Schade na het recente slechte weer?

Schade door slecht weer? We zijn er voor je!
Hier is hoe je de situatie kunt aanpakken.

Doccle

Digitale facturatie - Doccle

Al uw nieuwe Ethias-facturen op één plaats.

Digitale facturatie - Doccle
Reeds beschikbaar in de Klantenzone

Reeds beschikbaar in de Klantenzone

Sinds januari 2023 werken we samen met Doccle om uw Ethias-facturatie te vergemakkelijken:

  • Log in op de Klantenzone en uw documenten zullen hierin verschijnen zodra ze beschikbaar zijn.
  • Betaal gemakkelijk in enkele klikken!
Goed om te weten met doccle
U betaalt per bankoverschrijving of via de betaalknop in de e-mail? Ook dat is prima voor ons!
En op het platform Doccle.be?

En op het platform Doccle.be?

Nog even geduld, we werken eraan!

Als u Doccle al gebruikt voor uw persoonlijke administratie, zult u Ethias binnenkort zien in de lijst van bedrijven die u aan uw Doccle-account kunt toevoegen. We houden u op de hoogte zodra we ons bij het platform hebben aangesloten.

Ik kan mijn digitale facturatie gemakkelijk beheren in de Klantenzone

Ik wil een factuur betalen

Super! Het is eenvoudig, veilig en snel.

We begeleiden u stap voor stap en geven u instructies om uw factuur eenvoudig te betalen.
Goed om te weten met doccle

Heeft u uw factuur betaald, maar verschijnt deze nog steeds als "niet betaald"?

Geen probleem! Wijzig zelf de status van de betaling: u kunt deze aangeven als "al betaald" via de link "Ik heb deze factuur al betaald" onder de betalingsinformatie. 
U kunt dan kiezen tussen betalen via Bancontact of betalen via KBC/CBC.

Welke betaalmethode wilt u gebruiken?

Bancontact
Betaling via Bancontact
Voor Bancontact scant u gewoon de QR-code met uw bankapp of voert u uw bankkaartnummer in en volgt u de stappen op uw scherm. U kunt de betaling dan bevestigen met uw kaartlezer of via een QR-scan met uw smartphone.
KBC
Betaling via KBC/CBC
Als u klant bent bij KBC of CBC, hebt u de mogelijkheid facturen te betalen via KBC- of CBC-Touch. Het is ook mogelijk om mobiel te betalen, waardoor u niet langer een kaartlezer nodig hebt.
Zodra de betaling is bevestigd, verandert de status van uw factuur van "niet betaald" in "betaald".
Ik wil mijn facturen bekijken

Uw facturen samen op één plaats bewaard

Voortaan vindt u uw nieuwe Ethias-facturen in een handig overzicht in uw app of uw Klantenzone. U vindt er ook facturen voor bijvoegsels en creditnota's.
New
Alleen facturen vanaf 2023 en ontvangen na uw eerste login in de Klantenzone.
U kunt al uw Ethias-facturen raadplegen, inclusief:
De status van elke factuur
De status van elke factuur
Links van de factuur vindt u de betalingsstatus. Er staat aangegeven of de factuur al betaald is via Doccle en zo ja, op welke datum. Als u de factuur al op een andere manier dan via Doccle heeft betaald, vergeet dan niet de status "al betaald" aan te geven.
Het bedrag van elke factuur
Het bedrag van elke factuur
Rechts van elke factuur vindt u het te betalen bedrag. Zodra u de factuur heeft ontvangen, klikt u op de betaalknop om de betalingsprocedure te starten.
De vervaldatum van elke factuur
De vervaldatum van elke factuur
Links van de factuur en boven de betalingsstatus vindt u de einddatum voor de betaling van een factuur.
Ik heb mijn factuur in PDF-formaat nodig

Uw facturen downloaden

Of u nu iemand een document moet bezorgen of gewoon uw boekhouding moet beheren, u kunt uw facturen rechtstreeks vanuit de app of de Klantenzone downloaden.

  • Ga naar het overzicht van uw facturen en selecteer het gewenste document.
  • Klik op de knop "Document downloaden” 
  • Uw PDF-document is nu beschikbaar in uw downloads.

Heeft u een vraag over uw factuur of betalingen?

Onze adviseurs staan tot uw beschikking via chat, bericht of in een Ethias-kantoor. Kies de contactmethode die u het beste past:

Heeft u technische hulp nodig voor uw Klantenzone?

Voor vragen over het inloggen op uw Klantenzone of bij technische problemen.