011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
6 redenen waarom een fietsverzekering de moeite is
© Michał Wichrzyński
Weet u hoeveel fietsen er elk jaar worden gestolen in België? Volgens FEBIAC - de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie - gaat het om maar eventjes 150.000 diefstallen! Het risico is dus helaas best wel groot dat uw fiets op een dag foetsie is. Zelfs als de diefstal mislukt, is er alle kans dat uw tweewieler beschadigd is. Daarnaast gebeuren er met fietsen ook flink wat ongevallen op weg naar het werk, naar school of tijdens een tochtje met het gezin. Pech onderweg is nooit fijn, zeker als u niet verder kunt. Gelukkig zijn er tegenwoordig zeer betaalbare en uitgebreide fietsverzekeringen. Maar waarvoor bent u precies verzekerd en waarom lonen ze de moeite? We zetten de voordelen voor u op een rij.
U hebt er lang voor gespaard en u bent fier op uw (elektrische) fiets. U gaat even winkelen en als u terugkomt, is uw fiets weg. Een dure fiets is een goede reden om een fietsverzekering te nemen. Bij diefstal krijgt u dan een schadevergoeding. Uiteraard moet u uw fiets wel afsluiten met een stevig slot. Gebruik altijd een goedgekeurd ART-slot met twee of meer sterren. Een slot met deze goedkeuring voldoet aan de hoogste eisen voor diefstalpreventie. En daar gaan de meeste dieven van lopen!
Uiteraard moet u na diefstal alle sleutels van uw tweewieler tonen aan uw verzekeraar. Bewaar zeker ook de aankoopfactuur van de nieuwe fiets en van het slot (als dat niet op de aankoopfactuur van de fiets staat). Zonder aankoopbewijs geen schadevergoeding natuurlijk. Hoeveel u precies krijgt, hangt af van de ouderdom van uw tweewieler. Het eerste jaar zal dat alles zijn. Daarna wordt het door het waardeverlies van uw fiets telkens iets minder.
U hebt een ongeluk met uw fiets en de schade is aanzienlijk. Uw fietsverzekering is dan een geluk bij dit ongeluk. Buiten de franchise betaalt de verzekering de rekening van uw officiële hersteller. Zowel voor schade aan uw fiets, slot en vastgemaakte accessoires. Ook wanneer vandalen het op uw tweewieler gemunt hebben, draait u niet op voor de schade. Als de vernielingen niet bij een diefstalpoging gebeuren, zit de dekking tegen schade door vandalisme in uw verzekering.
Stel, u bent op weg naar het werk of maakt in het weekend een fietstochtje. Plotseling breekt uw ketting of hebt u een platte band en kunt u niet meer verder. Of u valt en de voorband van de fiets plooit dubbel. Zeker als u op een verlaten plek staat, is dat geen pretje. Gelukkig hebt u uw fietsverzekering: u en uw fiets worden gratis thuisgebracht. Uiteraard ook uw kleine passagier achterop. Waar u ook bent in België, op ten minste één kilometer van uw huis. Deze service geldt uiteraard niet als door een vergetelheid de batterij van uw elektrische fiets leeg is. Op tijd opladen dus!
Image(s) licensed by Ingram Image
In het voorbeeld hierboven is uw fiets beschadigd maar misschien bent u ook gekwetst geraakt bij de val of het verkeersongeluk. Het is vanzelfsprekend dat de fietsverzekering ook uw lichamelijke schade vergoedt tot een bepaald bedrag. Bijvoorbeeld uw dokterskosten. Zelfs bij blijvende invaliditeit of overlijden na een fietsongeval komt de fietsverzekering tussen. Bij schade die u veroorzaakt aan iemand anders is dat niet zo. Voor die schade rekent u op uw familiale verzekering. Daarnaast is er een uitkering voor schade aan uw fietshelm en de accessoires die aan uw fiets vastzitten. U ziet: alles van waarde is uitstekend beschermd met een fietsverzekering.
Heerlijk, met de fiets op vakantie! Uw fietsverzekering beschermt u tijdens uw fietstocht aan de kust of in de Ardennen maar ook op de Mont Ventoux, de Toscaanse heuvels en elke andere plek op aarde. U hoeft zich dus geen zorgen te maken als u tijdens uw fietsvakantie schade hebt. Belangrijk om te weten is dat de pechverhelping voor uw fiets en het thuisbrengen alleen gelden in België en tot 50 km over onze landsgrenzen.
© JingXiang Gao
Nieuw: Ethias Bike & More, dé verzekering voor fietsers
Overweegt u de aankoop van een nieuwe fiets of andere voortbewegingstoestellen? Of hebt u net een nieuw exemplaar gekocht? Dan loont het de moeite om de nieuwe fietsverzekering van Ethias te bekijken. Ethias Bike & More is uniek. Waarom? U kiest volledig vrij uit 4 waarborgen: Bestuurder + Passagiers, Diefstal, Materiële schade en Pechverhelping in België. Voor een zeer interessante prijs bent u op maat verzekerd. Welke waarborgen van Ethias Bike & More interesseren u ?