onweer

Het onweer kan voor eventuele overlast zorgen.
Wij staan voor je klaar, lees hier hoe we je verder helpen.
Schade door de storm? Doe aangifte in je Klantenzone.

Heeft uw organisatie schade geleden als gevolg van de recente weersomstandigheden?

U kunt deze schade melden via Ethias Connect, de toegangspoort tot al onze digitale diensten, inclusief Extranet. Zo bent u zeker van een snelle behandeling van uw dossier en kunt u de voortgang ervan online volgen.

Hulp nodig? Uw Ethias-inspecteur helpt u graag verder. Zijn contactgegevens vindt u hier.

Enkele praktische tips:

Brand

Als eigenaar, kunt u:

  • of een offerte aanvragen bij een aannemer
  • of een gedetailleerde en becijferde lijst opstellen van de schade aan de verzekerde goederen als u van plan bent zelf te herstellen

Als huurder, kunt u:

  • een gedetailleerde en becijferde lijst opstellen van de beschadigde inboedel of huurinrichting
  • de eigenaar op de hoogte brengen, zodat hij dit kan melden aan zijn eigen verzekeraar

In ieder geval:

  • neem duidelijke foto's van de schade.
  • neem de nodige maatregelen om verdere schade te voorkomen en de getroffen gebouwen tijdelijk te beveiligen (bv. het plaatsen van schotten voor deuren van gebouwen, het plaatsen van drogers in geval van overstroming, enz.) met inachtneming van de veiligheidsmaatregelen van de overheid.
  • bewaar de beschadigde goederen in de mate van het mogelijke en houd ze ter beschikking.

Bij overstromingen raadt de overheid aan om gas-, water- en elektriciteitskranen dicht te draaien, meubels op een hoogte te plaatsen en foto's te nemen van de overstroomde ruimtes.

Brandschade kan gemeld worden via Ethias Connect of via het e-mailadres brandschade@ethias.be

Auto

Autoschade kan gemeld worden via Ethias Connect of via het e-mailadres fleet@ethias.be.

Arbeidsongevallen

Tot slot willen we u wijzen op het belang van de veiligheid van personen en van uw werknemers. Arbeidsongevallen die tijdens hun interventies of hun werk gebeuren moeten worden gemeld via Ethias Connect.