De ‘Zwitserse zakmessen’ van Ethias.

Boby, waarom heb je ervoor gekozen om voor Ethias te gaan werken als lokaal inspecteur?
In mijn vorige baan werkte ik al met B2B-klanten, maar de contacten verliepen via e-mail en telefoon. Het menselijk contact ontbrak. Bij Ethias is contact van fundamenteel belang. Elke dag ga ik naar de verzekerden toe en kunnen ze hun problemen persoonlijk aan me voorleggen, me vragen stellen en om advies vragen. Zo kan ik efficiënter werken en leren we elkaar beter kennen. 
Wat typeert een Ethias-inspecteur?

Ten eerste: onze beschikbaarheid. We zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. Dat stelt klanten gerust, vooral bij een schadegeval. Dan zijn ze vaak heel blij met ondersteuning om de noodsituatie het hoofd te bieden. Mijn klanten hebben mijn gsm-nummer en weten dat ik er voor hen ben.

Op de tweede plaats: onze erg ruime bevoegdheden. We zijn multitaskers:

  • als schaderegelaar hebben we onbeperkte bevoegdheden om schadegevallen te regelen,
  • als juridisch en technisch adviseur reiken we concrete oplossingen aan die echt zijn afgestemd op de behoeften van onze klanten,
  • als dossierbeheerder coördineren we de uitwisseling van nuttige informatie met de productie- en schadediensten.

Daarom staan we bekend als de 'Zwitserse zakmessen' van Ethias. Onze klanten hebben één contactpersoon bij Ethias.

Ten derde: onze nabijheid. :

  • Geografische nabijheid: in de stad wonen we op minder dan 15 minuten van onze verzekerden (verkeersproblemen niet meegerekend😉) en in minder bevolkte gebieden op minder dan 20 km. Zo kunnen we in vergelijking met andere maatschappijen sneller reageren, zijn we beter beschikbaar en bezoeken we onze klanten vaker.
  • Hierdoor kennen we onze klanten en hun dagelijkse problemen ook goed (overstromingen, brand, ongevallen, aansprakelijkheid ...). Dat stelt ons in staat om hen doeltreffend advies te geven om hun het leven gemakkelijker te maken. Want verzekeringen kunnen een zeer gespecialiseerd technisch en/of juridisch vakgebied zijn.
Wat maakt Ethias uniek?

Ethias is uniek omdat we een groot aantal inspecteurs (63) verspreid over heel België hebben. Daardoor kunnen we een kwaliteitsvolle relatie met onze klanten onderhouden. Bovendien zijn we er niet alleen om hen een verzekering te verkopen of hun portefeuille door te lichten. We bieden hen opleidingen aan, advies over preventie ... en dat gratis.

En als we waarborgen aanraden, stellen we ons in hun plaats om te beoordelen of ze die echt nodig hebben. Zo vermijden we over- of onderverzekering.

Uiteindelijk zorgt dit alles voor een echte vertrouwensrelatie met onze verzekerden.

Teamvergadering op afstand
Réunion d’équipe en distanciel.
Verdediging overheidsopdracht
Défense de marché public.
Bezoek schadegeval (waterschade)
Visite d’un sinistre.
Vertegenwoordiging Ethias op een beurs
En représentation lors d’un salon.