Klantenzone - Schade ‘Arbeidsongevallen’

Een nieuwe onlinedienst voor uw medewerkers

Als een van uw medewerkers het slachtoffer was van een arbeidsongeval moest uw organisatie het dossier tot nu toe vaak opvolgen: administratieve kwesties, allerhande documenten versturen, uw personeelsleden bijstaan... Al deze taken vormen een werklast die beslag legt op uw interne resources.

 

Dankzij de Klantenzone - Schade ‘Arbeidsongevallen’ kunnen slachtoffers van een arbeidsongeval vanaf nu zelf hun dossiers opvolgen en beheren op www.ethias.be

 

De mogelijkheden van de Klantenzone - Schade ‘Arbeidsongevallen’

In de Klantenzone kan uw medewerker:

De voordelen voor uw organisatie en medewerkers

  • Eenvoudig: zodra uw medewerker de ontvangstmelding van het schadegeval gekregen heeft van Ethias, kan hij zelf zijn dossier beheren op www.ethias.be.
  • Snel: het slachtoffer verstuurt zelf zijn terugbetalingsaanvragen. Het voordeel? Uw medewerkers zullen geen beroep meer hoeven te doen op de dienst HR en ze zullen sneller terugbetaald worden;
  • Veilig: dankzij de e-iD zijn de verzending en behandeling van documenten beveiligd;
  • Duidelijk: het slachtoffer hoeft u niet meer te raadplegen om zijn terugbetalingen op te volgen: hij doet dat zelf via de Klantenzone;
  • Altijd toegankelijk: het slachtoffer hoeft niet meer te wachten op een afspraak met u om zijn dossier te bekijken of gegevens toe te voegen: hij doet dat wanneer hij wil op een computer, tablet of smartphone.
  •  

Goed om te weten: de Klantenzone "Arbeidsongeval" is een dienst die uitsluitend bestemd is voor de slachtoffers. Uw organisatie blijft volledig bevoegd voor de ongevalaangifte, de visualisatie van de schermen in Ethias Connect/Extranet alsook de toegang tot de vertrouwelijke zones.

 

Voor de 5de keer op rij heeft Ethias de Trofee Decavi* van de beste verzekering “Arbeidsongevallen”* gewonnen, en dit dankzij haar talrijke diensten aan de slachtoffers zoals AssurPharma, AssurKINE, een professioneel re-integratieplan…

 

Spoor je personeelsleden aan om de Klantenzone te gebruiken!

Wij stellen meerdere documenten tot uw beschikking om uw medewerkers te informeren. U kunt ze downloaden, ze zo intern verspreiden of er inspiratie in opdoen om uw eigen communicatie rond de Klantenzone op te stellen.

 

 

 

 

Hoe toegang krijgen tot de Klantenzone?

Om toegang te krijgen tot de Klantenzone moeten uw medewerkers surfen naar www.ethias.be/klantenzone en een persoonlijk account aanmaken. Eenvoudig en snel! Op deze pagina vinden ze ook de gedetailleerde procedure om een account aan te maken en in te loggen.

 

Nieuw!

Uw medewerkers kunnen voortaan toegang hebben tot de Klantenzone van Ethias met de applicatie Itsme®: eenvoudig, snel en veilig! Gedaan met het onthouden van wachtwoorden om zich aan te melden. Meer info over Itsme®: www.itsme.be

* DECAVI-Trofee gepubliceerd op 28 april 2021 op www.decavi.be (categorie Verzekeringen Niet-Leven – Arbeidsongevallen – nr. 1 van de 6 producten in deze categorie).