Terug

Autoschade De schade is beperkt tot glasbreuk

Is er een ruit van je voertuig gebroken of beschadigd?

Mijn voertuig is buiten gebruik. Wat nu?

Als je voertuig te ernstig beschadigd is om verder te rijden, kun je dringende pechhulp aanvragen (we slepen je voertuig naar de garage en brengen jou terug naar huis).

  • Deze gratis dienst is gedekt door de basiswaarborg van je contract (Burgerlijke aansprakelijkheid).

Ben ik verzekerd?

    Alles hangt af van de waarborgen van je contract.

  • Omnium PLUS
    We komen tussen in het breken en barsten van of krassen in de voorruit, de zijruiten, de achterruit en het glas van de achteruitkijkspiegels.

  • Omnium
    Idem Omnium PLUS

  • Mini Omnium PLUS
    Idem Omnium PLUS

  • Mini Omnium
    Idem Omnium PLUS

  • Geen omnium
    Het spijt ons, we komen niet tussen.

INFO

Inloggen op de Klantenzone om de waarborgen van mijn contract te raadplegen

Lees hieronder ook “Heb ik recht op een vervangvoertuig?“

Wat moet ik doen?

De snelste en gemakkelijkste manier is Carglass bellen (je hoeft niets anders te doen: geen aangifte doen of betalen; Carglass regelt alles rechtstreeks met ons).

Als je liever een andere hersteller kiest, moet je het schadegeval binnen de 8 dagen bij ons aangeven.


Het schadegeval aangeven

Ik heb het schadegeval aangegeven. Wat zijn de volgende stappen?

  • 1 Ethias onderzoekt je dossier.
  • 2 Binnen de 3 werkdagen na je aangifte ontvang je een e-mail met verdere instructies.
  • 3 De schade wordt berekend rekening houdend met de specifieke elementen van je dossier.
  • 4
    Ethias betaalt de verzekerde schade op basis van de factuur:
    • ofwel rechtstreeks aan de erkende hersteller die de herstelling uitgevoerd heeft,
    • ofwel aan jou, als je liet herstellen bij een niet-erkende hersteller (je krijgt een bericht met de berekening).

Heb ik recht op een vervangvoertuig?

Ook hier hangt alles af van de waarborgen van je contract.

  • Omnium PLUS
    Als je voor een erkende hersteller kiest, krijg je een vervangvoertuig voor de duur van de herstelling.

  • Omnium
    Idem Omnium PLUS

  • Mini Omnium PLUS
    Idem Omnium PLUS

  • Mini Omnium
    Idem Omnium PLUS

  • Geen Omnium
    Het spijt ons, je hebt geen recht op een vervangvoertuig.

  • Als je voertuig niet meer rijvaardig is, je de waarborg Mobility Maxi hebt en het schadegeval in België gebeurd is (of tot 50 km buiten de grens), kan Ethias een vervangvoertuig ter beschikking stellen vanaf de ongevalsdatum: tot 10 dagen bij herstelling of tot 30 dagen bij totaal verlies. Bel ons hiervoor op 04 220 34 00.

Inloggen op de Klantenzone om de waarborgen van mijn contract te raadplegen.

Moet ik een franchise betalen?

Neen, er is geen franchise.


De franchise is het bedrag dat je zelf moet betalen na een schadegeval.

Zijn er gevolgen voor mijn premie?

Neen, het bedrag van je verzekeringspremie verandert niet na vergoeding van glasbreuk.

Deze fiche is louter informatief en niet volledig: het doel ervan is de belangrijkste antwoorden geven op de meest gestelde vragen over je schadegeval. Deze fiche is geen contractueel document. Je kunt er dus geen rechten aan ontlenen met betrekking tot de afhandeling van je schadegeval. Onze diensten zullen je schade-aangifte onderzoeken op basis van de bepalingen van het verzekeringscontract dat je afgesloten hebt.

Terug
BODY CONTENT