Ben jij getroffen door dit noodweer.

Ben jij getroffen door dit noodweer?
De snelste en meest eenvoudige manier om je schade aan te geven is via je Klantenzone.

FAQ « Overstromingen »
Consulteer hier onze veelgestelde vragen.

Veiligheidsaanbevelingen

Denk twee keer na voor je op een link klikt!
Hierna vind u enkele beveiligingsaanbevelingen voor het gebruik van de klantenruimte
In de klantenruimte kunt u uw verzekering bekijken en beheren, maar ook uw gegevens wijzigen. Voor Ethias staat de bescherming van uw gegevens centraal. Daarom nodigen wij u uit om deze aanbevelingen te lezen, zodat ook u kunt deelnemen aan de beveiliging van uw eigen gegevens.
Zorg voor uw wachtwoorden en andere authenticatiemethodes.
Indien u wachtwoorden gebruikt, gelieve deze robuust te houden door de Ethias gevraagde aanmaakregels te volgen. Deel uw wachtwoord nooit met derden. Kies verschillende wachtwoorden voor uw systemen. Gebruik waar mogelijk sterke tweefactor authenticatie. (ITS ME, eID, ...) Zoals de naam reeds aangeeft, het biedt sterkere gegevensbescherming.
Bescherm uzelf tegen Phishing pogingen.
Ethias zal u nooit een e-mail sturen met een directe link naar haar website, waarin u wordt gevraagd om persoonlijke informatie, zoals het creditcardnummer, te verstrekken, tenzij u hier uitdrukkelijk om vraagt. Wees dus steeds waakzaam betreffende de oorsprong van uw e-mails en hun inhoud. Klik niet op de links en download geen bijlagen. Beantwoord dergelijke e-mails niet en verwijder deze e-mail.
Bescherm uzelf tegen Ransomware.
Zoals we reeds vermeld hebben, kunnen mensen van buiten Ethias u frauduleuze e-mails toesturen, die lijken op mails komende van Ethias. Dit kan eveneens een vector van malware zijn, zoals Ransomware. Het is bekend dat dergelijke malware een losgeldvraag vragen in ruil voor het herstellen van uw gegevens. De beste manier om ze te vermijden is door niet te reageren op verdachte inkomende e-mails. Klik niet op de links, download geen bijlagen en beantwoord dergelijke e-mails niet.
Controleer telkens het adres van onze website.
Wanneer u de Ethias-website bezoekt, dient u het adres in de bovenste balk van uw browser te controleren. Deze moet https://www.ethias.be zijn. Anders betekent dit dat u niet op onze website bent.
Controleer altijd uw transacties met Ethias.
Controleer telkens uw accountgeschiedenis om te controleren of de uitgevoerde transacties correct zijn. Kwaadwillende mensen hebben mogelijks uw authenticatie gegevens onderschept en voor hun eigen voordeel gebruikt. Meld eventuele fouten onmiddellijk aan uw klantverantwoordelijke.
Sluit de sessie af.
Wanneer u een Ethias-sessie wenst te verlaten waar u zich heeft geauthentificeerd (met wachtwoord, It’s me, ...), raden wij u aan dit expliciet te doen door de sessie af te sluiten met de daarvoor bedoelde knop en niet door uw browser te sluiten.
Maak zo weinig mogelijk verbindingen met onbeveiligde wifi-netwerken (die u niet kent).
Onbeveiligde netwerken (bijv. Cybercafé) bieden geen garantie voor de bescherming van uw gegevens. Wanneer u de klantenruimte gebruikt, maakt u beter een verbinding met een beveiligd netwerk.
Laat uw computer nooit onbeheerd achter wanneer u het klantengebied gebruikt.
Mensen met kwaadaardige bedoelingen kunnen profiteren van uw onoplettendheid om uw gegevens te verzamelen of om valse informatie aan Ethias te communiceren.
Hou uw software op uw computer bij, door regelmatig de nodige updates te installeren.
Installeer altijd de nieuwste software versie en controleer regelmatig op updates of patches. Op deze manier voorkomt u dat hackers misbruik maken van softwarebeveiligingsfouten die op uw computer voorkomen.
Zorg ervoor dat de computer die u gebruikt is uitgerust met recente «antivirus» en «Firewall» software.
Zorg ervoor dat uw "antivirus" en “Firewall” software regelmatig wordt bijgewerkt. De effectiviteit ervan is inderdaad alleen gegarandeerd in geval van frequente updates. Bovendien kunt u door het plaatsen van een persoonlijke firewall op uw computer ongewenste toegang tot uw computer door externe mensen voorkomen.