fr

Een direct verzekeraar

Een directe verzekeraar zijn: dat is niet alleen een kwestie van businessmodel, maar volgens Ethias ook van een directe positieve impact te hebben op het leven van haar klanten en, in ruimere zin, de samenleving.

De economische ontwikkelingen sinds de start van de oorlog in Oekraïne, waaronder de hoge inflatie, hebben een direct negatief effect op de koopkracht en de welvaart. Als antwoord op deze situatie zet Ethias zich uiteraard in via haar verzekeringsproducten, zoals een campagne rond een aanbod van producten tegen toegankelijke premies. Maar Ethias engageert zich ook ruimer, door bijvoorbeeld de projecten te ondersteunen van 18 OCMW's die jongeren in kwetsbare situaties willen helpen. In de loop van 2022 heeft Ethias met de oprichting van het Ethias Impact Fund de strijd tegen armoede verder willen versterken.

Een directe verzekeraar zijn: dat betekent een verzekeraar zijn die dicht bij de mensen staat en hun bezorgdheden begrijpt.

Het fygitale model van Ethias

Ethias stelt de klantervaring centraal in haar aanpak. En omdat achter elke klant bovenal een persoon schuilgaat, zal de mens bij Ethias altijd de eerste plaats innemen.

De digitale technologie biedt uiteraard de kans om het aanbod van producten en diensten voortdurend te verbeteren en uit te breiden. Toch wil Ethias vooral oog én oor blijven hebben voor de verwachtingen en behoeften van haar klanten. Vanuit een fygitale aanpak, die zich op het kruispunt tussen digitaal en menselijk contact situeert, wil ze haar klanten het beste van beide werelden bieden. Het streefdoel? Zorgen voor een unieke, eenvoudige, efficiënte en menselijke klantervaring.

In deze onzekere tijden moet Ethias zich verankeren in de realiteit en haar steeds menselijker aanpak versterken.

Ethias is er voor haar klanten: op elk moment van hun leven en wanneer ze een specifieke nood, vraag of probleem hebben. Ethias en al haar medewerkers staan aan hun zijde. Zonder vooroordelen. We zijn er voor hen opdat ze nooit alleen zouden staan.

Ons distributienetwerk

Ethias is een directe verzekeraar. De verzekerde staat in rechtstreeks contact met zijn verzekeraar via:

  • de 37 regionale kantoren en hun 200 adviseurs
  • de 2 Contactcenters en hun 65 adviseurs
  • de 38 inspecteurs voor de Collectiviteiten en de grote makelaars voor de ondernemingen
  • de interne diensten: 1 976 medewerkers met een luisterend oor
  • de internetsite die 4,3 miljoen bezoekers per jaar verwelkomt

 

Een belangrijke motivatie: de tevredenheid van de klant!

Ethias wordt in 2022 gezien als een speler die een ruime keuze aan verzekeringsproducten biedt, gemakkelijk toegankelijk is, kwaliteitsvolle contracten en een hoogstaande dienstverlening biedt [1].

Tevredenheid bij de particuliere klanten [2]

  • Uit de in 2022 gevoerde NPS-studie blijkt een algemene tevredenheid over Ethias van 92 %.
  • Na een contact met Ethias zouden 2 op 3 klanten haar aanbevelen bij hun familieleden en kennissen.

Tevredenheid bij de klanten in Collectiviteiten [3]

  • De algemene tevredenheid van de Ethias-klanten is bijzonder hoog (93 %).
  • 9 op de 10 klanten beschouwen Ethias als hun bevoorrechte partner op het vlak van verzekeringen (Niet-Leven).

 

De Ethias-verzekerden en haar distributienetwerk

Openbare sector en ondernemingen

Ethias werd opgericht door vertegenwoordigers van openbare overheden en is steeds trouw gebleven aan haar roeping als verzekeraar van de openbare sector en het overheidspersoneel. In de loop der jaren is zij haar knowhow blijven ontwikkelen en groeide het aantal aangeslotenen aanzienlijk.

Vandaag verzekert zij onder meer:

  • de Federale Staat, de Gewesten en de Gemeenschappen
  • de gestelde lichamen (Kamer, Senaat, de parlementen van Gewesten en Gemeenschappen ...)
  • de 10 provincies
  • meer dan 580 steden en gemeenten
  • honderden OCMW’s en sociale huisvestingsmaatschappijen
  • duizenden intercommunales, parastatalen, diensten van algemeen nut en verenigingen allerhande (sportfederaties, culturele centra, jeugdhuizen, schoolcomités, personeelsverenigingen ...).

Sinds 1 januari 2000 heeft Ethias zich ook opengesteld voor de privésector. Zo stelt zij haar competenties en expertise ten dienste van private ondernemingen en staat zij hen bij in het beheer van hun specifieke risico's.

Ethias biedt hen een compleet gamma van verzekeringen afgestemd op hun behoeften, zowel voor de bescherming van hun medewerkers als voor de dekking van hun aansprakelijkheden en patrimonium.

Het grote publiek

In januari 2000 stelde Ethias zich open voor iedereen. Sindsdien verzekert zij:

  • meer dan een miljoen mannen en vrouwen in hun dagelijkse leven: thuis, op verplaatsing, op het werk of op vakantie ...
  • meer dan 800.000 leerlingen en leerkrachten
  • bijna een miljoen sportliefhebbers.

 

 

[1] Deze indicatoren zijn afkomstig uit de “Brand Image”-studie, waarmee de positionering en het imago van Ethias bij particulieren (klanten/prospecten) kan worden gemeten. Steekproefgroep 2022: 2 000 respondenten.

[2] Die indicatoren komen uit het NPS-project (Net Promoter Score), een tool die in 2014 werd ingevoerd om de tevredenheids- en aanbevelingsgraad te meten van Particulieren (klanten en prospects) die een contact met Ethias hebben gehad. Steekproefgroep 2022: 22 173 klanten.

[3] Deze indicatoren komen uit de studie "Satisfaction & Moments of Truth", die binnen de Collectiviteiten werd gevoerd (een studie die in 2011 werd opgezet en om de 2 à 3 jaar wordt vernieuwd). Steekproefgroep 2021: 135 B2B-klanten.

Om onze website optimaal op uw beeldscherm te kunnen weergeven raden wij u aan een meer recente versie van uw browser te gebruiken.
Mozilla Firefox, Google Chrome ou Internet Explorer