011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Familiale verzekering: wat te doen bij een schadegeval?
© lisenced by Ingimage
Volgens Assuralia hebben 9 op de 10 Belgen een familiale verzekering. Een goede reflex!
Want het dagelijkse leven gaat niet altijd over rozen. Niemand is immuun voor tegenslag die geld kost. Hoe reageert u het beste als het toch gebeurt? Hoe dient u uw schadedossier in? Binnen welke termijn? Schriftelijk of telefonisch? En wat als ú het slachtoffer bent?
Waarvoor dient de familiale verzekering?
Stel: u, iemand uit uw gezin of uw huisdier brengt schade toe aan anderen in de privésfeer. Met andere woorden: schade aan iemand die geen deel uitmaakt van uw gezin. Dan moet u die schade herstellen. De Familiale verzekering gaat vanaf dat moment van kracht. Om al die dagelijkse kleine ongelukjes te dekken. Bekijk de hele uitleg van a tot z.
Enkele willekeurige voorbeelden:
Andere concrete voorbeelden? Kijk hier of doorloop deze lijst met 7 ongelukjes die kinderen geregeld veroorzaken.
Potje breken, potje betalen
U hebt zich uitgebreid verontschuldigd bij het slachtoffer. Dat siert u. Maar uw zalvende woorden zullen niet volstaan. U moet de portemonnee opentrekken om de schade die u hebt veroorzaakt te herstellen. Tenzij u een Familiale verzekering afsloot!
Hoe uw schadegeval aangeven bij Ethias?
Makkelijkste manier: dit aangifteformulier online invullen. U kunt het ook downloaden, printen en met de hand invullen, in leesbare letters. Bezorg ons daarna uw ondertekende aangifte met eventuele bewijsstukken.
Via e-mail: schade.familiale@ethias.be
Via de post: Ethias, Dienst Schade Familiale, Prins-Bisschopssingel 73, 3500 Hasselt
Nóg sneller: vul uw verklaring in en verstuur ze direct via MyEthias.
Of bel ons Customer Center op 011 28 24 00: we openen uw schadedossier en helpen u om uw verklaring in te vullen.
Welke informatie geeft u door?
Binnen welke termijn?
U moet uw schadegeval ten laatste binnen de 10 dagen aangeven. Vergat u bewijsstukken zoals een kopie van het proces-verbaal of offertes/facturen van de herstelling? Vermeld ze bij uw aangifte en stuur de documenten zo snel mogelijk door, liefst binnen de 48 uur. Stel het niet uit! Hoe sneller uw dossier compleet is, hoe sneller we het kunnen bekijken en hoe sneller de schade wordt vergoed.
En wat als de schadevergoeding wordt uitgesteld?
Normaal gesproken gaat het heel snel. In het merendeel van de gevallen wordt de schadevergoeding binnen de maand uitgekeerd nadat uw dossier werd aanvaard of nadat het onderzoek werd afgerond.
Wat met de franchise?
Vanaf € 263,53. Dit betekent dat als de kosten dit bedrag niet overschrijden, Ethias helaas geen enkele vergoeding zal betalen. Het is aan u om het slachtoffer terug te betalen. Zijn de kosten hoger dan dit bedrag? Dan wordt de franchise afgetrokken van onze tussenkomst.
*Deze bedragen zijn gekoppeld aan het indexcijfer van de consumptieprijzen. Ze werden bepaald volgens de index van 05/2019.
En wat als u het slachtoffer bent?
Stel: uw buurman installeert een nieuwe keuken. En hij boort in al zijn enthousiasme door de muur van uw slaapkamer. Lap! U belt bij hem aan maar hij heeft geen oren naar uw klacht: hij weigert u te vergoeden of zijn verzekeraar in te schakelen. Daar staat u dan! Wat kunt u doen? Als u hebt ingetekend op de optie Rechtsbijstand in uw contract, kunt u gerust zijn. Onze juridische bijstand zal stappen ondernemen (in der minne of voor de rechtbank als dat nodig is) zodat u deze zaak kunt winnen. Oef!