Schade na het recente slechte weer?

Schade door slecht weer? We zijn er voor je!
Hier is hoe je de situatie kunt aanpakken.

Aangeven van beschadiging of diefstal van je fiets

Aanbevolen

Geef schade of diefstal aan via e-mail

Aanbevolen

Om een ongeval aan te geven waarbij je als fietser betrokken bent, een diefstal of een poging tot diefstal, dan kan je ons het beste een e-mail sturen.

Een volledige e-mail = zeker zijn dat je aanvraag snel en efficiënt verwerkt wordt.

Welke informatie moet je ons zeker bezorgen:

Je persoonlijke gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Je adres
  • Je klant- of polisnummer

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Gegevens van andere betrokkenen (indien van toepassing)
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Een duidelijke foto of scan van het Europese aanrijdingsformulier (indien beschikbaar)
  • In geval van diefstal: het nummer van het proces-verbaal en een kopie van de verklaring
  • Foto's van eventuele schade
  • De aankoopfactuur van je fiets en de bevestigde accessoires

Geef ook duidelijk aan:

  • Welk e-mailadres en telefoonnummer we moeten gebruiken om je op de hoogte te houden van je aangifte
  • Op welk rekeningnummer we een eventuele schadevergoeding kunnen uitbetalen
  • Het btw-percentage dat je terugvraagt op het voertuig (indien van toepassing)
  • De naam van de hersteller bij wie je de herstellingen wil laten uitvoeren

In geval van diefstal moet je alle sleutels van het slot en van de accu (als de verzekerde fiets elektrisch is) kunnen voorleggen.

We sturen je binnen 3 werkdagen je dossiernummer en een overzicht van de volgende stappen.

Wil je de schade aan je fiets op een andere manier aangeven?

Bel ons

Heb je nog vragen, dan kan je ook telefonisch bij ons terecht van maandag tot vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur.Hou je polisnummer bij de hand


In geval van diefstal moet je alle sleutels van het slot en van de accu (als de verzekerde fiets elektrisch is) kunnen voorleggen.

open

Dringend hulp nodig van Ethias Assistance? Raadpleeg onze pagina “Bijstand voor de fiets of zachte mobiliteit”

Maak een afspraak in een Ethias-kantoor

Vragen of hulp nodig? Dan kan je op afspraak terecht op een kantoor om je schade aan te geven.

Hou voor een vlot verloop volgende informatie bij de hand:

  • Datum en plaats van het incident
  • Gegevens van andere betrokkenen (indien van toepassing)
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Het Europese aanrijdingsformulier of het proces-verbaal (indien beschikbaar)
  • In geval van diefstal: het nummer van het proces-verbaal en een kopie van de verklaring
  • Foto's van eventuele schade
  • De aankoopfactuur van je fiets en de bevestigde accessoires

In geval van diefstal moet je alle sleutels van het slot en van de accu (als de verzekerde fiets elektrisch is) kunnen voorleggen

Per post

Opgelet: aangiftes per post hebben een langere verwerkingstijd.

Welke informatie moet je ons zeker bezorgen:

Je persoonlijke gegevens:

  • Voor- en achternaam
  • Geboortedatum
  • Je adres
  • Je klant- of polisnummer

Details van de aangifte:

  • Datum en plaats van het incident
  • Gegevens van andere betrokkenen (indien van toepassing)
  • Een nauwkeurige en volledige beschrijving van de feiten
  • Het Europese aanrijdingsformulier of het proces-verbaal (indien beschikbaar)
  • In geval van diefstal: het nummer van het proces-verbaal en een kopie de verklaring
  • Foto's van eventuele schade
  • De aankoopfactuur van je fiets en de bevestigde accessoires

Geef ook duidelijk aan:

  • Welk e-mailadres en telefoonnummer we moeten gebruiken om je op de hoogte te houden van je aangifte
  • Op welk rekeningnummer we een eventuele schadevergoeding kunnen uitbetalen
  • Het btw-percentage dat je terugvraagt op het voertuig (indien van toepassing)
  • Eventueel de naam van de hersteller bij wie je de herstellingen wil laten uitvoeren

In geval van diefstal moet je alle sleutels van het slot en van de accu (als de verzekerde fiets elektrisch is) kunnen voorleggen.

Ethias
Dienst Schade Auto
Prins-Bisschopssingel 73
3500 Hasselt

Zodra we je brief hebben ontvangen, openen we je dossier. Je ontvangt dan volledige en gedetailleerde instructies over de volgende stappen in je dossier. Rekening houdend met de verdeling door Bpost, weekends en de verwerkingstijd, kan het 10 tot 15 werkdagen duren voor je antwoord krijgt.