011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Winterdipje? Zo wordt u weer vrolijk!
Bent u een beetje somber? Wees gerust: u bent niet alleen. Vanaf de herfst heeft 1 op 10 personen dezelfde symptomen. U voelt zich moe, prikkelbaar en depri. De fut is eruit, de moed zakt u in de schoenen en u snakt naar suikers. Een winterdipje, dus. Oorzaak: de dagen worden korter en er is minder zonlicht. Maar laat dat sombere hoofd nog niet hangen: wij hebben enkele tips om uw moraal op te krikken en in vorm te blijven tot de lente aanbreekt.
Een winterdip, wat is dat eigenlijk?

De winterdip oftewel winterdepressie is dat ellendige gevoel tussen het einde van de herfst en het begin van de lente. Het laat ons helemaal afgepeigerd achter. We zijn bekaf, lusteloos en slechtgezind. En we zijn voortdurend aan ‘t snacken. De wetenschappelijke uitleg: in de winter krijgen we minder licht. Ons lichaam maakt dus het slaaphormoon melatonine aan. En produceert onvoldoende serotonine, het gelukshormoon. Gevolg: vermoeidheid en een slecht humeur!
Daarom enkele tips om de winterblues te verjagen zodat u opnieuw het zonnetje in huis wordt.
Simpele vuistregel: slaap voldoende!
© Paul
Slapen is gezond. Want slaaptekort maakt u vatbaar voor angst en stress. Uw humeur raakt ontregeld en uw concentratie wordt verstoord. Om goed te slapen kweekt u best deze gewoontes:
Zeker niet verwaarlozen, want slaap doet wonderen voor uw gezondheid.
Zorg voor voldoende daglicht
© Warren Wong
Vitamine D kan uw serotoninegehalte beïnvloeden. Ga ‘s middags 20 minuten in het zonnetje zitten. Zo maakt u vitamine D aan en schept u een luchtje. Kan u te weinig naar buiten? Dan helpt een D-supplement om uw winterdipje te bestrijden. Praat erover met uw apotheker.
Of probeer gerust lichttherapie. Dat werkt zo: een lichtlamp schijnt een tijdje op uw gelaat en compenseert zo het gebrek aan zonlicht. Deze lichtlampen zijn vrij te koop. Maar praat eerst met uw huisarts over lichttherapie.
Ga zeker sporten en sla die wandeling niet over
Ja, ‘t is buiten maar frisjes. Maar blijf vooral bewegen en sporten in de gezonde buitenlucht. Een natuurwandeling met het gezin? Prima om de batterijen op te laden! Dus grijp uw sjaal, muts en warme winterjas.
Vertroetel uzelf
In de winter is het heerlijk cocoonen thuis. Steek enkele theelichtjes aan, neem een lang warm bad met essentiële oliën, ga voor een gezichtsmasker, mediteer en luister naar uw favoriete liedjes. Ga ook voor kleuren. Fleur uw garderobe op en draag warme en vrolijke kleuren.
Spreek af met vrienden
Gezellig cocoonen? Prima. Maar u gaat toch niet de hele winter onder uw donsdeken liggen? Breng meer tijd door met uw gezin en vrienden: ga naar de cinema, op restaurant, maak uitstapjes, ga samen schaatsen of bowlen en organiseer spelletjesavonden rond het haardvuur. Alle excuses zijn goed!
Kweek een goed humeur
En wat als u begint met positief te denken? Nederlands socioloog Ruut Veenhoven leverde het bewijs: tevreden mensen leven 4 tot 10 jaar langer.
Tip om positiever te denken? Overloop uw dag voor u gaat slapen en noem 3 aangename momenten. U hoeft niet ver te zoeken. Misschien was uw koffie vanmorgen perfect gezet. Of hebt u op het werk de laatste parkeerplaats veroverd. Of uw tienerzoon had 16/20 voor zijn opstel. Hoppakee! Meteen 3 lichtpuntjes die uw leven mooier maakten. Sluit uw dag met een positieve noot, en u springt opgewekt uit de veren!
De aller-, allerbeste remedie tegen dat winterdipje? Naar de zon gaan!
Enkele dagen is genoeg. Even op adem komen, de batterijen opladen en u keert sterker dan ooit terug. U hoeft ook écht niet naar de andere kant van de aardbol. De zon is er soms al op drie uurtjes vliegen. Skyscanner, die vluchten vergelijkt, goot deze winter 10 goedkope bestemmingen in een lijstje.
De top-3 is respectievelijk Tenerife (gemiddeld 20°C), Kaapverdië (toch wel 8 uur vliegen) en Marokko. Deze drie bestemmingen beloven u volop zon in putje winter.
Het vervolg van deze reeks: Dubai, Grand Canaria, Gambia, Madera, Thailand en het Sultanaat Oman. Stuk voor stuk zonovergoten bestemmingen die doen dromen.
Vertrekt u binnenkort trouwens op reis? Vergeet dan niet te checken of u alles mee hebt.
En denk aan uw annulatieverzekering. Teken op tijd in, want er geldt een wachttijd. Die loopt tussen het moment dat u intekent en het moment dat u effectief verzekerd bent. Kijk hoe voordelig de Reisannuleringsverzekering van Ethias is.