Verblijfskosten, erelonen, analyses, geneesmiddelen ... uw ziekenhuisfactuur kan al snel exorbitante bedragen bereiken. Dankzij de uitgebreide dekking van onze hospitalisatieverzekering hoeft u zich daar geen zorgen meer over te maken. Onze twee formules zijn beide zeer compleet en verschillen hoofdzakelijk qua omvang van de dekking in een eenpersoons- of tweepersoonskamer.
Wat verzekeren wij in de 2 formules?
In geval van een wettelijke tegemoetkoming nemen wij wij steeds ten laste
Het is ook belangrijk om op te merken dat u geen vrijstelling betaalt in het geval van een ziekenhuisopname in een tweepersoonskamer.
Uniek concept voor de formule Hospi Quality: de Joker in een eenpersoonskamer!
Na één jaar ononderbroken verzekerd te zijn door dit contract, zal de verzekerde een joker ontvangen.
Deze joker houdt in dat Ethias zal tussenkomen in de supplementen voor de erelonen en de verblijfskosten van een éénpersoonskamer, tot beloop van maximum driemaal het bedrag van de wettelijke tegemoetkoming.
De verzekerde kan vrij bepalen wanneer hij zijn joker gebruikt, voor zover de onderstaande voorwaarden zijn vervuld:
- de ziekenhuisopname moet verbonden zijn aan een ernstige ziekte;
- het mag niet gaan om een dagopname (one day clinic).
Deze joker is éénmalig. De verzekerde zal bijgevolg geen nieuwe joker ontvangen als hij deze heeft gebruikt. De joker is ten persoonlijke titel verworven door elke verzekerde die de voorwaarden vervult en geldt enkel in het kader van dit contract.
De formule Hospi Quality+ dekt DAARENBOVEN:
Het is ook belangrijk om op te merken dat u geen vrijstelling betaalt bij een verblijf in een eenpersoonskamer in een door Ethias gecertificeerd ziekenhuis. Als u kiest voor een eenpersoonskamer in een ziekenhuis dat niet door Ethias is gecertificeerd, zal een vrijstelling van € 300 worden toegepast. Meer informatie vindt u hier.
Wat is niet gedekt:
Dankzij de handige AssurCard dient u in geval van een ziekenhuisopname niets zelf voor te schieten en ook geen factuur te betalen als u het ziekenhuis verlaat.
Assurpharma volgt hetzelfde principe, uw apotheker stuurt de geneesmiddelenattesten rechtstreeks naar Ethias.
Klantenzone
Selectie van gratis gezondheidsapps
Ethias heeft gratis gezondheidsapps geselecteerd die u op uw smartphone of tablet (Apple of Android) kunt installeren. Deze apps gaan over welzijn, dagelijkse ondersteuning en gezondheid voor volwassenen en kinderen.
Ethias maakte een selectie uit de apps die door Medappcare DEKRA werden beoordeeld op basis van criteria zoals de kwaliteit van de informatie, de beveiliging van persoonsgegevens, betrouwbaarheid, toegankelijkheid, enz.
Ontdek de selectie van gezondheidsapps!
Wachttermijn
De periode die ingaat op de datum van aansluiting en gedurende welke Ethias geen enkele uitkering verschuldigd is. De wachttermijn* bedraagt 3 maanden, behalve bij ongeval of indien u reeds verzekerd bent (bij een andere maatschappij).
Inzake de kosten van een zwangerschap of een bevalling komt Ethias bovendien alleen tussen als de zwangerschap begon na de aanvangsdatum van de waarborg.
Evolutie van de premie
De premie evolueert in functie van de leeftijd van de verzekerde en de woonplaats van de verzekeringsnemer.
Maximumleeftijd om af te sluiten
64 jaar is de maximale leeftijd om het contract Hospi Quality af te sluiten.
69 jaar is de maximale leeftijd om het contract Hospi Quality+ af te sluiten.
Wettelijke informatie
Ethias nv, toegelaten onder het nr. 196, rue des Croisiers 24 in 4000 Luik, is een in België erkende verzekeringsmaatschappij onderworpen aan het Belgische recht. RPR Luik BTW BE 0404.484.654 – IBAN: BE72 0910 0078 4416 BIC: GKCCBEBB.
De verzekering Ethias Hospi Quality+ of Ethias Hospi Quality is een hospitalisatieverzekering onderworpen aan het Belgische recht die voor het leven wordt afgesloten, tenzij minstens 3 maanden voor de jaarlijkse vervaldag van het contract een opzegbrief is verstuurd. Iedere beslissing tot het afsluiten van de verzekering Ethias Hospi Quality+ of Ethias Hospi Quality, moet gebaseerd zijn op een uitgebreid onderzoek van de waarborgen en uitsluitingen die zijn opgenomen in de algemene voorwaarden. Dit document is tevens gratis beschikbaar in onze kantoren.
In geval van klacht, kan u zich wenden tot Ethias, Prins-Bisschopssingel 73 te 3500 Hasselt, fax 011 85 61 10,klachtenbeheer@ethias.be. Indien u geen voldoening krijgt, kan u zich wenden tot de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman.as), de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel, fax 02 547 59 75.