Alvorens te onderschrijven, gelieve kennis te nemen van de infofiche en de algemene voorwaarden van de verzekering AmbuPro.

AmbuPro-verzekering

Bescherm jezelf en je medewerkers tegen ambulante zorgkosten

AmbuPro-verzekering

Verzekering Ambulante Medische Zorgen AmbuPro

AmbuPro is een Verzekering Ambulante Medische Zorgen, speciaal ontwikkeld voor kmo’s, vrije beroepen en zelfstandigen met personeel. Ze kan afzonderlijk worden afgesloten of als aanvulling op de Hospitalisatieverzekering HospiPro.

Voor wie en waarom?

AmbuPro komt tussen in de kosten voor ambulante medische zorgen van jezelf, je medewerkers én hun gezinsleden. Zo bescherm je hen tegen vaak hoge uitgaven (orthodontie, brillen, enz.).

De voordelen voor je personeel en jezelf

AmbuPro biedt tal van voordelen: 
Voor je personeel:
Geen medische vragenlijst of onderzoek bij aansluiting.
Minder financiële stress bij gezondheidsproblemen.
Betere toegang tot kwalitatieve zorg.
Voor je organisatie:
Je toont jouw betrokkenheid bij het welzijn van je medewerkers.
Verhoogde loyaliteit van je personeel.
Aantrekkelijker werkgeversimago bij rekrutering.
Vertrouw op de expertise van een marktleider in hospitalisatieverzekeringen met meer dan 800.000 verzekerden.

Kies de formule die bij je past

Ambulante zorg? Oogheelkundige zorg? Mond- en tandzorg? Of alles samen? Er worden 3 formules aangeboden om zo goed mogelijk aan je behoeften te voldoen. De gekozen formule geldt voor alle werknemers en hun gezinsleden.
  Formule PLUS Formule BASE Formule SMILE
Ambulante zorg
Oogzorg
Tandzorg

Formule PLUS

Ambulante zorg, oog- en tandzorg
De formule PLUS dekt:
Ambulante zorg
Zijn onder meer gedekt:
De kosten met betrekking tot:
Medische handelingen bij consultaties (MBV, oogchirurgie, psychotherapie, homeopathie, acupunctuur, osteopathie, chiropraxie).
Voorgeschreven medicatie, vaccins en homeopathische producten.
Paramedische zorgen (verpleging, kinesitherapie, fysiotherapie).
Medische hulpmiddelen (hoortoestellen, steunzolen, erkende apps via mHealthBelgium enz.).
Jaarlijkse medische check-up of gezondheidsbalans, ook preventief.
Niet gedekt:
De prestaties die voortvloeien uit:
Esthetische of verjongingsbehandelingen; de kosten voor reconstructieve chirurgie na ziekte of ongeval zijn wél gedekt.
Ziekten door alcohol, drugs of medicijnmisbruik.
Opzettelijke schade, misdrijven, weddenschappen of uitdagingen (zelfmoordpogingen wél gedekt).
Oorlogssituaties of gelijkaardige conflicten.
Sport of activiteiten op verboden locaties.
Oogzorg
Gedekt:
Voorgeschreven brillenglazen of contactlenzen.
Brilmonturen.
Niet gedekt:
Niet-voorgeschreven brillenglazen of lenzen.
Tandzorg
Gedekt:
Tandartsconsultaties, röntgenfoto’s, preventieve behandelingen, extracties, conserverende behandelingen.
Orthodontie.
Tandprothesen.
Parodontale behandelingen.
Niet gedekt:
Esthetische tandzorg

Formule BASE

Ambulante en oogzorg
De formule BASE dekt:
Ambulante zorg
Zelfde dekking en uitsluitingen als bij formule PLUS.
Oogzorg
Zelfde dekking en uitsluitingen als bij formule PLUS.

Formule SMILE

Tandzorg
De formule SMILE dekt:
Tandzorg
Zelfde dekking en uitsluitingen als bij formule PLUS.

Bijkomende informatie

Wie is verzekerbaar?

Medewerkers
Echtgenoten of samenwonenden
Kinderen ten laste
Aansluiting is verplicht voor medewerkers, facultatief voor hun gezinsleden.

Wat is de wachttijd?

Voor verzekerden van wie de aansluiting bij de verzekeringspolis automatisch gebeurt: geen wachttijd.
Voor verzekerden van wie de aansluiting bij de verzekeringspolis facultatief is en van wie de aansluiting wordt bevestigd binnen twee maanden na het moment waarop het recht op aansluiting ontstaat: 
• 6 maanden wachttijd voor: brillen/lenzen, hoortoestellen, parodontale en tandzorg, prothesen, bruggen, kronen, implantaten, orthodontie,
• geen wachttijd voor andere kosten.
Voor verzekerden van wie de aansluiting bij de verzekeringspolis facultatief is en van wie de aansluiting niet wordt bevestigd binnen twee maanden na het moment waarop het recht op aansluiting ontstaat:
• dekking start op de 1e dag van de 13e maand na bevestiging,
• 6 maanden wachttijd voor: brillen/lenzen, hoortoestellen, parodontale en tandzorg, prothesen, bruggen, kronen, implantaten, orthodontie,
• geen wachttijd voor andere kosten.

Mogelijkheid tot individuele voortzetting

Wanneer een medewerker zijn collectieve verzekering ambulante medische zorgen verliest (bijvoorbeeld door jobwissel, ontslag, pensioen enz.), heeft hij het recht om deze verzekering individueel voort te zetten. Dit recht geldt ook voor gezinsleden.
Wie kan aansluiten?
Iedereen die zijn collectieve hospitalisatieverzekering of verzekering ambulante medische zorgen verliest omwille van professionele omstandigheden, op voorwaarde dat de hoofdverzekerde (de medewerker) onafgebroken aangesloten was bij één of meerdere opeenvolgende ziekteverzekeringscontracten, gedurende de twee jaar voorafgaand aan het verlies van de collectieve dekking (bijvoorbeeld door jobwissel, ontslag, pensioen enz.).

Nuttige documenten

Bekijk alle dekkingen en uitsluitingen in deze documenten:

vraag eenvoudig
een offerte aan

Gratis, volledig vrijblijvend en 100% online. 
Online
Online
Vul het formulier in en ontvang je persoonlijke offerte

Combineer verzekeringen Ambulante Medische Zorgen en Hospitalisatie

Voor absolute gemoedsrust en minder financiële zorgen voor jezelf en jouw medewerkers, kan je de Hospitalisatieverzekering HospiPro afsluiten als aanvulling op de verzekering Ambulante Medische Zorgen AmbuPro.

Ethias biedt ook handige tools die je leven gemakkelijk maken

Connect Zone

Connect Zone (voor werkgevers)

Espace Connect

Klantenzone (voor verzekerden)

Assurcard

AssurCard

Assurcard

AssurPharma

Assurmed

AssurMed

Een schadegeval?
Geen paniek!

Wettelijke informatie

AmbuPro is een ziekteverzekering onderworpen aan het Belgisch recht. Het betreft een jaarcontract dat stilzwijgend wordt verlengd, tenzij je minstens 3 maanden vóór de vervaldatum opzegt.

Iedere beslissing om de verzekering AmbuPro te onderschrijven, moet gebaseerd zijn op een grondig onderzoek van de infofiche en de algemene voorwaarden.

In geval van klacht, kan u zich wenden tot Ethias, Prins-Bisschopssingel 73 te 3500 Hasselt, fax 011 85 61 10, klachtenbeheer@ethias.be. Indien u geen voldoening krijgt, kan u zich wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman-insurance.be/nl), de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel, fax 02 547 59 75.

Partena Professional treedt op als klantenaanbrenger voor Ethias nv.

Ethias nv, toegelaten onder het nr. 196, voie Gisèle Halimi 10 te 4000 Luik, is een in België erkende verzekeringsmaatschappij onderworpen aan het Belgische recht. RPR Luik BTW BE 0404.484.654 – IBAN: BE72 0910 0078 4416  BIC: GKCCBEBB.