011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Waarop moet u letten wanneer u een autoverzekering kiest?
Voor nutsvoorzieningen zoals gas en elektriciteit is de keuze snel gemaakt: u kiest voor een contract bij de goedkoopste of meest ecologische leverancier. Voor een autoverzekering ligt het anders. De verschillende maatschappijen bieden verschillende voordelen bij de polissen aan. En de hamvraag is natuurlijk: is de goedkoopste aanbieder meteen ook de beste? Kom hier te weten hoe u verstandig kiest.
1. Maak een lijst van wat voor u belangrijk is
Maak eerst voor uzelf uit welke dekking u nodig hebt en wat u belangrijk vindt. Wilt u de kosten aan uw eigen wagen - na een ongeval in fout - terugbetaald zien via een Omnium? Of wilt u uzelf als bestuurder extra beschermen met een Bestuurdersverzekering? Hecht u veel belang aan de service? Maak een lijst van wat voor u belangrijk is. Dat maakt de keuze makkelijker.
2. Snel thuisgebracht na een ongeval
U wilt na een ongeval in België snel weer naar huis. Daarvoor rekent u op de hulp van uw verzekeraar. Kijk of deze service inbegrepen is in uw verzekeringspolis. Ethias laat uw wagen gratis wegslepen. Bovendien is deze hulp al binnen 30 minuten ter plaatse! Deze dienst brengt u én al uw passagiers naar huis. Da’s handig!
3. Haal alles uit het bonus-malussysteem
U kent de bonus-malus vast wel. Dit systeem gebruiken verzekeraars om uw jaarlijkse premie te berekenen. Het principe is simpel: hoe minder ongevallen met schade u veroorzaakt, hoe meer korting u krijgt op uw autoverzekering. Hoe lager het cijfer op de schaal, hoe meer korting. Hoe hoger, hoe meer ongevallen met schade u op uw palmares heeft en hoe meer u moet betalen. Een voorzichtige en defensieve rijstijl heeft dus een gunstig effect op uw premie.
© Welcomia - Freepik.com
Ethias maakt de BA-Autoverzekering extra aantrekkelijk met een Joker.
De Joker van Ethias is een extraatje voor wie een voorbeeldige rijstijl heeft. U krijgt een Joker van Ethias wanneer u 5 opeenvolgende jaren (vanaf 29 jaar oud) bij Ethias geen ongeval in fout hebt én wanneer uw bonus-malus op 0 staat. Wanneer u toch een ongeval in fout maakt, zet Ethias automatisch uw Joker voor u in. Zo blijft uw bonus-malus op 0 én blijft u profiteren van de laagste premie. Interessant!
4. Ook verzekerd bij diefstal, glasbreuk en vandalisme?
Zoek uit welke schade allemaal gedekt wordt. Vaak zijn er veel uitzonderingen en kleine lettertjes. Lees de tekst goed na want dat is erg waardevol op het moment dat u echt iets aan de hand hebt. U weet meteen wat u mag verwachten van uw verzekeringsmaatschappij. Goedkoop betekent (vaak) minder dekking en is dan bij pech een duurkoop.
5. Bekijk of u een gratis vervangwagen krijgt tijdens de herstelling
Schade na een ongeval, die moet hersteld worden. Dat betekent dat uw auto enkele dagen in de garage staat. Ondertussen zit u thuis zonder wagen en is het een heel gepuzzel om elk gezinslid op zijn bestemming te krijgen. Zou het niet gemakkelijk zijn als u van uw verzekeraar een vervangwagen krijgt? Bij Ethias krijgt u - bijvoorbeeld bij een volledige omnium - een gratis vervangwagen tijdens de volledige duur van de herstelling of gedurende zes dagen in geval van totaal verlies. De voorwaarde is wel dat u uw wagen laat maken bij een door Ethias erkend hersteller of erkende garage.
6. Check of de verzekeringsmaatschappij op élk moment bereikbaar is
U staat tijdens een sneeuwstorm langs de kant van de weg na een ongeval. Op dat moment is het belangrijk dat er snel hulp komt. Kijk dus goed na op welke service u kunt rekenen. Ongevallen gebeuren 24 uur per dag, daarom is Ethias 24/24 en 7/7 bereikbaar.
7. Let op de klantentevredenheid van de verzekeraar
U hebt een ongeval gehad en het duurt een eeuwigheid voor u iemand van de verzekeringen aan de lijn krijgt. Niet leuk. Of misschien hebt u al weken geleden een vraag gesteld per e-mail aan uw verzekeraar. Vandaag hebt u nog steeds geen antwoord ontvangen. Héél vervelend. Dit soort situaties wil u vermijden en daarom kijkt u best ook even naar de klantentevredenheid van de verzekeraar. Is uw verzekeraar goed bereikbaar? Sturen ze snel hulp ter plaatse? Dat zijn zaken die u best op voorhand checkt.
Is de Ethias Autoverzekering het voordeligst voor u? Vergelijk nu!
* Voorwaarden op www.ethias.be.