011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Help uw auto de winter doorkomen
Image(s) licensed by Ingram Image
Met een sjaal, warme laarsjes, een muts en handschoenen bent u klaar om de kou te trotseren. Maar hebt u ook aan uw auto gedacht? Want die krijgt het ook koud in de winter! U kunt vooraf al enkele zaken doen om ongemakken te vermijden en uw auto te helpen om de koude maanden door te komen tot het weer lente wordt. Lees onze tips en ontdek wat echt werkt! Vergeet ook niet om uw eigen tips te delen via onze Facebookpagina.
Voorkomen is beter dan genezen
En dat klopt als een bus! De beste manier om uw auto te beschermen tegen de gure wintermaanden, is immers door te anticiperen. Vriesweer, ijskoude wind, gladde wegen, minder zicht ... u kunt maar beter voorbereid zijn.
5 tips voor een zorgeloze winter
• Controleer de staat van uw batterij vóór de eerste winterprik. Veel garages bieden trouwens vanaf de herfst al kortingen aan. Profiteer ervan!
7 slimme tips om koude winterochtenden te doorstaan
• Dek uw auto goed af om te vermijden dat hij kou vat.
Leg een beschermhoes over uw auto. Of leg op zijn minst een antivrieszeil over uw voor- en achterruit (een stuk oud karton kan ook al wonderen doen) en trek oude kousen over de spiegels en ruitenwissers. Niet zo mooi maar wel efficiënt!
• Hebt u een garage? Parkeer uw auto dan binnen en niet voor de poort. Geen garage? Parkeer de auto dan onder een boom of langs een hoge muur waar hij beschut staat tegen koude wind. Als u echt kunt kiezen, plaatst u uw auto best naar het oosten gericht zodat hij 's ochtends wordt opgewarmd door de opkomende zon.
• Zorg voor een goede ijskrabber. Een krabber met een want eraan is ideaal. Verwijder eerst de sneeuw met een grote borstel. En had u ook aan een dooimiddel in sprayvorm gedacht? U kunt zo'n spray ook zelf maken met drie maten witte azijn en één maat water. 100% milieuvriendelijk!
• Om beslagen ruiten aan de binnenkant te vermijden, legt u 's avonds een sok of een stoffen zakje met kattenbakvulling op uw dashboard. Die vulling neemt 's nachts het vocht op. U kunt uw voorruit ook insmeren met wat shampoo of scheerschuim op keukenpapier. En dan is ze ook meteen weer schoon! Twee vliegen in één klap!
• Krijgt u het bevroren portier niet meer open? Forceer het niet, maar duw in plaats van te trekken. Om dat probleem te vermijden, smeert u de rubberen dichtingen in met talkpoeder of vaseline.
• Uw auto begint te slippen op bevroren sneeuw? Dan hebt u hoogstwaarschijnlijk geen winterbanden ... Een handige tip: leg houtsnippers, zand, stro of een oud tapijt onder de drijfwielen. U bent toch een echte MacGyver, of niet? ☺
• Haal uw draagbare booster bij om uw verkleumde batterij weer tot leven te wekken. Nog meer problemen met de batterij? Ontdek deze 3 tips om ze weer aan de praat te krijgen.
Autopech?
Bel Ethias Assistance op het nummer 011 28 28 28!
Met Ethias Assistance Car & Family slaapt u zomer en winter op beide oren.
Bij het minste probleem in België of (geografisch) Europa, sturen wij zo snel mogelijk een pechverhelper ter plaatse. Zelfs voor een batterij die tegensputtert of een lekke band voor uw eigen deur!
Kan uw auto niet ter plaatse hersteld worden? Geen zorgen: de pechverhelper sleept uw auto mee tot bij een nabijgelegen garage zodat hij daar kan worden hersteld. Koos u bovendien voor de formule Ethias Assistance Car & Family Plus? Dan krijgt u gedurende 5 dagen een vervangwagen.