011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
10 tips om je woning winterproof te maken
De zomer loopt stilaan ten einde en maakt plaats voor de herfst. Dit is het perfecte moment om je huis winterproof te maken. Klaar om erin te vliegen? 10 tips voor binnen én buiten.
Tips voor buiten:
1. Maak de daklijsten en dakgoten schoon. Met een borstel veeg je het mos en de dode bladeren bij elkaar. Dankzij dit simpele klusje vindt de regen weer makkelijker een weg naar beneden. Heb je een kleine afvoerbuis? Neem dan de tijd om een roosterplaat te installeren. Deze kleine grill koop je in een doe-het-zelfzaak bij jouw in de buurt. Dankzij deze kleine én goedkope ingreep hou je de bladeren makkelijker tegen en blijft de afvoerbuis vrij.
2. Laat de kraantjes en tuinslangen leeglopen. Begint het buiten te vriezen? Dan wordt het hoog tijd om de ventielen en de buitenkranen af te sluiten. Daarnaast kan je de blootliggende (water)buizen ook isoleren met schuimkussens. Zo voorkom je dat ze barsten.
3. Controleer het dak en de schoorsteen. Ga het dak op en kijk de dakpannen na. Zijn er exemplaren stuk? Of ontbreken er enkele dakpannen, is de dakbekleding beschadigd of ligt er ander puin? Maak het dak weer schoon en vervang dakpannen indien nodig. Het is ook een goed idee om de schoorsteen te laten vegen. Hiervoor schakel je de hulp in van een professional. Steek je binnenkort de kachel of openhaard aan? Lekker gezellig, maar vergeet niet om de schoorsteen te laten nakijken op takken of vogelnesten. Zo beperk je het risico op schouwbrand. Heb je zonnepanelen liggen op het dak? Ga ze te lijf met een spons en schoonmaakmiddel. Propere zonnepanelen halen het hoogste rendement.
4. Kijk je muren en vloeren na. Scheurtjes of gaten? Repareer ze zo snel mogelijk en voorkom dat er water binnensijpelt in de muren van je huis. Vergeet ook niet om de trappen aan de voordeur na te kijken en losliggende tegels te repareren. Zo verklein je de kans dat je je enkel verstuikt in het donker. Oef! Neem ook je tijd om de kelder en zolder te repareren. En last but not least: reinig de ventilatieopeningen.
5. En wat met de tuin? Knip de (loshangende) takken weg. Bij hevige wind of storm kunnen ze loskomen en het dak beschadigen. Tip: bewaar het hout, om bijvoorbeeld je open haard of kachel mee aan te steken. Heb je naaldbomen in je tuin staan? Deze takken breng je best meteen naar het containerpark omdat de hars de schoorsteen erg vuilt maakt. En zit je ‘s avonds graag gezellig in openlucht? Vergeet dan zeker niet om de buitenverlichting na te kijken.
Tips voor binnen:
6. Maak je radiatoren schoon. Ze zullen beter verwarmen én je portemonnee zal je dankbaar zijn. Een sleutel om je verwarmingstoestellen te ontluchten kost bijna niets. Bovendien doe je dit makkelijk zelf, zo vind je tal van instructievideo’s op internet. Maak ook tijdig een afspraak met je chauffagist voor een nazicht van de boiler. Daar denk je best op tijd aan, want de agenda van de verwarmingsspecialist staat aan het begin van de winter al snel vol. En een panne van je boiler in het putje van de winter? Die kan je missen als kiespijn!
7. Zet CO buitenspel! Elk jaar is koolstofmonoxide verantwoordelijk voor heel wat dodelijke ongevallen in huis. Installeer daarom een CO-melder. Heb je er al eentje in huis? Controleer dan de staat van dit toestel, stof het af en stop er nieuwe batterijen in. Installeer meteen ook een rookmelder en kijk de vervangdatum van je brandblusser na. Je kan nooit voorzichtig genoeg zijn!
8. Isoleer deuren en ramen. Als het nodig is, vervang je de siliconen kitranden en repareer je de scheuren. Naast een goede isolatie van deuren en ramen, smeer je best ook deurscharnieren in huis en in de garage. Zo vermijd je piepende geluiden én je verhoogt de functionaliteit. En nog een laatste tip voor je ramen: poets ze grondig om zoveel mogelijk lichtinval te hebben. Da’s tijdens de donkere winterdagen mooi meegenomen!
9. Maak de ventilatieroosters schoon. Deze roosters vind je onder meer in de badkamer, keuken en luchtafzuigers. Kijk ook de filters na, zeker in de dampkap. Goede ventilatie in huis = een must.
10. Vergeet je watermeter niet. Staat deze meter in je kelder? Bescherm het toestel tegen koude met glaswol of een omhulsel van schuim. Een fluitje van een cent en zo krijg je de watermeter zonder kleerscheuren de winter door.
Taken volbracht? Dan heb je tijd tot het voorjaar om lekker te cocoonen. Zaaaaaalig.