Gedragscode Ethias-socialmediakanalen

Ethias NV (hierna Ethias genoemd) gaat ervan uit dat iedereen die de socialmediakanalen van Ethias gebruikt en raadpleegt, deze gedragscode heeft gelezen en ze aanvaardt.

Ons doel is om de belangen, rechten en meningen van alle gebruikers op onze socialmediakanalen te garanderen. Op die manier willen we jouw glimlach en die van alle andere gebruikers verzekeren. Daarom vragen we je om deze gedragscode altijd te respecteren. Zo blijft de ervaring op onze socialmediakanalen voor iedereen prettig.

De socialmediakanalen zijn ontwikkeld zodat Ethias makkelijk het gesprek kan aangaan met klanten en bezoekers. Ervaringen delen, suggesties doen en feedback of kritiek geven? Het kan allemaal. Meer nog: het helpt ons om onze diensten en producten nog beter te maken.

Een bericht sturen via onze sociale media kanalen? Dat kan in het Nederlands, Frans, Duits en Engels, op weekdagen tussen 8 uur en 20 uur en op zaterdag tussen 8.30 uur en 12.30 uur.

Opgelet: heb je dringend hulp nodig buiten deze uren? Neem dan snel contact met ons op via telefoon, e-mail of live chat. Onze medewerkers staan 24 uur per dag, 7 dagen per week voor je klaar.

Respect voor ieders mening

Bij Ethias staat het menselijke aspect centraal in alles wat we doen. Respect voor ieders mening is cruciaal voor ons, ook op onze socialmediakanalen. Kritiek en feedback zien we als een manier om te groeien.

Is het respect zoek, en is er sprake van ongepaste, provocerende en herhaaldelijke discussies, met het oog op laster? Dan zullen we deze berichten verwijderen. Dat geldt ook voor shockerende berichten of beelden, racisme, inbreuken op de privacy, grof taalgebruik of berichten die een inbreuk vormen op de Belgische wetgeving.

Je blijft volledig verantwoordelijk voor wat je post op onze socialmediakanalen. Ethias is niet verantwoordelijk voor de meningen van anderen, ook niet wanneer deze berichten op onze socialmediakanalen worden geplaatst.

Publiceer, verzend en stel alleen inhoud beschikbaar waarvoor je zelf de distributie- of intellectuele eigendomsrechten bezit.

Informatiebeveiliging

De veiligheid van jouw gegevens is onze prioriteit. Deel je persoonlijke informatie zoals contactgegevens, rekeningnummers of klantnummers alleen met ons in een privébericht. Zo beschermen en garanderen wij je privacy.

Goed gebruik van sociale media

Het spreekt voor zich dat we onze socialmediakanalen beschermen tegen virus(sen), Trojaanse paarden, kwaadaardige code of andere software of inhoud die bedoeld is om de werking ervan te verstoren. Commerciële berichten en advertenties voor producten of persoonlijke diensten en spam horen ook niet thuis op onze socialmediakanalen, en verwijderen we. Heb je een voorstel om samen te werken met Ethias? Stuur dan een privébericht, of mail naar socialmedia@ethias.be

Ongepaste inhoud opgemerkt?

Merk je een bericht, gedrag of mening op die volgens jou in strijd is met de bovenstaande gedragscode? Stuur ons dan meteen een privébericht.

We kunnen op elk moment ingrijpen en een bijdrage verwijderen die niet aan de gedragscode voldoet. Ook juridische stappen behoren tot de mogelijkheden.

Wanneer iemand zich niet aan (een van de) bovenstaande regels houdt, kan Ethias deze persoon de toegang tot alle Ethias-socialmediakanalen ontzeggen.