011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Ik organiseer mijn trouwfeest thuis. Moet ik een speciale verzekering afsluiten?
Het is zover, u hebt besloten om in het huwelijksbootje te stappen. Gefeliciteerd! Dan is het nu tijd om aan de voorbereidingen te beginnen. Hebt u een grote tuin of een krap budget? Dan kiest u misschien voor een cosy feestje thuis of in de plaatselijke dorpszaal. Een schitterend idee! Maar hebt u gedacht aan eventuele ongevallen en schade? Wie zal de rekening betalen? Moet u een speciale verzekering afsluiten of bent u al gedekt door uw lopende polissen? We leggen u alles haarfijn uit zodat uw huwelijk écht de allermooiste dag van uw leven wordt.
De grote dag komt dichterbij en door alle drukte over de decoratie, traiteur, trouwkleding, installatie van de partytent, uitnodigingen … weet u niet meer waar uw hoofd staat. Blijf zen. Na dit artikel kunt u een belangrijk punt op uw to-dolijst schrappen: de verzekering. Want in grote lijnen komt het erop neer dat u niets hoeft te doen.
We legden een aantal vragen voor aan een specialist ter zake: Sébastien Grandjean, Dienstverantwoordelijke bij Ethias.
#1: Als ik mijn trouwfeest in mijn tuin organiseer, moet ik dan een speciale verzekering voor onvoorziene gebeurtenissen afsluiten?
S. G.: “Neen, helemaal niet. U bent al gedekt door uw brand- en familiale verzekering. Op voorwaarde natuurlijk dat u deze contracten hebt afgesloten voor uw hoofdverblijf en uw gezin. U moet uw verzekeraar zelfs niet op voorhand op de hoogte brengen.”
#2: En wat als ik voor mijn trouwfeest een zaal afhuur?
S. G.: “Dat maakt geen verschil. Want uw contracten voorzien een automatische waarborguitbreiding. Dit betekent dat als u in België een ruimte huurt voor een privéfeest zonder toegangsprijs, u dezelfde dekking geniet als wanneer u het event thuis organiseert. De eigenaar van het gebouw daarentegen zal u waarschijnlijk in het huurcontract wijzen op uw plicht om uw huuraansprakelijkheid te verzekeren of zal misschien een dekkingsattest vragen. Het volstaat dan om dit attest aan uw verzekeraar te vragen.”
#3: Alles in orde, tot nu toe. Maar welke verzekering zal me vergoeden in geval van schade?
S. G.: “Alles hangt af van het schadegeval. Uw brandverzekering dekt alle schade (zoals glasschade, brand en waterschade) aan het gebouw en de inhoud waarvoor u aansprakelijk bent, ongeacht of het bij u thuis gebeurt of in de zaal die u huurt. Terwijl uw familiale verzekering de schade dekt die u, of de personen die onder uw dak wonen, aan derden zouden toebrengen.”
#4: Kunt u ons een paar concrete voorbeelden geven?
S. G.: “Stel: door een van uw kandelaars vliegt de gehuurde feesttent in brand. Of bij het schoonmaken van de zaal breekt u een ruit. Of u vergeet er een kraan dicht te draaien, waardoor de volgende dag alles onder water staat. In al deze gevallen bent u duidelijk aansprakelijk, en doet u een beroep op uw brandverzekering.
Andere situatie: iemand struikelt over het tapijt dat u hebt gelegd en breekt zijn sleutelbeen. In dat geval zal uw familiale verzekering de medische kosten voor zijn rekening nemen. Nog een voorbeeld: bij het klinken morst uw kersverse echtgeno(o)t(e) rode wijn op de nieuwe jurk van uw moeder. O jee! Dankzij uw familiale verzekering zullen de toekomstige relaties met schoonmama gelukkig niet vertroebelen.”
#5: En wat als een van de genodigden met zijn sigaret een gaatje brandt in mijn leren zitbank? Of als hij te veel heeft gedronken en het toilet de dupe is?
S. G.: “Dat is iets anders. Alles hangt altijd af van wie aansprakelijk is voor de schade. In dit geval is dat uw gast. Zijn eigen familiale verzekering zal u moeten vergoeden. En als hij geen verzekering heeft, zal hij zelf moeten opdraaien voor de aangerichte schade.”
#6: Dus mijn familiale verzekering dekt alleen de schade die ik of de gezinsleden die onder mijn dak wonen, toebrengen aan derden.
S. G.: “Inderdaad. En uw dieren zijn ook gedekt. Dus als uw hond een van uw tafelgenoten bijt, doet u ook een beroep op uw familiale verzekering. Dit geldt eveneens voor de gasten die tijdelijk bij u logeren, zoals uw zus die in Frankrijk woont.”
#7: Bedoelt u dat mijn verzekering ook tussenkomt als zij aansprakelijk wordt gesteld voor schade?
S. G.: “Ja, maar met een belangrijk voorbehoud. Als uw zus, die bij u logeert, per ongeluk de bril van uw beste vriend verbrijzelt door erop te gaan zitten, dan is er geen probleem. Maar, let op, als ze een spiegel van uw badkamer breekt, kunt u geen beroep doen op uw eigen verzekering. Want uw zus wordt dan, zoals u, beschouwd als een van de verzekerden van uw polis. Met andere woorden, een verzekerde kan nooit zijn familiale verzekering aanspreken voor schade die hij aan ‘zichzelf’ zou toegebracht hebben."
#8: Maar wie zal dan mijn vernielde spiegel vergoeden?
S. G.: “De familiale verzekering van uw zus, als ze er een heeft.”
#9: Wat als ik studenten of hulpkrachten inschakel om het buffet en de bar te bedienen?
S. G.: “Zij zijn gedekt door uw familiale verzekering. Bijvoorbeeld als een van hen een brandwonde oploopt als hij de pannenkoeken flambeert. Als u een traiteur inschakelt, zijn het personeel en materieel gedekt door zijn eigen beroepsverzekering. Dat is ook het geval als u een schoonmaakbedrijf inschakelt.”
#10: Een laatste vraag: een aantal gasten liggen met een voedselvergiftiging in het ziekenhuis. De oorzaak is een bacterie in de zalmschotel van mijn buffet. Wie zal dit betalen?
S. G.: “Opnieuw is de hamvraag: wie is aansprakelijk? In dit geval: wie heeft de zalmschotel bereid? Als u dat bent, dan zal uw familiale verzekering tussenkomen. Maar heeft uw traiteur of vishandelaar het gerecht klaargemaakt? Dan moet u hem aanklagen, zodat zijn verzekering de medische kosten van uw gasten vergoedt.”
Nog vragen? Lees de clausules van uw verzekeringscontracten aandachtig en contacteer bij de minste twijfel uw verzekeraar. Het allerbelangrijkste is dat u op de grote dag in alle rust geniet van elk moment met uw allerliefste en uw gasten.