011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Autovakantie: 10 vaak voorkomende pechsituaties onderweg
Goed nieuws: u kunt eindelijk genieten van uw langverwachte zomervakantie! Wat zijn de plannen? Erop uittrekken met de auto (én de caravan)? Top! Tenminste als deze 10 vaak voorkomende problemen onderweg geen stokken in de wielen steken. Een goeie voorbereiding én een goeie reisverzekering brengen alvast rust in uw hoofd. Want voor stress is er geen plaats meer in uw koffer, toch?
Top 10 pech onderweg
1. De auto die niet start
Ethias telde 20.115 startproblemen in 2018
U kent het wel. Alles is ingepakt, de kinderen zitten (nog eventjes) rustig op de achterbank en u bent klaar voor vertrek. Alleen denkt uw wagen daar anders over. Simpel en tóch zo stresserend: dit soort malchance komt het vaakst voor.
2. Een platte batterij
Ethias telde 8129 platte batterijen in 2018
Bij héél koud of héél warm weer laat de batterij van uw wagen het weleens afweten. Een plots temperatuurverschil kan de boosdoener zijn. Of slijtage, natuurlijk.
3. Een lekke band
Ethias telde 13.122 lekke banden in 2018
Gezellig cruisen door de lavendelvelden in de Provence, wanneer plots: PANG! Klapband. Geen reserveband? Héél vervelend! Hebt u een reservewiel bij? Dan kunt u natuurlijk proberen uw band zelf te vervangen. Maar als er geen mecanicien in u schuilt, dan kunt u een beroep doen op de takelwagen.
4. Motorproblemen
Ethias telde 8809 motorpannes in 2018
De motor: het hart van uw wagen. Maar ook auto’s kunnen last hebben van hartfalen. En dan kan het gevaarlijk zijn om achter het stuur te zitten. Zet uw auto altijd zo snel mogelijk aan de kant en bel het Customer Center Assistance van Ethias op 011 28 28 28.
5. Kapotte koppeling
Ethias telde 2739 kapotte koppelingen in 2018
Uw koppeling, of beter gekend als uw embrayage, kan verslijten. Begint uw koppeling lichtjes te slippen? Komt uw auto maar traag op gang wanneer u de pedaal laat opkomen? Dan is uw koppeling waarschijnlijk aan het verslijten en riskeert u in panne te vallen. Ai, dat kan wel eens een dure grap worden …
6. Een verkeersongeval
Ethias telde 2127 verkeersongevallen in 2018
Het ergste type tegenslag onderweg: een verkeersongeval. De verkeersregels in het buitenland botsen soms met de onze. Bereid u hierop voor, hou er zo goed mogelijk rekening mee en rij altijd voorzichtig.
7. De versnellingsbak om zeep
Ethias telde 1371 kapotte versnellingsbakken in 2018
Neen, het is geen experimenteel intermezzo tijdens een liedje op de radio. Dat geratel of gerammel komt wellicht van een kapotte versnellingsbak. Luister goed: u hoort het bij het accelereren, het schakelen of het loslaten van uw gaspedaal.
8. Oververhitting van uw auto(motor)
Ethias telde 757 oververhitte motoren in 2018
Een trip (én file) door de bergen naar Italië? Of tropisch warm weer? Dit zijn dé signalen van een oververhitte motor:
9. Elektronische storingen
Ethias telde 708 elektronische problemen in 2018
Ziet uw dashboard er plots uit als de lokale discotheek van uw vakantieverblijf? Dan heeft u wellicht last van een elektronisch defect. Cruise control, airconditioning of zelfs uw volledige wagen kunnen het hierdoor plots begeven.
10. Vastzitten in de modder
Ethias telde 550 vastgereden auto’s in 2018
U hoeft niet op jungle-safari te zijn om vast te geraken in de modder. En u moet ook niet op de Mont-Blanc staan om vast te zitten in de sneeuw. Afgelopen jaar hebben een hele hoop Ethias-chauffeurs het zelf mogen ondervinden.
Bron: Ethias, januari tot december 2018
Hoe maak ik mijn wagen vakantieproof?
Pech 100% uitsluiten, dat gaat helaas niet. Maar met een goede voorbereiding geraakt u al ver(der). Dus: uw auto verkeert best in topconditie vóór u op vakantie vertrekt. Plant u een trip door of naar de bergen? Hou er dan zeker rekening mee dat een auto volgeladen met mensen én spullen heel belastend is voor de koppeling én de koeling van uw reismobiel. Voor uw vertrek een afspraak maken bij uw garage is zéker een goed idee. Zeg er expliciet bij dat u op reis gaat: zo kan uw garagist het nodige doen.
Check(list) en go!
Er zijn tal van dingen die u zélf kan controleren voor u op uw welverdiende vakantie vertrekt. Wij sommen ze alvast voor u op in deze Auto Checklist. Neem deze lijst een week voor uw vertrek zeker (nog) eens door. Zo wordt de kans op autopech weer een stuk kleiner.
Vakantieplezier verzekerd met Ethias (Assistance)
Een goede voorbereiding is het halve werk. Maar ondanks al uw voorzorgen en maatregelen zit autopech soms in een klein hoekje (van een idyllisch straatje of op de afrit van de snelweg).
Gelukkig is er Ethias Assistance Car & Family. Zo wordt jullie vakantieplezier écht verzekerd. Bye bye dus stress onderweg én op reis. In geval van pech (zélfs bij een lekke band) of een ongeval moet u alleen even bellen. Uw voertuig wordt dan snel gedepanneerd of weggetakeld. En dit in héél geografisch Europa voor uw wagen en zelfs wereldwijd voor uw medische kosten!
Pech over de Belgische grens? Dan zijn eventuele verblijfskosten ook voor ons. Zó proberen we van een vervelende situatie toch het beste te maken. En kunt u hopelijk alsnog genieten van een fijne vakantie.
Veel plezier!
Gerust onderweg én op reis?
Meer info over Ethias Assistance Car & Family
Vraag vrijblijvend uw offerte