011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Uw wagen doorverkopen:
weet u hoeveel hij waard is?
Image(s) licensed by Ingram Image
Uw wagen is al enkele jaren oud en u wilt hem graag doorverkopen. Maar hoeveel krijgt u er nog voor? Of anders gezegd, hoeveel is uw wagen vandaag waard? Met deze tips schat u die waarde zo precies mogelijk in!
De tijd vliegt ... en de waarde van uw wagen daalt
Beter worden met de jaren? Dat geldt misschien wel voor wijn maar niet voor uw wagen. Ook als u een gloednieuwe wagen koopt, verliest hij al 15 tot 25% van zijn waarde vanaf het eerste jaar. Na vier jaar is de wagen zelfs niet meer de helft van zijn prijs waard. Ontmoedigend, niet? Gelukkig verliezen niet alle voertuigen hun waarde op dezelfde manier. Sommige wagens doen het op de tweedehandsmarkt dan ook beter dan andere. Denk bijvoorbeeld aan de sterke Duitse modellen. Ook kleine stadswagens op benzine zijn op dit moment zeer gegeerd op de tweedehandsmarkt. Wrijf u dus al maar in de handen als u zo'n model in huis hebt!
Klaar voor de vragenronde?
Kent u alle kenmerken en uitrustingen van uw wagen uit het hoofd? Welke onderdelen hebt u al vervangen? Verzamel voor u begint te rekenen alle nuttige documenten zoals de grijze kaart, de aankoopfactuur, het onderhoudsboekje, bewijsstukken ... Met deze documenten in handen antwoordt u meteen op elke vraag van een geïnteresseerde koper.
Welke criteria beïnvloeden de prijs?
Als u uw auto wil verkopen, spelen veel elementen mee. Denk bijvoorbeeld aan het merk van uw auto en het aantal kilometers op de teller maar ook aan de kleur van het koetswerk of de staat van de zetels. Al die punten zijn van belang voor de vraagprijs. Maar wat zijn die criteria nu precies?
En last but not least: de staat en het onderhoud! Is uw wagen piekfijn in orde of heeft hij deuken, krassen of vlekken? Was het voertuig ooit betrokken bij een ongeval? Kreeg de wagen elk jaar het juiste onderhoud? Is de technische controle in orde? Hebt u stukken of banden moeten vervangen?
Hoe berekent u de waarde van uw voertuig?
Oplossing #1 – raadpleeg een autosite
Online vindt u tal van gratis tools waarmee u een duidelijker beeld krijgt van de huidige waarde van uw voertuig. U vult enkele veldjes in en krijgt meteen een schatting. Tip: gebruik verschillende tools en vergelijk de resultaten. Zo komt u te weten in welke prijscategorie uw wagen zit. De populairste websites zijn AutoGids, AutoScout24, Autovlan en L’argus (Franse website).
Oplossing #2 – vergelijk zoekertjes
Lees zoekertjes op het internet of in de krant en bekijk de prijzen van gelijkaardige modellen. Tip: kijk ook eens op de website van tweedehandsverkopers zoals Cardoen (alle merken) of andere handelaars gespecialiseerd in tweedehandsverkoop.
Oplossing #3 – vraag een overnamebod
Eerste mogelijkheid: vraag de concessiehouder bij wie u uw nieuwe wagen koopt een overnamebod. U bent niet verplicht om aan hem te verkopen, maar onthoud het volgende: hoe beter de overnamevoorwaarden, hoe minder andere kortingen u krijgt. Tip: u hoeft niet ter plaatse te gaan. Veel merken geven al een eerste schatting via hun website. Enkele kliks volstaan! Tweede mogelijkheid: ga naar garages die gespecialiseerd zijn in de overname van tweedehandswagens. Dan weet u welk bedrag zij u betalen. Verwacht hier geen al te hoge bedragen want die garages moeten natuurlijk een marge nemen als ze uw wagen met een beetje winst willen verkopen.
Oplossing #4 – laat een expertise doen
Vraag een onafhankelijke professionele expert. Hij zal uw wagen nauwkeurig onderzoeken om de algemene staat te beoordelen en ook een testrit maken. De expert geeft u niet zomaar een ruwe schatting maar een volledig en gepersonaliseerd verslag.
U krijgt een heel nauwkeurige berekening van de echte waarde van uw wagen. Het enige minpunt is dat deze dienstverlening betalend is (€ 150 tot € 250).
Tip!
Vraag een grondig nazicht in een center voor snel onderhoud (zoals Midas, Auto5, QTeam ...) en geef aan dat u uw wagen wenst te verkopen. Zo krijgt u een goed beeld van de mechanische toestand van uw wagen. Vraag ook een offerte voor de eventuele herstellingen. Die kunt u achter de hand houden bij de onderhandeling.
Elk detail maakt het verschil!
Weeg bij uw eindberekening alle argumenten goed af. Zelfs als er punten in uw nadeel spelen (een hoge kilometerstand of dieselmotor bijvoorbeeld) kunnen andere criteria een meerwaarde betekenen. Zoals het feit dat u de eerste eigenaar van de wagen bent, dat u hem goed onderhouden hebt of er geen ongevallen mee hebt gehad. Hetzelfde geldt voor de opties zoals een schuifdak en nieuwe technologieën zoals een rem- of parkeerhulpsysteem. Hebt u minder dan een jaar geleden stukken vervangen? Hou daar dan ook rekening mee. Dat zijn al minder kosten voor de koper! Zorg tot slot voor onderhandelingsruimte. De koper zal ongetwijfeld de prijs naar beneden willen. Zo gaat onderhandelen nu eenmaal ... ☺
U hebt alle troeven in handen
U hebt nu een concreter beeld van de waarde van uw wagen. De volgende stap is de verkoop! Oké, maar aan wie? Een professional of een particulier? Hoe doet u bij de onderhandeling een goede zaak? Welke documenten moet u de verkoper bezorgen?
Lees hier onze 7 nuttige tips!