Overzicht meest gestelde vragen

Nieuw !

Raadpleeg onze handleiding die uitlegt hoe u stap voor stap kunt inloggen

Ik kan niet meer inloggen op de vroegere My Ethias.

Momenteel wordt de applicatie My Ethias afgebouwd en moet u onze nieuwe Klantenzone gebruiken om uw contracten te beheren.

Echter is het - voorlopig - nog steeds mogelijk om in te loggen op My Ethias via volgende link: https://securemyethias.ethias.be/?N

Op die manier kunt u oude gegevens en berichten nog bekijken en ook uw contracten Leven zoals FIRST, Certiflex… (de uittreksels vindt u momenteel enkel terug in de oude My Ethias).

Op termijn zal My Ethias volledig verdwijnen en daarom raden we u aan om een account aan te maken voor de Klantenzone.

Het systeem vraagt telkens opnieuw om een account aan te maken, ondanks dat ik dit reeds heb gedaan.

Dat is goed nieuws, dit betekent dat uw account met succes werd aangemaakt.

De reden waarom u telkens terug op dezelfde pagina komt, is omdat u in het veld “Gebruikersnaam” opnieuw uw oude identificatienummer ingeeft. Maar voor de nieuwe Klantenzone is deze gebruikersnaam het door u gekozen e-mailadres.


Ik krijg de melding “Aanmaak account mislukt” wanneer ik een nieuw account wil aanmaken.

Deze melding verschijnt wanneer u heeft gekozen om uw account aan te maken via uw persoonsgegevens en de gegevens niet overeenkomen met de gegevens in ons systeem.

Meest voorkomende fouten zijn hier:

  • Ingave van het oude identificatienummer in plaats van uw aansluitingsnummer. Uw aansluitingsnummer vindt u terug op uw briefwisseling met Ethias.
  • Foute ingave polisnummer. Kijk dit nauwkeurig na op uw Ethias documenten (factuur of contract).

  • Roepnaam wordt gezet in plaats van de officiële voornaam. (vb. Frans in plaats van François).
  • Uw oude adres staat nog in ons systeem, terwijl u probeert in te loggen met uw nieuwe adres. Gelieve ons in dit geval te contacteren om uw adres aan te passen.

Moest het nog steeds niet lukken, stuur ons een bericht zodat we dit kunnen nakijken.

Ik wil een nieuw paswoord aanvragen maar ik krijg de melding "Verzending mislukt".

Ofwel moet u de ingegeven gegevens nakijken (let op eventuele typfouten), maar in de meeste gevallen betekent dit dat u nog geen account heeft aangemaakt.

Let op: indien u in het verleden My Ethias gebruikte, moet u nu eenmalig een nieuw account aanmaken voor de Klantenzone.

Ik gebruik reeds My Ethias Gezondheidszorgen. Moet ik een nieuw account aanmaken?

Dan is het niet nodig om een nieuw account aan te maken.

U kunt dan inloggen met uw bestaande gebruikersnaam en paswoord van My Ethias Gezondheidszorg.

Iedere keer als ik inlog wordt er een controlecode gestuurd. Is dit de nieuwe manier van werken?

Inzake de controlecode, dat is inderdaad de nieuwe manier van werken. Dankzij deze extra controle blijven uw gegevens volledig beschermd onder alle omstandigheden.

TIP: u kunt in de rubriek “Mijn gegevens aanpassen” in de Klantenzone wel instellen om deze code via SMS te ontvangen. Dit werkt zeer snel en gemakkelijk en op die manier hoeft u uw e-mail niet meer te openen.