011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
10 misverstanden over inbraken
We zijn allemaal bang dat er op een dag bij ons wordt ingebroken. Er is niet alleen de sentimentele waarde en het psychologische trauma omdat een onbekende onze woning binnendrong. Maar ook de materiële schade: die kan oplopen tot enkele duizenden euro’s.
Zijn woninginbraken een kwestie van brute pech? Gebeuren ze vaker tijdens de vakantie? Loopt u meer risico als u in een afgelegen villa woont? Mag u beelden van uw bewakingscamera op internet gooien? Ethias kraakt 10 gangbare opvattingen over inbraak.
#1. Het aantal inbraken neemt toe.
Niet waar. Volgens de nieuwste statistieken van de Belgische federale politie is in 2016 het aantal woninginbraken met 17% gedaald. Dat zijn er 11.393 minder dan in 2015. Dit geldt zowel voor woningen als appartementen. Goed nieuws, toch?
#2. Een woninginbraak is een kwestie van brute pech.
Niet waar. Door uw woning beter te beveiligen vermijdt u heel veel diefstallen met braak. Volgens Test-Aankoop zijn mensen die een alarmsysteem hebben en anti-inbraakmaatregelen treffen, 15 keer beter beschermd. U hoeft daarvoor geen fortuin te investeren. Met enkele simpele ingrepen daalt het risico. U moet wel méér doen dan de sleutel in het slot te laten steken, om een inbreker ‘s nachts buiten te houden. Bekijk onze gouden tips hoe u uw woning kan beveiligen tegen inbraak.
Sluwe trucs die inbrekers gebruiken.
Inbrekers gebruiken verschillende technieken om te weten of u thuis bent. Ze drukken op de bel of telefoneren vooraf. Ook deze dingen verraden uw afwezigheid: een uitpuilende brievenbus, gesloten rolluiken, geen licht of lawaai in huis, een versperde toegang, afgesloten water of elektriciteit. Inbrekers letten ook op andere details. Zoals politiepatrouilles in uw wijk, het gesloten karakter van de woning, alarmsystemen, de mogelijkheid om makkelijk in en uit het gebouw te geraken...
Wilt u persoonlijk advies?
Leg uw oor te luisteren bij de inbraakpreventieadviseur van uw politiezone of gemeente. U vindt zijn of haar gegevens op www.besafe.be. Hij of zij checkt uw woning samen met u en geeft u enkele doeltreffende anti-inbraaktips.
#3. Inbraken gebeuren meestal ‘s nachts.
Niet waar. De meeste inbraken gebeuren als de inwoners niet thuis zijn. Overdag, dus. Meer dan de helft vindt overdag plaats, vaak tussen 14 en 17 uur. Of ‘s ochtends tussen 8 en 9 uur, wanneer mensen naar hun werk vertrekken. Bovendien zijn inbrekers door het drukke verkeer lastig op te sporen.
Het is ook oppassen als uw aandacht verslapt. Gaat u even de deur uit voor een brood? Da’s een gouden kans voor inbrekers! Want zij weten ook wel dat u niet alles hebt vergrendeld. En dat uw alarmsysteem niet geactiveerd is.
#4. Een politieman drukt op de bel om een inbraak te melden. U moet hem dus binnenlaten.
Niet waar. Want het kan gaan om een diefstal met list. Waarbij iemand zijn ware identiteit verbergt of een list gebruikt om in uw woning te geraken.
Wat kunt u doen? Dit is wat justitie in België adviseert.
Vraag de identiteit van de politieman en bel de politie om te checken of de agent in kwestie effectief bij hen werkt en of hij van dienst is. Bewaar het telefoonnummer van uw lokale politie bij uw telefoon. Of beter: zet het in uw smartphone. Bel zeker niet het telefoonnummer dat de agent u geeft. Dat kan van een medeplichtige zijn. In elk geval, laat bij twijfel niemand binnen.
#5. Diefstallen gebeuren vaker tijdens de grote vakantie.
Niet waar. In tegenstelling tot wat iedereen gelooft, zijn er weinig diefstallen in juli en augustus. Misschien gaan dieven ook met vakantie? Een andere reden: de politie voert haar patrouilles op. Tijdens de rest van het jaar zien we lichte pieken in maart, oktober en november. En vooral tijdens het eindejaar. In die periode loopt u dubbel zoveel risico om bestolen te worden. We laten onze deuren op een kier voor laatkomers en zijn minder thuis: we bezoeken familieleden of vieren de hele nacht feest. Allemaal buitenkansjes voor inbrekers.
#6. U mag de beelden van uw bewakingscamera niet op internet gooien.
Waar. Deze beelden mogen alleen gebruikt worden voor juridische doeleinden. Plaatst u ze toch, dan schendt u het portretrecht. Ook een dief blijft baas over eigen beeld. Bovendien is het een schending van de privacywet.
#7. Ik ben het slachtoffer van een inbraak: ik moet een lijst van de gestolen goederen opstellen voor de politie arriveert.
Niet waar. Ziet u dat iemand uw woning binnendrong terwijl u niet thuis was? Bel dan de politie en wacht tot ze ter plaatse zijn. Ga uw woning in geen geval binnen en laat alles onaangeroerd. Zo kan de politie eventuele vingerafdrukken terugvinden.
#8. Dieven handelen meestal zomaar in het wilde weg.
Niet waar. Ze speuren vaak de wijk af voordat ze hun misdrijf plegen. Bovendien stellen ze, alsof er niets aan de hand is, allerlei vragen aan uw buren en de handelaar om de hoek. Dieven kennen ook de nieuwste technologieën.
Ze speuren op Facebook en Instagram naar gezinnen die met vakantie zijn. Opscheppen over uw reis naar Bali? Of de check-in-functie gebruiken om te tonen waar u bent? Slecht idee! Andere tactiek: ze lezen de overlijdensberichten om het huis van de overledene te kunnen bezoeken. En de huizen van de naaste familie die wellicht op de begrafenis van hun gestorven ouder zijn. Géén scrupules, die inbrekers!
#9. Dieven verkiezen villa’s boven appartementsgebouwen.
Niet waar. Ze trekken eerder naar levendige buurten en stampvolle straten. Daar worden hun daden niet snel opgemerkt. Da’s de reden waarom dieven residentiële wijken opvallend vaak laten links liggen. Ze hebben een zwak voor grote, anonieme appartementsblokken waar de buren elkaar niet altijd kennen. Appartementen op de begane grond zijn vooral gegeerd. Want via de straat, tuin of het balkon geraken ze makkelijk binnen. Hetzelfde geldt voor de bovenste verdieping. Ah ja! Minder kans om daar nieuwsgierige buren aan te treffen. Bovendien kunnen ze vluchten via het dak. Het is ook opletten voor keldergaten: dieven raken zo snel in de kelder en dus in de rest van het gebouw!
#10. Dieven gebruiken onderling geheimtaal.
Waar. Dit verhaal is geen broodje aap. Inbrekers gebruiken effectief symbolen om met elkaar te communiceren. Eerst gaat de boef op verkenning. Daarna laat hij voor zijn kompanen een gecodeerde boodschap achter. Hij kerft of kalkt tekens - zoals cirkels of kruisjes - op de deurlijst, muur of stoep. Merkt u zulke tekens op? Neem er foto’s van en verwittig de politie. Wis de tekens uit en blijf de komende dagen erg waakzaam.