011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
De franchise van uw autoverzekering onder de loep
Image(s) licensed by Ingram Image
Wie verzekering zegt, zegt meestal ook franchise. Dit geldt ook voor uw autoverzekering. Maar wat houdt dit precies in? Hoeveel bedraagt de franchise? Hoe kan u de betaling van een franchise vermijden bij een schadegeval? Dat doet u bijvoorbeeld door te kiezen voor de ‘€ 0 franchise’-formule van Ethias! Tijd voor een woordje uitleg.
Wat is een franchise?
De franchise is het bedrag dat u zelf moet betalen wanneer de verzekering tussenkomt in een schadegeval. Dit bedrag wordt vooraf bepaald bij de ondertekening van uw verzekeringscontract en wordt afgetrokken van de uitgekeerde schadevergoeding. Afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij gaat het om een vaste som of een percentage van de schadevergoeding (of van de waarde van uw auto).
Het goede nieuws is dat u enkel een franchise moet betalen als u zelf in fout bent. Als u niet verantwoordelijk bent voor de schade, dan wordt het volledige bedrag betaald door de tegenpartij. En er is nog meer goed nieuws. Want bij Ethias hoeft u niet altijd een franchise te betalen …
Wat betekent dit voor uw autoverzekering?
Om uw auto te verzekeren bent u verplicht een basiswaarborg af te sluiten: een BA-autoverzekering. U hebt vervolgens de keuze om deze basisdekking aan te vullen met een Omnium-, Bestuurders- en/of Rechtsbijstandverzekering.
Bij een BA-autoverzekering is er meestal geen sprake van een franchise. Behalve in bepaalde gevallen zoals bij jonge bestuurders.
Een voorbeeld. Stel dat u ouder bent dan 30 jaar en een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid Auto hebt afgesloten bij Ethias. U hebt uw auto uitgeleend aan een bestuurder jonger dan 26 jaar. De jonge bestuurder heeft pech want hij veroorzaakt een ongeval met schade aan derden. Verandert dit iets aan de hoogte van de uitgekeerde schadevergoeding? Helaas wel.
Bij omniumverzekeringen is er wel meestal sprake van een franchise. Maar niet altijd. Ethias biedt u 4 Omnium-formules zonder franchise: Mini Omnium, Mini Omnium Plus, Omnium en Omnium Plus. Om van het ‘€ 0 franchise’-voordeel te genieten, zijn er twee voorwaarden: u moet minstens 30 jaar oud zijn en uw voertuig laten herstellen bij één van onze erkende herstellers. Interessant om weten, toch?
Wat als u een Omnium afsluit en jonger bent dan 30 jaar? In dat geval wordt de franchise automatisch vastgesteld op € 450, op voorwaarde dat u kiest voor een erkende Ethias-hersteller. Wilt u graag zelf de garage kiezen? Dan betaalt u een franchise van € 900. En wat als u ouder bent dan 30 en u uw wagen niet laat repareren door een door Ethias erkende hersteller? Dan ligt de franchise vast op € 450.
Franchise of lagere premie?
Welke autoverzekering past het best bij u? Die met een franchise van € 0, € 450 of € 900? De vraag die u zich moet stellen, is de volgende. Wat is voor u het belangrijkste: genieten van 100% gemoedsrust dankzij een formule zonder franchise OF een lagere premie betalen met als gevolg dat u bij elk ongeval in fout met schade aan uw voertuig een franchise moet betalen?
Vergelijk de voordelen in een oogopslag
Franchise* voor stoffelijke schade
matériels
* te vermeerderen met € 450 als u een niet-erkende hersteller kiest
De franchise als stimulans om veiliger te rijden?
Met een Omnium-formule zonder franchise hoeft u zich, zelfs bij een ongeval in fout, geen zorgen te maken. Het bedrag voor de herstellingen (voor zover deze onder uw contract vallen) wordt immers volledig gedekt door uw verzekering. U betaalt in ruil wel een lichtjes hogere premie. De prijs voor een gerust gemoed!
Met een franchise bespaart u tot 35% op uw verzekeringspremie. Bovendien zet het risico om bij een ongeval een franchise te moeten betalen veel verzekerden met een dergelijke polis ertoe aan voorzichtiger en doordachter te rijden. Winst voor de verkeersveiligheid!
Andere artikelen die u kunnen interesseren:
> Wat is een BA-autoverzekering? Lees hier het antwoord.
> Wat zijn de voordelen van de verschillende Omnium-formules bij Ethias? Vergelijk ze hier.
> Wat is een bonus-malus? Alle uitleg vindt u hier.