011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U verliest uw bagage op reis. Wat nu?
U landde net op uw reisbestemming. Heerlijk: de vakantie kan eindelijk beginnen. Alleen, uw koffer rolt niet van de bagageband. U blijft er tot op het einde in geloven, maar helaas: hij is nergens te bespeuren. Net zoals de 60.000 andere koffers die in 2016 dagelijks zoekraakten – dat zijn 6 koffers per 1000 passagiers.
Wat moet u dan doen?
1. Ga meteen naar de dienst ‘verloren voorwerpen’ op de luchthaven.
Meld hier uw bagageverlies. Er wordt dan een officieel dossier geopend en u krijgt een dossiernummer en PIR-document: Property Irregularity Report (PIR). De luchtvaartmaatschappij gaat nu voor u op zoek. Even geduld dus.
Tip: bevestig een opvallend herkenningsteken aan uw koffer. Bewaar zeker het ontvangstbewijs - met barcode - dat u krijgt als u uw bagage incheckt.
2. De meeste bagage wordt binnen 24 uur teruggevonden. Ze wordt kosteloos naar het adres gebracht dat u op uw PIR-document hebt vermeld.
3. Hebt u recht op een vergoeding? Jazeker. Hebt u ondertussen basisspullen moeten kopen, hou dan alle aankoopbewijzen goed bij. Vraag uw schadevergoeding aan via een aangetekende brief of via het onlineformulier van de luchtvaartmaatschappij.
4. Is uw bagage onvindbaar? Dan moet u een klacht indienen bij de luchtvaartmaatschappij. U krijgt de vergoeding die de maatschappij heeft vastgelegd in haar voorwaarden.
Wat houdt die schadevergoeding precies in? De luchtvaartmaatschappij eist dat u het bedrag van de schade bewijst. U hebt dus kassatickets nodig. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor een trui van 5 jaar oud. Kunt u de inhoud van uw bagage moeilijk aantonen? Dan betaalt de maatschappij u niet de werkelijke kosten terug maar doet ze een ‘commerciële geste’. Consumentenorganisaties spreken over ongeveer 20 euro per kilo bagage.
Voor waardevolle voorwerpen of elektronische spullen is er geen vergoeding. Zaten ze in de koffer die u kwijt bent? Dan wijst de maatschappij alle verantwoordelijkheid af. Stop deze voorwerpen dus in uw handbagage. Bekijk ook het reglement van de maatschappij waarmee u vliegt, zo weet u wat er gedekt is.
Wat kan Ethias voor u doen? Dankzij de verzekering Alle Risico’s Bagage vergoedt Ethias u voor minimum € 500 per bagage. U hoeft de inhoud ervan niet te verantwoorden. Waardevolle voorwerpen, zoals corrigerende brillen, worden vergoed tot € 1250 per voorwerp. U moet ze wél uitdrukkelijk vermelden als u de verzekering afsluit.
Welke termijn hebt u om uw klacht in te dienen?
- Bagage beschadigd? Binnen 7 dagen nadat u uw bagage terugkreeg.
- Liep uw bagage vertraging op? 21 dagen vanaf de datum dat u uw bagage terugkreeg.
- Raakte uw bagage verloren? Of is ze met meer dan 21 dagen vertraagd? Stuur uw klacht dan zo snel mogelijk.
Goed om te weten:
- Ging uw bagage door de handen van verschillende luchtvaartmaatschappijen en is ze verloren geraakt? Dan kiest u zelf welke maatschappij u aanspreekt.
- Betaalde u uw vliegtuigticket met een kredietkaart? Check even of u niet gedekt bent voor verloren bagage.
Zo, nu weet u echt álles. Goeie vlucht!
u vergoed?