Schade na het recente slechte weer?

Schade door slecht weer? We zijn er voor je!
Hier is hoe je de situatie kunt aanpakken.

Ziekenhuisopname melden

Hoe meld ik een ziekenhuisopname?

1
Je ziekenhuisopname melden
2
Ambulante kosten vóór en na de ziekenhuisopname aangeven
3
Apotheekkosten aangeven

Ziekenhuisopname melden

In het ziekenhuis, met jouw INFO aanbevolen
Snel en gemakkelijk: de ziekenhuisfactuur wordt rechtstreeks naar Ethias gestuurd, je hoeft dus niets te betalen!

Registreer je ziekenhuisopname bij de AssurCard-terminal bij de ingang van het ziekenhuis.

  • Je hoeft de kaart niet bij je te hebben, alleen het nummer.
  • Je kan 60 dagen voorafgaand aan de ziekenhuisopname de melding doen en tot 14 dagen daarna.
Via de website, met jouw INFO aanbevolen

Registreer je ziekenhuisopname met jouw AssurCard direct online via de Assurcard website.

    Goed om te weten
  • Je hoeft de kaart niet bij je te hebben, alleen het nummer.
  • Je kan 60 dagen voorafgaand aan de ziekenhuisopname de melding doen en tot 14 dagen daarna.
In de Klantenzone met het formulier of een medische verklaring
Als je de AssurCard niet gebruikt, moet je alle ziekenhuisfacturen betalen VOORDAT Ethias ze terugbetaalt (het derdebetalerssyteem is niet van toepassing).
1
Download het pdf-formulier, druk het af en vul het in. In plaats van het formulier kun je de arts om een medische verklaring vragen met de precieze reden en datum van de ziekenhuisopname.
2
Upload het formulier en/of een kopie van de medische verklaring naar je Klantenzone:
  • Log in
  • Klik op Ziekenhuisopname
  • Klik vervolgens op de groene knop.

Wanneer je je AssurCard niet gebruikt, is dit de snelste en gemakkelijkste manier om terugbetaling te krijgen!

Per e-mail of per post met het formulier of een medische verklaring
Als je de AssurCard niet gebruikt, moet je alle ziekenhuisfacturen betalen VOORDAT Ethias ze terugbetaalt (het derdebetalerssyteem is niet van toepassing).
1
Download het pdf-formulier, druk het af en vul het in. In plaats van het formulier kun je de arts om een medische verklaring vragen met de precieze reden en datum van de ziekenhuisopname.
2
Stuur het formulier en/of medisch attest per e-mail naar schadebeheer@ethias.be of per post naar Ethias Postbus 10037, 1070 Brussel.

De verwerking van de aangiftes per post duurt langer.

Ambulante kosten vóór en na het ziekenhuis aangeven

INFO
In de Klantenzone aanbevolen
1
Betaal alle kosten vóór en na je ziekenhuisopname.
2
Upload de documenten naar jouw Klantenpagina:
  • Log in
  • Klik op Ziekenhuisopname
  • Klik vervolgens op de groene knop.

Dit is de snelste en gemakkelijkste manier om terugbetaling te krijgen als je je AssurCard niet gebruikt!

3
Ethias betaalt de kosten terug.
Per e-mail of post
Voor een snelle en makkelijke verwerking van je dossier, raden we je aan om via de Klantenzone je kosten aan te geven (zie hierboven).
1
Betaal alle kosten vóór en na de ziekenhuisopname.
2
Stuur de documenten per e-mail naar schadebeheer@ethias.be of per post naar Ethias Postbus 10037, 1070 Brussel.
Vergeet niet jouw dossiernummer te vermelden!
3
Ethias betaalt de kosten terug.
De verwerking van de aangiftes per post duurt langer.

Je apotheekuitgaven aangeven

In de apotheek, met behulp van de INFO aanbevolen
1
Toon je AssurPharma-streepjescode bij aankopen in de apotheek.
2
De apotheek registreert de claim en stuurt deze rechtstreeks naar Ethias.
3
De terugbetaling volgt automatisch.
Via de Klantenzone aanbevolen
Als je je AssurPharma-barcode niet kunt tonen in de apotheek, vraag dan om het BVAC-certificaat (= gedetailleerd apotheekbonnetje) wanneer je de aankopen doet.
Upload een kopie van het BVAC-certificaat naar jouw Klantenpagina
  • Log in
  • Klik op Ziekenhuisopname
  • Klik vervolgens op de groene knop.
Dit is de snelste en eenvoudigste manier om terugbetaling te krijgen als je je AssurPharma-barcode niet gebruikt bij de apotheek!
Per e-mail of post
Als je je AssurPharma-barcode niet kunt tonen in de apotheek, vraag dan om het BVAC-certificaat (= gedetailleerd apotheekbonnetje) wanneer je de aankopen doet.
Stuur jouw BVAC-certificaten per e-mail naar schadebeheer@ethias.be of per post naar Ethias Postbus 10037, 1070 Brussel.
De verwerking van de aangiftes per post duurt langer.

De 3 meest gestelde vragen

  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT
  • FAQ CONTENT
BODY CONTENT