011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Ziekteverzekering vs. hospitalisatieverzekering: een vergelijking
Om een goede gezondheidszorg te garanderen, is elke Belg verplicht om een ziekteverzekering af te sluiten. Bijvoorbeeld bij een mutualiteit. Het grote voordeel? Medische kosten worden voor een groot deel terugbetaald. Toch dekt deze verzekering niet alles, bijvoorbeeld bij een ziekenhuisopname. En net op dat moment is de factuur voor de patiënt vaak hoog … Een hospitalisatieverzekering kan hier soelaas bieden.
Wat is de ziekteverzekering?
Deze ‘verzekering voor ziektekosten’ wordt in de volksmond ook wel de ‘tussenkomst van de ziekenkas’ genoemd. Het is een bescherming die verplicht is voor elke Belg, ongeacht zijn of haar statuut. Om van de voordelen te genieten, hoeft u zich alleen maar aan te sluiten bij een ziekenfonds naar keuze of bij de hulpkas voor ziekte- en invaliditeitsverzekering.
Een ziekteverzekering:
En de aanvullende verzekering?
Wie wil kan als lid van een mutualiteit genieten van een pakket bijkomende diensten. Hiervoor betaalt u jaarlijks een bijdrage. Over welke voordelen gaat het dan precies? Wel, u geniet van geboortepremies of van de tussenkomst in andere kosten. Denk aan de huur van krukken, homeopathie, osteopathie, de aankoop van een bril of een sportabonnement. Meer weten over de extra diensten? Informeer u bij uw ziekenfonds want ze stellen elk hun eigen voordelenpakket samen.
Wat is een hospitalisatieverzekering?
Bent u zwanger? Moet u een chirurgische ingreep ondergaan of komt u terug van vakantie met zorgwekkende symptomen? Dan moet u ongetwijfeld een of meerdere dagen in het ziekenhuis verblijven.
De rekening van uw verblijf kan hoog oplopen, zeker in geval van dringend ambulancevervoer of als u kiest voor een eenpersoonskamer. Een buitenkansje voor ziekenhuizen en artsen die ervan profiteren om u een heleboel (hoge) supplementen aan te rekenen. Uw ziekenfonds betaalt jammer genoeg niet alle kosten terug en zal dus maar een deel van uw factuur vergoeden. Op dat moment komt een hospitalisatieverzekering goed van pas, omdat ze u tegemoetkomt in het resterende bedrag.
De hospitalisatieverzekering is dus een aanvulling op de ziekteverzekering. De terugbetaling gebeurt in twee stappen: eerst de tussenkomst van uw mutualiteit en in tweede instantie die van uw hospitalisatieverzekering. U moet ook weten dat in tegenstelling tot de ziekteverzekering een hospitalisatieverzekering niet verplicht is. Uw mutualiteit mag u dus niet verplichten om deze verzekering af te sluiten. Maar omdat ze een betere dekking biedt bij een ziekenhuisopname wordt ze op elke leeftijd ten zeerste aangeraden. Aarzel niet om dit met uw verzekeraar te bespreken.
Een hospitalisatieverzekering:
Het ene contract is het andere niet
Sommige hospitalisatieverzekeringen gaan nog veel verder en dekken een heel pakket van andere kosten. Denk aan de verblijfskosten van een ouder op de kamer van een kind (rooming-in), geneesmiddelen die uw mutualiteit niet terugbetaalt of alternatieve behandelingen. Bovendien bestaan er akkoorden tussen ziekenhuizen en verzekeraars om het leven van de patiënt te vergemakkelijken. Bijvoorbeeld, op vertoon van de AssurCard, heeft de verzekerde recht op de derde-betalersregeling. Resultaat? U hoeft bij een ziekenhuisopname geen voorschot te betalen. De factuur wordt rechtstreeks naar de verzekeraar gestuurd. Snel en handig!
Een tip: voor u een hospitalisatieverzekering afsluit, vergelijk dan zorgvuldig alle dekkingen en uitsluitingen, en het bedrag van de premies en franchise. We hebben daarom voor u een checklist samengesteld met 10 aandachtspunten:
Goed om weten! Vooraleer u een contract afsluit, moet u waarschijnlijk een medische vragenlijst invullen om een inschatting te maken van uw gezondheid en de risico’s voor de verzekeraar. Als u deze inlichtingen niet wilt geven, kan de verzekeraar weigeren om een contract af te sluiten. Nog een belangrijk element: hoe hoger de instapleeftijd, hoe hoger uw premie zal zijn.
Een laatste vraag: verzekeringsmaatschappij of mutualiteit?
U kunt uw hospitalisatieverzekering afsluiten bij uw mutualiteit of bij een verzekeringsmaatschappij. In het eerste geval zult u waarschijnlijk minder betalen, maar het ziekenfonds zal aanmerkelijk minder tussenkomen in de medische kosten. Een verzekeraar als Ethias daarentegen biedt u een ruimere dekking en dus meer gemoedsrust.