011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Een lekke band maar niet meteen hulp in de buurt?
Image(s) licensed by Ingram Image
U voelt plots dat het stuur naar rechts trekt. U zet uw wagen aan de kant, stapt uit en lap: uw voorband is lek. De oorzaak? Een spijker in het midden van de band. Hoe gaat u dit nu oplossen? U beslist om zelf de handen uit de mouwen te steken en de band te vervangen. Laat Ethias je hier een handje bij helpen, bekijk het stappenplan en vervang de band zonder problemen. Kinderspel, het zal wel zijn!
Ga eerst naar een veilige plek
Plaats uw voertuig zo ver mogelijk van de weg en het verkeer. Parkeer het op een zo vlak mogelijk stuk. Schakel de motor uit. Bent u op de autosnelweg? Parkeer u dan op de pechstrook, zo dicht mogelijk bij de vangrail. Zet uw waarschuwingslichten in elk geval aan en neem uw fluohesje uit de koffer. Laat alle passagiers uit de auto stappen en vraag hen om achter de vangrail te blijven staan, of als die er niet is, ver van alle gevaar. Plaats tot slot ook de gevarendriehoek op de juiste afstand van uw wagen: 30 meter op de rijbaan en 100 meter op de autosnelweg.
In 9 stappen vervangt u zelf uw autoband:
Uw wagen staat nu goed vast om eraan te werken.
Die kan u makkelijk verwijderen door hem zachtjes te bewegen. Zorg ervoor dat u de wieldop niet beschadigt. Lukt het niet? Gebruik dan een schroevendraaier als hefboom.
Gebruik een schroevendraaier of kruissleutel uit de gereedschapskist die u in de koffer van uw auto vindt. Hebt u meer kracht nodig? Zet dan uw eigen gewicht op de sleutel. Draai in tegenwijzerzin en zorg dat de moeren gedeblokkeerd geraken (maar verwijder ze niet). Het wiel moet niet kunnen draaien.
Let goed op want u kunt de krik niet eender waar plaatsen. Zoek het merkteken op het koetswerk. Ziet u het niet? Raadpleeg dan de handleiding van uw auto. U zou het wiel zo'n 20 cm boven de grond moeten tillen.
Nu komt het wiel vrij.
Dat wiel vindt u in de koffer van uw auto, onder het tapijt.
Maak een eerste bout vast en dan eentje aan de overkant. Gebruik hiervoor al uw kracht. Maar dan echt ál uw kracht!
Haal de krik weg. Nog één stapje en u bent klaar!
Voilà, u mag trots zijn op uzelf
We hadden het gezegd: iedereen kan een lekke band vervangen. Het enige wat u nog moet doen, is de lekke band en het gereedschap in uw kofferbak leggen. Was nog even uw handen en hop, u bent klaar om te vertrekken! Het reservewiel is een tijdelijke oplossing en is niet gemaakt om kilometers mee te rijden. Wacht dus niet te lang om een afspraak vast te leggen in uw garage.
Hebt u geen reservewiel? Haal dan uw antilekspray boven!
Met dit schuim kunt u tijdelijk een lekke band zonder binnenband verhelpen (tubeless).
Een wondermiddel? Niet altijd. Deze spray werkt niet als de band gescheurd is, het lek zich op de zijkant bevindt (het moet in het midden zijn) of als uw band een binnenband heeft. Bovendien moet u na het gebruik van dit product misschien een nieuw stel banden kopen want de spray is erg kleverig. Hierdoor kan de garagehouder het wiel moeilijk schoonmaken of herstellen.
Uw laatste redmiddel? Bel Ethias Assistance
Hebt u niet de moed om zelf uw band te vervangen of lukt het gewoon niet? Daar is absoluut niets mis mee. Bel ons op het nummer 011 28 28 28 en wij sturen een pechverhelper. Als u in België bent, is die er binnen de 30 minuten! Bent u elders in (geografisch) Europa? No stress! Dan komt Ethias u ook zo snel mogelijk uit de nood helpen.