Is er een ruit van je voertuig gebroken of beschadigd?
Als je voertuig te ernstig beschadigd is om verder te rijden, kun je dringende pechhulp aanvragen (we slepen je voertuig naar de garage en brengen jou terug naar huis).
Deze gratis dienst is gedekt door de basiswaarborg van je contract (Burgerlijke aansprakelijkheid).
Alles hangt af van de waarborgen van je contract.
Omnium PLUS
We komen tussen in het breken en barsten van of krassen in de voorruit, de zijruiten, de achterruit en het glas van de achteruitkijkspiegels.
Omnium
Idem Omnium PLUS
Mini Omnium PLUS
Idem Omnium PLUS
Mini Omnium
Idem Omnium PLUS
Geen omnium
Het spijt ons, we komen niet tussen.
Inloggen op de Klantenzone om de waarborgen van mijn contract te raadplegen
Lees hieronder ook “Heb ik recht op een vervangvoertuig?“
De snelste en gemakkelijkste manier is Carglass bellen (je hoeft niets anders te doen: geen aangifte doen of betalen; Carglass regelt alles rechtstreeks met ons).
Als je liever een andere hersteller kiest, moet je het schadegeval binnen de 8 dagen bij ons aangeven.
Ook hier hangt alles af van de waarborgen van je contract.
Omnium PLUS
Als je voor een erkende hersteller kiest, krijg je een vervangvoertuig voor de duur van de herstelling.
Omnium
Idem Omnium PLUS
Mini Omnium PLUS
Idem Omnium PLUS
Mini Omnium
Idem Omnium PLUS
Geen Omnium
Het spijt ons, je hebt geen recht op een vervangvoertuig.
Als je voertuig niet meer rijvaardig is, je de waarborg Mobility Maxi hebt en het schadegeval in België gebeurd is (of tot 50 km buiten de grens), kan Ethias een vervangvoertuig ter beschikking stellen vanaf de ongevalsdatum: tot 10 dagen bij herstelling of tot 30 dagen bij totaal verlies. Bel ons hiervoor op 04 220 34 00.
Inloggen op de Klantenzone om de waarborgen van mijn contract te raadplegen.
Neen, er is geen franchise.
De franchise is het bedrag dat je zelf moet betalen na een schadegeval.
Neen, het bedrag van je verzekeringspremie verandert niet na vergoeding van glasbreuk.
Deze fiche is louter informatief en niet volledig: het doel ervan is de belangrijkste antwoorden geven op de meest gestelde vragen over je schadegeval. Deze fiche is geen contractueel document. Je kunt er dus geen rechten aan ontlenen met betrekking tot de afhandeling van je schadegeval. Onze diensten zullen je schade-aangifte onderzoeken op basis van de bepalingen van het verzekeringscontract dat je afgesloten hebt.
Terug