011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Mag u zélf alles herstellen na een schadegeval?
Het werd even heet onder uw voeten! Uw oven stond nog aan en zette uw keuken in lichterlaaie. Dankzij de brandweer ging niet alles verloren maar toch is de schade aanzienlijk. Gelukkig rekent u op uw brandverzekering. Maar hoe gaat dat precies? Mag u zelf de herstellingen uitvoeren en toestellen vervangen, of moet u dat verplicht aan een professional overlaten? Ethias verheldert voor u wat mag.
Elke zondag staat er kip met frietjes en salade op het menu. De kinderen smullen ervan! Behalve die ene keer toen u de schrik van uw leven kreeg. U haalt de kip uit de oven maar vergeet het toestel uit te schakelen. U zit allemaal samen gezellig aan tafel en ruikt plots een sterke brandgeur. Het brandalarm begint meteen te piepen. Maar dan is het al te laat. Door de warmte vatten de vetresten van de kip vlam in de oven en slaat de brand over op de keuken. Een drama! Gelukkig hebt u een brandblusser in huis en is de brandweer snel ter plaatse om te blussen. Maar gelukkig hebt u ook een goede brandverzekering.
De brand is geblust. Wat zijn nu de volgende stappen?
Meer weten? Lees hier welke 6 stappen u moet volgen bij schade.
Wat kunt u ondertussen doen?
U ziet het eerlijk gezegd niet zitten om wekenlang geen keuken te hebben. U bent een handige harry of harriëtte en u wilt meteen de schade herstellen? Slecht plan! Het is namelijk mogelijk dat een expert ter plaatse moet komen om de schade te bekijken. Wacht dus nog even af tot hij langsgekomen is.
Mag u zelf herstellingen uitvoeren?
Dat mag uiteraard maar begin niet overhaast. Verzamel eerst (en zo snel mogelijk) zoveel mogelijk gedetailleerde offertes voor de aankoop van materialen en toestellen. Bereken ook even hoeveel tijd u nodig hebt om alles te herstellen. Al deze informatie stuurt u naar ons op. Begin nooit met grote werken zonder ons hiervan op de hoogte te brengen en zonder onze toestemming of de toestemming van een expert.
U krijgt groen licht van ons: wat nu?
U mag nu alles naar het containerpark brengen en nieuw materiaal aankopen voor de herstellingswerken. Daarnaast betalen we u zo snel mogelijk de schade terug (binnen max. 30 dagen). Is het totaalbedrag van de schade meer dan € 258,70? Dan hebben we goed nieuws: u betaalt geen franchise. Hebt u minder schade? In dat geval is er geen tegemoetkoming van uw verzekering.
Toch niet zo’n handige harry of harriëtte?
Een grote herstelling zelf uitvoeren? Dat kan soms in uw nadeel zijn. Als u de werken niet volgens de regels van de kunst uitvoert (u vergeet bijvoorbeeld een installatie te laten keuren) dan bent u mogelijk niet meer gedekt bij een volgend schadegeval. Informeer u dus goed.
Twee andere mogelijkheden:
• U werkt met een professionele aannemer. Stuur steeds zijn offerte door. Goedgekeurd? Hij kan eraan beginnen.
• U kiest voor herstelling in natura. Dit is echter alleen mogelijk als u eigenaar bent van het gebouw waarin u woont. Hoe gaat dat precies? Als de schade gedekt is, dan mag een erkende hersteller - na toestemming van onze expert - de nodige werken uitvoeren. De voordelen? Ethias betaalt rechtstreeks de factuur. Bovendien hoeft u zelf geen aannemer te zoeken en de kosten voor te schieten totdat de verzekering u terugbetaalt.
Deze twee artikels gaan u vast ook interesseren:
Spaarde de storm uw woning niet? Lees ook het andere artikel hierover.
Waterschade? Ethias helpt u om de financiële lasten van de herstelling te verlichten.