011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Dekt uw reisverzekering álle vakantiepech?
U hebt er lang naar uitgekeken en straks is het eindelijk zover: u vertrekt op reis. Yes! Relaxen op het strand óf herleven in de bergen? Heerlijk! Zeker als u alle (werk)stress kunt thuislaten. Zélfs als er eens iets misloopt. Het is dus zeker een goed idee om even te checken of uw huidige reisverzekering de situaties hieronder beschreven (voldoende) dekt. Want dát is de eerste stap naar een zen vakantie waarbij u in elk geval op beide oren kunt slapen.
Check uw (reis)verzekering
WAT ALS…
1) … u op weg naar uw bestemming autopech hebt?
Stel: de Franse chansons klinken door de boxen terwijl u richting Provence rijdt. Tot uw motor sputtert… en uw wagen niet meer verder wil. Dan hebt u takel- en sleephulp nodig en met Car & Family Plus kan u zelfs een vervangwagen genieten. Anders riskeert uw vakantie in mineur te eindigen op de pechstrook.
Als u autopech hebt op weg naar uw bestemming
2) … u ziek wordt op reis?
Stel: u at een heerlijk gerechtje met zeevruchten die misschien tóch niet recht uit zee kwamen. En u belandt met een nare voedselvergiftiging in het ziekenhuis. Pijnlijk. Oók voor uw portefeuille, tenminste als u niet verzekerd bent.
Als u ziek wordt op reis
Ethias Assistance Car & Family dekt uw medische kosten in het buitenland:
3) … u niet in staat bent om met uw voertuig naar huis te rijden?
Stel: u kan door ziekte, een breuk of een ongeval onmogelijk zelf met uw wagen weer naar België rijden. En er is niemand in uw reisgezelschap die u kan vervangen als chauffeur.
Als u niet zelf met uw voertuig naar huis kunt rijden
4) … u vervroegd moet terugkeren wegens ziekte of overlijden van een familielid in België?
Stel: terwijl u op vakantie bent wordt uw echtgeno(o)t(e), partner, ouder of kind thuis opgenomen in het ziekenhuis. Of erger. Het laatste wat u op zo’n stressmoment wilt, zijn extra zorgen. Want u wilt zich natuurlijk 100% kunnen concentreren op wat op dat moment écht belangrijk is.
Als u vervroegd moet terugkeren
5) … uw woning tijdens uw reis ernstige schade opliep en onbewoonbaar is?
Stel: u zit te genieten van een lekker glas rode wijn op een zuiders terrasje, wanneer u het nieuws krijgt dat uw woning onbewoonbaar is door een brand (of storm). Pure chaos dus. U moet zo snel mogelijk naar België.
Als uw woning tijdens uw reis onbewoonbaar wordt verklaard
Ethias Assistance Car & Family regelt én betaalt de terugreis van 1 verzekerde: per trein (1ste klasse) of per vliegtuig (toeristenklasse).
6) … uw bagage gestolen wordt?
En nu?
Als uw bagage gestolen wordt
Vertrek gerust op reis met Ethias Assistance Car & Family
U merkt het meteen: het lot is onvoorspelbaar. Bovenstaande situaties komen regelmatig voor bij vakantiegangers. Leg uw vakantieplezier dus liever niet in handen van dat lot. Ethias Assistance Car & Family is een zekerheid die u best wél in uw koffer stopt: voor onderweg én op reis. Zeker wanneer u houdt van (gemoeds)rust en ontspannen vakanties biedt Ethias u alles wat u nodig hebt om gerust op reis te vertrekken.
U hebt al een reisverzekering via uw Visa of Mastercard, zegt u? Mooi, máár: doe uzelf een plezier en lees toch even dit vergelijkend artikel over het verschil in voordelen.
Vraag vrijblijvend uw offerte
Veel vakantieplezier!