Zoomit is een gratis dienst in Internet en Mobile Banking waarmee u ook de facturen van Ethias kunt betalen:
My Ethias is uw beveiligde webruimte op ethias.be voor het beheren van uw verzekeringen. In de rubriek “e-Documents” kunt u uw elektronische facturen raadplegen:
Schrijf u 1 keer in en kies zelf welke dienst u gebruikt: Zoomit, My Ethias of allebei voor een complete dienst.
De volgende facturen (zowel gedomicilieerd als niet-gedomicilieerd) worden elektronisch aangeboden in My Ethias en Zoomit:
Volgende facturen worden NIET elektronisch aangeboden:
U kiest zelf hoe u betaalt:
De betaalstatus in Zoomit is louter informatief. Deze geeft enkel aan of u de betaling van een ontvangen factuur of aanrekening ingevoerd hebt via Zoomit. Wilt u zeker zijn dat de betaling effectief is uitgevoerd, dan kijkt u best naar uw rekeninguittreksels in uw programma voor internetbankieren of in My Ethias.
Het kan ook zijn dat dat u de factuur of aanrekening al hebt betaald via een andere weg (via manuele inbreng in uw programma voor internetbankieren, rechtstreeks aan het loket in uw agentschap, via een bankterminal). In Zoomit zal de betaalstatus dan nog steeds 'Te behandelen' aangeven. In dat geval kunt u de status manueel aanpassen als volgt:
De status van het document is nu gewijzigd in Reeds betaald.
Opgelet:
Icoontjes Betaalstatus in detail:
Mogelijkheid 1:
De elektronische documenten in My Ethias worden aangeboden in PDF-formaat en om deze te bekijken, moet u beschikken over Acrobat Reader. Als u Acrobat Reader niet hebt, kunt u de e-documenten niet openen. U kunt Acrobat Reader gratis hier downloaden.
Mogelijkheid 2:
Een veel voorkomend probleem is dat uw internetprogramma (vb. Internet Explorer, Firefox,…) het openen van deze documenten verhindert via de ingebouwde anti-popupsoftware.
Een andere mogelijkheid is om de instellingen van uw browser aan te passen:
Mogelijkheid 3:
U gebruikt een browser waarvoor onze website niet is geoptimaliseerd, bv. Google Chrome, Opera, ... Deze browsers kunnen dus problemen geven tijdens het surfen op onze website. Gelieve in dit geval met een andere browser in te loggen op My Ethias, nl. Internet Explorer of Firefox.
Mogelijkheid 4:
Naast de anti-popupsoftware van uw browser, zijn er nog andere programma's geïnstalleerd op uw computer die het openen PDF-documenten verhinderen (vb. Google Toolbar, Yahoo Toolbar, Anti-virusprogramma, ...). Gelieve deze programma's te configureren zodat zij de popupvensters van de volgende adressen aanvaarden: http://www.ethias.be en https://securemyethias.ethias.be.
Mogelijkheid 5:
Het e-document opslaan op uw computer en het vervolgens daar openen:
rechts klikken op PDF-icoon > Doel opslaan als ...
Neen. Als u kiest om uw documenten elektronisch te ontvangen via My Ethias en Zoomit dan ontvangt u deze enkel nog elektronisch en niet meer per post.
My Ethias is volledig gratis voor onze klanten.
Eveneens is Zoomit ook een gratis extra service in Internet en Mobile Banking.
Niet alle banken bieden Zoomit aan. Raadpleeg hier het meest recente overzicht van de banken die Zoomit geïntegreerd hebben in hun systeem.
Het is mogelijk om een notificatie e-mail te ontvangen wanneer er een nieuwe factuur in My Ethias en Zoomit staat. Wanneer u zicht inschrijft, moet u uw e-mailadres ingeven om notificatie e-mails te kunnen ontvangen. Het is dus belangrijk een correct e-mailadres door te geven dat u regelmatig gebruikt.
In Zoomit worden u facturen slechts 18 maanden bijgehouden. Erna verdwijnen u facturen uit Zoomit.
In My Ethias daarentegen worden alle documenten voor een periode van 7 jaar bijgehouden. Bovendien kunt u steeds alle documenten opslaan op uw computer.
Dit kan op volgende manier: Rechts klikken op PDF-icoon > Doel opslaan als ...
U kunt zicht in- en uitschrijven in My Ethias via de rubriek ‘Profiel’.
Om zich uit te schrijven op Zoomit verwijzen we u naar hun FAQ.
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.