpen.
Ethias verzekert uw voertuig en biedt bijstand bij autopech. De verzekering omvat ook persoonlijke hulp (repatriëring, medische kosten, ...) tijdens het hele verblijf voor u en alle leden van uw gezin. Ontdek de verschillende opties in bijstandsverzekering en kies degene die aan al uw behoeften voldoet.
De formule Car & Family combineert een klassieke reisbijstand en pechverhelping: met andere woorden, zij dekt uw gezin EN uw voertuig. Deze formule is dus perfect als u op vakantie gaat met de auto. Bovendien bent u een volledig jaar verzekerd, ongeacht het aantal reizen dat u maakt en uw bestemmingen*! U bent dus ook in België verzekerd bij pech in geval van een probleem tijdens uw dagelijkse verplaatsingen en andere escapades!
Raadpleeg de infofiche en de algemene voorwaarden voor meer details over de waarborgen van Ethias Assistance Car & Family en de niet-gedekte risico’s.
De formule "Family" is een reisbijstandsverzekering voor personen op jaarbasis: verzekert alle leden van uw gezin voor al uw trips en reizen (van minder dan 90 opeenvolgende dagen) in de hele wereld. Reis zo vaak uw wilt en waar u wilt: u bent 1 volledig jaar verzekerd door uw Ethias Assistance Family.
Een weekendje aan zee? Een skivakantie? Of gewoon de dagelijkse trajecten … Volgend jaar zal u misschien vaak de auto moeten nemen. Wist u dat u voor maar € 3,75/maand extra* (€ 45/jaar extra) ook 1 volledig jaar pechverhelping geniet in heel Europa? In geval van een probleem met uw auto (pech, lekke band, enz.), of u nu op vakantie of naar het werk gaat, kunt u ook een beroep doen op de assistance van Ethias. Interesse? Ontdek de formule "Car & Family".
Raadpleeg de infofiche en de algemene voorwaarden voor meer details over de waarborgen van Ethias Assistance Car & Family en de niet-gedekte risico’s.
De "tijdelijke formule Family" is een reisbijstandsverzekering voor personen die u afsluit voor één reis. U ontvangt een gepersonaliseerde premie op basis van de duur van de reis, het aantal reizigers en de bestemming.
Dan is de formule “Assistance Family” misschien het meest interessant.
Voor € 7,001 (of € 84/maand in één keer betaalbaar) zij u en al uw gezinsleden een volledig jaar gedekt in de hele wereld, ongeacht het aantal reizen of de bestemmingen.
Aarzel niet om onze offertes te vergelijken en vind de meest voordelige formule voor u.
Raadpleeg de infofiche en de algemene voorwaarden voor meer details over de waarborgen van Ethias Assistance Car & Family en de niet-gedekte risico’s.
Ontdek al onze dekkingen en uitsluitingen in onze documenten: Algemene voorwaarden.pdf Infofiche.pdf
Vandaag gaat u voor u naar het werk vertrekt nog gauw even tanken. U bent laat en gehaast en, oh drama!. U tankt diesel in plaats van benzine ... Geen zorgen, Ethias Assistance Car & Family komt u helpen! We komen niet tussen bij pech veroorzaakt door slecht onderhoud van het voertuig.
Tijdens een zonnig weekendje in Oostende wil u een frisse duik in zee nemen. Maar helaas, u trapt op een kwal. U snelt naar de dokter die u een zalfje voorschrijft. Zal u worden terugbetaald? Ja, maar door uw ziekenfonds! Ethias Assistance dekt immers de medische kosten in het buitenland, maar niet in België.
Tijdens een weekendje in het groen samen met vrienden hebben steenmarters lelijk huisgehouden in uw auto en ook de startkabels doorgebeten. Resultaat: de auto wil niet meer starten… Gelukkig is er Ethias Assistance Car & Family om u te helpen! We komen echter niet tussen voor kosten gerelateerd aan de herstelling van het voertuig.
Op weg naar uw skivakantie komt u in een heuse sneeuwstorm terecht! Er zit niets anders op dan uw gloednieuwe sneeuwkettingen op te leggen. Helaas, weet u niet u niet hoe u dat moet doen... Geen zorgen, u kunt rekenen op Ethias Assistance Car & Family!
U brengt een rustige vakantie door aan de Spaanse kust. Op het programma: wat lezen, zalig nietsdoen en tapas à volonté. Dit programma wordt al snel verstoord wanneer uw jongste kind op een zee-egel trapt en naar het ziekenhuis moet: wie gaat dat betalen? Moet ik documenten invullen? … Bel ons, de assistance Family doet alles voor u. Verzoeken om tussenkomst na het verstrijken van 90 dagen tijdens een verblijf in het buitenland zijn uitgesloten.
Reist u graag zonder zorgen? Of wil u misschien een of meerdere waardevolle voorwerpen meenemen? Wij raden u aan om uw bagage te verzekeren met de bagageverzekering van Ethias.
Ethias biedt u optimale ondersteuning om al uw vragen te beantwoorden:
De verzekering Ethias Assistance Car & Family (Plus) en de doorlopende verzekering Ethias Assistance Family zijn jaarcontracten onderworpen aan het Belgisch recht die elk jaar stilzwijgend verlengd worden, tenzij ze ten minste 3 maanden voor de vervaldag opgezegd worden. De tijdelijke verzekering Ethias Assistance Family is een tijdelijk contract dat geldig blijft tot de datum vermeld als einde contract.
Iedere beslissing tot het afsluiten van een Ethias Assistance, moet gebaseerd zijn op een uitgebreid onderzoek van de waarborgen en uitsluitingen die zijn opgenomen in de informatiefiche en in de algemene voorwaarden. Deze documenten zijn tevens gratis beschikbaar in onze kantoren.
Ben je niet tevreden? Je kan een brief sturen naar Ethias, Prins-Bisschopssingel 73 te 3500 Hasselt, fax 011 85 61 10, klachtenbeheer@ethias.be. Indien u geen voldoening krijgt, kan u zich wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman.as), de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel.
Ethias nv, toegelaten onder het nr. 196, rue des Croisiers 24 in 4000 Luik, is een in België erkende verzekeringsmaatschappij onderworpen aan het Belgische recht. RPR Luik. BTW BE 0404.484.654 - IBAN: BE72 0910 0078 4416 - BIC: GKCCBEBB.
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.