011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Help! Mijn auto start niet meer!
Image(s) licensed by Ingram Image
Iedereen weet dat auto's in de wintermaanden tussen november en maart vaker batterij- of motorpech hebben. En daar zit de kou zeker voor iets tussen! U kunt de sleutel nog zo vaak in het contact draaien als u maar wilt (wat u eigenlijk ook maar beter niet doet), het helpt niet: u krijgt uw auto niet meer aan de praat en komt sowieso te laat. En vrienden of buren erbij halen die iets van automechanica kennen, kunt u ook al op uw buik schrijven. Maar hoe maakt u dan het best komaf met die ellende? Wij geven enkele tips!
Startproblemen: dé klassieker in de wintermaanden
Parkeert u uw wagen meestal op straat? Hoe kouder het buiten is, hoe hoger het risico dat uw wagen moeilijk zal starten. En dan hebben we het nog niet over die andere problemen zoals bevroren portieren en sloten of een geblokkeerde handrem of ruitenwisser. Gaan de temperaturen richting of onder het vriespunt? Dan hebben de batterij en de alternator (het systeem dat de batterij in gang zet) daar het meest onder te lijden. Want in de winter gebruikt u uw lichten, verwarming en zetelverwarming vaker, en dat vergt veel meer van de batterij dan normaal. Bij koud weer kan een batterij tot 35% van haar efficiëntie verliezen.
Welke soorten pech komen het vaakst voor in de winter?
Ontdek het antwoord in deze infografic!
3 DIY-tips om uw auto opnieuw aan de praat te krijgen
Ga naar de tweede versnelling
U hebt al enkele keren aan de sleutel gedraaid maar uw wagen start niet. Stop met proberen want u zou de motor kunnen verdrinken. Staat u op een vlakke baan of in een hellende straat? En hindert u geen andere voertuigen? Vraag dan enkele voorbijgangers om u te duwen. Schakel alle systemen die u niet echt nodig hebt uit (autoradio, koplampen ...) zodat u alle energie kunt gebruiken voor de motor. Draai de contactsleutel om (zonder de motor te starten), duw het koppelingspedaal in en zet uw wagen in tweede versnelling. Laat de handrem los maar houd de koppeling ingedrukt en laat u voortduwen. Als de wielen in beweging zijn, zou de motor uiteindelijk moeten starten.
Laad uw batterij opnieuw op
Als u aan de contactsleutel draait, start de motor niet en geven de lichtjes in het dashboard maar weinig licht. Dat betekent dat uw batterij plat is! Voor dit probleem zijn er 3 oplossingen: uw wagen aan een andere wagen koppelen met kabels, een lader of booster gebruiken of uw batterij demonteren en ze thuis opladen.
- Startkabels aansluiten
Hiervoor hebt u een tweede wagen en uiteraard ook startkabels nodig (de kabels van 25 mm² zijn geschikt voor benzine- en dieselmotoren). Plaats de twee voertuigen tegenover elkaar met de motorkappen naar elkaar toe en trek de handremmen op. Plaats nu de kabels: de klemmen van de rode kabel op de positieve polen (+) en de klemmen van de zwarte kabel op de negatieve pool (-) van het 'gevende' voertuig en op een niet gelakt en metalen onderdeel van het pechvoertuig. De polen moeten schoon zijn en de kabels mogen elkaar nooit raken. Start vervolgens het 'gevende' voertuig en laat de motor enkele minuten stationair draaien vooraleer u het pechvoertuig probeert te starten. Op deze website wordt alles duidelijk met afbeeldingen uitgelegd.
- Gebruik een draagbare booster
Het voordeel van zo'n booster is dat u geen ander voertuig nodig hebt. Het toestel is voldoende intensief om de motor alleen te doen starten. Verder is het principe hetzelfde. U sluit de kabels van de lader aan op uw batterij: rode klem op de positieve pool en zwarte klem op de negatieve pool of op een metalen deel van het motorblok. Zet de lader aan en start uw voertuig dan opnieuw. Zodra uw motor gestart is, kunt u de booster uitschakelen en de klemmen verwijderen (eerst zwart en daarna rood).
- Warm of laad uw batterij opnieuw op
Uw batterij is misschien wel gewoon te koud? Haal ze uit het motorgedeelte (raadpleeg hiervoor de gebruikershandleiding van uw voertuig). Leg ze op een vlakke ondergrond binnen bij u thuis, bedek ze met een deken en wacht tot ze opnieuw opwarmt. Nog altijd geen reactie? Houd ze dan bij en gebruik een aangepaste oplader. Kies voor traag opladen. Na een volledige dag of nacht zou uw batterij opnieuw voldoende energie moeten hebben en klaar zijn om opnieuw onder de motorkap te worden geplaatst.
Of bel de pechverhelping van Ethias!
De meest comfortabele en de snelste oplossing, zonder kopzorgen en zonder vuile handen ☺
Hebt u een Ethias Assistance Car & Family afgesloten? Goed zo!
Bel ons op het nummer 011 28 28 28 en de pechverhelper is er binnen de 30 minuten. Krijgt hij uw voertuig ter plaatse weer aan de praat? Fantastisch! Nog snel een handtekening en u kunt weer de baan op.
Krijgt de pechverhelper de motor na verschillende pogingen toch niet aan de praat? Dan is het echt wel ernstig. In zo'n geval is er maar één oplossing: naar de garage takelen voor herstelling. Maar geen nood, ook daar zorgt de pechverhelper voor. En het is gratis. Zodra uw wagen in de garage is, kunt u zelf de herstelling bespreken met uw garagehouder. Kan uw wagen niet binnen de 24 uur worden hersteld? Dankzij de formule Car & Family Plus krijgt u gedurende 5 dagen een vervangwagen.
Hebt u nog geen Ethias Assistance Car & Family afgesloten? Ontdek de voordelen. In slechts enkele minuten tijd sluit u online een contract af. Betalen kan heel veilig en u bent de volgende dag al verzekerd!
Klaar voor het koudste seizoen van het jaar?
> Hoe helpt u uw auto de winter doorkomen?
Lees het hier!
> Hoe ontdooit u moeiteloos uw auto in de winter? Deze technieken werken echt.