fr

Talrijke solidariteitsbetuigingen na de overstromingen

De COVID-pandemie is nog niet voorbij of de Belgische bevolking heeft alweer af te rekenen met een grote beproeving. De overstromingen laten een spoor van vernieling achter en de ontreddering is groot bij de getroffen gezinnen en bedrijven.

Onze topprioriteit is de behandeling van de schadedossiers als gevolg van het noodweer. De medewerkers van Ethias zetten zich 7 dagen op 7 in voor onze verzekerden. Onze websites B2C- en B2B werden bijgewerkt om antwoord te geven op de meest gestelde vragen.

App4you, ons digitaal solidariteitsplatform

App4you werd bijgewerkt om kleding of dekens in te zamelen, te helpen bij het schoonmaken, pompen uit te lenen om kelders watervrij te maken of voedsel te doneren...  Vanaf het begin van de crisis hebben wij een eerste solidariteitsoproep gedaan om vrijwilligers in contact te brengen met de slachtoffers.

Onze mobiele crisiscentra gaan naar onze verzekerden

Van 19 tot en met 30 juli rijden onze mobiele crisiscentra, uitgerust met een internetverbinding, naar de zwaarst getroffen steden en gemeenten om te helpen bij het indienen van de schadedossiers en de behandeling ervan te versnellen.

Automatisch voorschot voor dringende uitgaven ...

Om de eerste financiële zorgen van de gezinnen op te vangen, krijgen onze particuliere verzekerden automatisch 1.500 euro uitgekeerd bij de opening van een schadedossier voor woningen die door de overstromingen zijn getroffen.

… en psychologische ondersteuning

Uitzonderlijke crisissituaties zoals deze kunnen slachtoffers tot wanhoop drijven. Daarom bieden wij, bij de opening van het schadedossier, psychologische ondersteuning aan voor klanten die er nood aan hebben. Het verzoek wordt overgemaakt aan Ethias Services die het vertrouwelijk behandelt. Er wordt aan de plaatselijke overheden ook psychologische ondersteuning aangeboden voor de mensen die getroffen zijn door sterfgevallen.

Solidariteitsbarbecues georganiseerd door de Personeelsvereniging

Onze collega’s dragen hun steentje bij en bieden van 24 tot 30 juli solidariteitsbarbecues aan om de getroffen bevolking en vrijwilligers een troostrijke pauze te bieden.

Hulpacties georganiseerd door Ethias-klanten met een verzekering 'Arbeidsongevallen' en/of 'Burgerlijke Aansprakelijkheid

Ethias biedt een gratis dekking ‘Burgerlijke Aansprakelijkheid’ en ‘Lichamelijke Ongevallen’ aan voor vrijwilligers, betrokken bij de hulpacties voor de slachtoffers van de overstromingen van de afgelopen weken die worden georganiseerd door Provincies, Steden en Gemeenten, OCMW's, Politiezones, Hulpverleningszones, Sociale huisvestingsmaatschappijen, Jeugdbewegingen en Rode Kruis​​​​​​​

Zoals jullie merken, hebben we geen moeite gespaard. Wij zullen onze verzekerden en, meer in het algemeen, de Belgische bevolking blijven helpen. Ethias gaat deze uitdaging aan en staat aan de zijde van haar klanten.



 

COVID-19: Ethias staat aan uw zijde

Ontdek hoe onze groep van 5.000 mensen geëngageerd en solidair is gebleven, ook achter een masker!

#Menselijk #Enthousiasme #Engagement

Om onze website optimaal op uw beeldscherm te kunnen weergeven raden wij u aan een meer recente versie van uw browser te gebruiken.
Mozilla Firefox, Google Chrome ou Internet Explorer