Ben jij getroffen door dit noodweer.

Ben jij getroffen door dit noodweer?
De snelste en meest eenvoudige manier om je schade aan te geven is via je Klantenzone.
Indien u ons telefonisch wenst te contacteren, hou er dan rekening mee dat door de vele aangiftes onze lijnen druk bezet zijn. Dit heeft lange wachttijden tot gevolg. Onze excuses voor dit ongemak.

Mobiele crisiscentra en FAQ « Overstromingen »
Vind hier alle info over de mobiele crisiscentra van Ethias.
Consulteer hier onze veelgestelde vragen.

App4you
APP4YOU: het online platform waarop je een dienst kan aanvragen of aanbieden.
Ethias Legifoon:
telefonische juridische bijstand
(Voorbehouden voor de publieke sector)
“U heeft een discussie met uw buurman over de hoogte van de haag, u heeft een conflict met uw garagist over een gebrek aan uw pas aangekochte wagen, … Dit kan ieder van ons overkomen, maar waar of bij wie kan u dan terecht voor juridische hulp?”

Ieder betrokken lid of werknemer met minstens 2 particuliere Ethias verzekeringen, waarvan tenminste een brand- of autoverzekering, kan genieten van deze dienstverlening.

Ethias Legifoon geeft advies op juridische vragen binnen volgende domeinen:


  • Geschillen m.b.t. uw wagen
  • Geschillen m.b.t. een aankoop
  • Geschillen m.b.t. consumentenrecht
  • Geschillen m.b.t. contractenrecht
  • Huurgeschillen
  • Burenhinder

Dankzij het advies van Ethias Legifoon weet u waar of bij wie u terecht kan of welke stappen u best onderneemt. Tot 3 maal per jaar kan u beroep doen op het advies van Ethias Legifoon. Ethias Legifoon kan men iedere werkdag tijdens de kantooruren contacteren op: 011 28 29 74.