011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Uw huisdier veroorzaakt schade of een ongeval. Wat nu?
Uw kinderen zijn door het dolle heen. Hun lievelingspup uit het asiel komt bij jullie wonen! Alles is er om het nieuwe gezinslid te verwelkomen: de lijn, het mandje, de eetbakjes en speeltjes. U hebt zelfs al een afspraak bij de dierenarts. Toch zit u nog met één belangrijke vraag: moet u een verzekering afsluiten voor uw nieuwe viervoeter?
"Papa, mama, mogen we een hond?"
Hoe vaak hebben uw kinderen u niet om een huisdier gesmeekt? Tot nu toe bent u erin geslaagd om niet toe te geven. Want wie gaat er voor het dier zorgen en het elke dag uitlaten? De kinderen alvast niet. Maar nu zijn ze groter en verantwoordelijker geworden. Hoog tijd om het gezin uit te breiden met dat schattige diertje waar ze al jaren naar vragen.
Veel liefde maar ook veel verantwoordelijkheden
Een hond is één brok onvoorwaardelijke liefde ... maar ook een levend wezen. Hij heeft zijn eigen karakter en moet dus opvoeding krijgen. Want net als een kind haalt een hond kattenkwaad uit. Af en toe zelfs véél kattenkwaad. Hou rekening met onaangename verrassingen. Soms moet u diep in de buidel tasten om de schade te vergoeden. U weet, wie baasje wordt van een hond, krijgt er op elk vlak verantwoordelijkheid bij.
Grrr, wat een mormeltje!
Stel: u nodigt uw bazin uit voor een diner bij u thuis. Uw anders zo voorbeeldige viervoeter besluit opeens haar prachtige lederen handtas aan flarden te bijten. Geef toe, op zijn zachtst gezegd een vervelende situatie ...
En wat zegt de wet?
In artikel 1385 van ons Burgerlijk Wetboek lezen we het volgende: "De eigenaar van een dier [...] is aansprakelijk voor de schade die door het dier is veroorzaakt, hetzij het onder zijn bewaring stond, dan wel verdwaald of ontsnapt was." Wat betekent dat als uw dier schade of een ongeval veroorzaakt? Dan betaalt u de rekening, anders loopt u de kans dat u voor de rechter moet verschijnen. Ofwel prijst u zich gelukkig omdat u een goede verzekering hebt.
Image(s) licensed by Ingram Image
Bedankt Familiale verzekering!
Want in de Familiale verzekering van Ethias zijn AL uw huisdieren meeverzekerd. Uiteraard honden, katten, hamsters en konijnen, maar ook kippen, vogels, schildpadden, geiten, fretten, slangen en ga zo maar door. Er zijn drie voorwaarden: 1. de dieren zijn wel degelijk van u, 2. u bent geen kweker en 3. de dieren zijn tam.
Uw kat glipt binnen bij de buren en plast er op de sofa? Uw kippen veroorzaken een verkeersongeval omdat hun ren niet goed is afgesloten? Dankzij uw Familiale verzekering, is er niets aan de hand!
Hebt u een paard, ezel of pony?
Wist u dit al: uw Familiale verzekering bij Ethias verzekert zelfs paarden, ezels en pony's. Op voorwaarde dat u er geen inkomsten uithaalt natuurlijk. Springt uw paard over de omheining en loopt het een fietser omver terwijl het in galop ervandoor gaat? Geen paniek. Uw Familiale verzekering betaalt de kosten voor de ziekenwagen en de medische verzorging van de fietser. Zelfs de herstelling van de beschadigde fiets wordt vergoed.
©Pxhere
Uw dier veroorzaakt schade terwijl familie of vrienden erop letten
De vraag die u zich ongetwijfeld stelt voor élke vakantie: wie zorgt er voor onze dieren als we weg zijn? Gelukkig nemen uw ouders uw labrador graag voor even in huis en komt de buurvrouw uw papegaai voederen. U vertrekt dus met een gerust gemoed. Maar misschien loopt niet alles altijd even gesmeerd ... Tijdens een wandeling trekt uw hond net iets te hard aan de lijn, waardoor uw vader op de grond valt en zijn pols breekt. Of misschien neemt uw papegaai een hap uit de hand van uw buurvrouw terwijl zij zijn kooi schoonmaakt. Wie betaalt in zo'n geval de medische kosten? Ook nu kunt u rekenen op uw Familiale verzekering. Gelukkig maar!