011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Hoe kiest u een familiale verzekering die bij u past?
Image(s) licensed by Ingram Image
U wilt een familiale verzekering voor uw gezin. Maar hoe begint u de zoektocht naar een polis die aansluit bij uw behoeften? En waarop moet u letten wanneer u verschillende verzekeringen met elkaar vergelijkt? Ethias helpt u op weg.
1. Kijk in de polis na waarvoor u verzekerd bent
Kiest u voor een familiale verzekering, kijk de dekking dan goed na. Zo weet u meteen in welke gevallen u mag rekenen op uw verzekering en voor welke schadegevallen u geen beroep kan doen op uw verzekeringsmaatschappij. De wet legt een aantal minimumdekkingen op aan verzekeraars. Daarnaast kiest elke maatschappij zelf welke uitbreidingen ze aanbieden aan hun klanten.
Bij Ethias bent u voor uw familiale verzekering in goede handen. In 2019 kreeg Ethias voor de negende keer de prijs voor beste familiale verzekering bij Decavi*. Ethias verzekert u voor materiële en/of lichamelijke schade toegebracht aan derden. Schade die u zelf veroorzaakt aan eigen bezittingen of eigen lichamelijke schade wordt niet vergoed. Nieuw bij Ethias is de gratis uitbreiding van de verzekering voor gemotoriseerde voortbewegingstoestellen.
Tot voor kort gold de verzekering enkel voor niet-autonome voortbewegingstoestellen, zoals fietsen en elektrische fietsen met trapondersteuning. Maar nu zijn ook elektrische fietsen zonder trapondersteuning, segways, monowheels, hoverboards, elektrische steps, elektrische rolstoelen, … verzekerd bij Ethias. Dit zolang u de snelheid 45km/u niet overschrijdt en voor zover er geen verplichte inschrijving is. Bent u onderweg naar het werk met uw hoverboard en botst u tegen een voetganger? U rekent op uw familiale verzekering om de schadekosten aan de voetganger te betalen. Wist u trouwens al dat ook drones (tot 1 kg) bij Ethias binnen de familiale verzekering vallen ? Vanaf nu laat u uw drone met een gerust hart rondvliegen.
Bekijk hier de dekking en voornaamste uitsluitingen van de familiale verzekering van Ethias.
2. Tot welk bedrag wordt vergoed door de verzekeraar?
Een familiale verzekering is geen verplichting, maar het is toch slim om deze verzekering op zak te hebben. Zo zal u, wanneer u aansprakelijk bent voor schade, een schadevergoeding moeten betalen aan het slachtoffer. Een schadevergoeding heeft geen limieten, dus het is goed mogelijk dat de kosten hoog oplopen. Een familiale verzekering springt op dat moment voor u in de bres. Kijk bij uw verzekeraar na tot welk bedrag zij vergoeden.
3. Bereken wat voor u de voordeligste verzekering is
Een familiale verzekering hoeft u jaarlijks niet veel te kosten. U hebt al een familiale verzekering voor een goede prijs ongeacht de eventuele hoge kosten bij een ongeluk. Als alleenstaande betaal je bovendien een lagere premie. En voor mensen die al klant zijn bij Ethias, is er een mooi extraatje! Wanneer u een Auto- en/of Woningverzekering bij Ethias heeft, krijgt u een jaarlijkse korting op uw familiale verzekering. Da’s mooi meegenomen! Bereken zelf hoeveel uw persoonlijke jaarlijkse premie bedraagt.
4. Op welke service mag u rekenen?
Bij een ongeval wilt u zo snel mogelijk geholpen worden. Sluit u een polis af, kijk dan altijd goed na hoe u uw verzekeringsmaatschappij snel kan bereiken. Ethias vraagt u om na een schadegeval een schadeformulier in te vullen. Dit schadeformulier vindt u online. U mailt dit terug naar Ethias via schade.familiale@ethias.be of stuurt het per post naar Ethias - Dienst Schade Familiale, Prins-Bisschopssingel 73 in 3500 Hasselt. Daarnaast kan u voor vragen ivm schade ook terecht bij het Ethias Contact Center op het nummer 011 28 28 00 .
Image(s) licensed by Ingram Image
5. Wat met de franchise?
De meeste verzekeraars vragen een franchise of vrijstelling. Dat wil zeggen dat de eerste schijf van het schadebedrag voor het slachtoffer na een ongeval, voor uw eigen rekening is. De franchise voor materiële schade bedraagt 263,53 euro. In het geval van lichamelijke schade betaalt de verzekering het volledige bedrag terug. Bij de optie waarborg Rechtsbijstand betaalt u ook 263,53 euro, net als bij de waarborg Toegang tot het recht (optie). Let wel: deze bedragen zijn gekoppeld aan de index en kunnen dus (lichtjes) wijzigen.
Interesse in een familiale verzekering van Ethias? Twijfel niet langer en kies vandaag nog voor een bescherming via Ethias. Een verzekering onderschrijven doet u makkelijk via de website . Vandaag betalen = vanaf morgen verzekerd!
Lees zeker even onze infofiche en algemene voorwaarden vooraleer je een Familiale verzekering van Ethias afsluit. Deze documenten zijn ook gratis beschikbaar in onze kantoren.
De Burgerlijke Aansprakelijkheid Privéleven is een jaarcontract onderworpen aan het Belgisch Recht dat elk jaar stilzwijgend wordt verlengd, tenzij het ten minste 3 maanden voor de vervaldag door een van de partijen wordt opgezegd. Ben je niet tevreden? Je kan een brief sturen naar Ethias, Prins-Bisschopssingel 73 te 3500 Hasselt, of een e-mail naar klachtenbeheer@ethias.be. Indien je geen voldoening krijgt, kan je jouw klacht voorleggen aan de Ombudsman van de Verzekeringen (www.ombudsman.as), de Meeûssquare 35 te 1000 Brussel.
* Trofee Decavi gepubliceerd op 25 april 2019 in La Libre Belgique (categorie Verzekeringen Niet-Leven – BA Privé Leven - n°1 uit de 10 producten in deze categorie).