011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
5 dingen die u moet doen als u een ongeval hebt in het buitenland
U hebt een verkeersongeval op weg naar uw vakantiebestemming. Wat moet u dan precies doen?
1. Bescherm uzelf
Na een ongeval of pech heeft uw veiligheid voorrang. Schakel de motor uit en zet uw waarschuwingsknipperlichten aan. Bent u met uw gezin op de pechstrook van de autosnelweg gestopt? Laat iedereen uitstappen en ga samen achter de vangrails staan. Trek uw fluohesje aan. Als u meerdere hesjes hebt, zorg dat iedereen er een aantrekt. Plaats de gevarendriehoek op 100 meter van het voertuig als er plaats voor is.
Zijn er gewonden? Bel ‘112’ voor zowel politie als de ziekenwagen. Belangrijk: verplaats nooit een zwaargewonde. Dit kan de verwondingen erger maken, tenzij er brand uitbreekt in de wagen. Dezelfde regel bij een gewonde motorrijder: zet nooit z’n helm af.
Zijn er geen gewonden? En kan uw wagen nog rijden? Verplaats ‘m zodat u het verkeer niet verstoort. Fotografeer waar uw wagen precies stond op het moment van het ongeval.
2. Bel de politie
Dit hoeft niet altijd. Meestal kunt u bij een licht ongeval alles regelen zonder de politie. Maar in bepaalde gevallen belt u best de ordediensten:
- er vielen gewonden (wettelijk verplicht)
- de andere bestuurder pleegde vluchtmisdrijf
- de andere bestuurder dronk te veel alcohol
- de andere bestuurder weigert zijn versie te geven of weigert het schadeformulier te ondertekenen
3. Vul het Europees aanrijdingsformulier in
Volgens de website europa.eu moet u deze gegevens noteren:
- de datum en plaats van het ongeval
- gedetailleerde informatie over eventuele materiële schade, verwondingen en getuigen (zorg dat u hun gegevens hebt)
- indien er een andere bestuurder betrokken is:
o naam, adres en telefoonnummer
o de gegevens van zijn of haar verzekeraar (ook het contractnummer)
o nummerplaat, merk, land van herkomst en het model van wagen (ook voor elk type aanhangwagen)
- de gegevens van de politie die over het ongeval werden ingelicht
- de omstandigheden van het ongeval (aan de hand van een schets en de rijrichting)
Nu kunnen er twéé dingen gebeuren:
- U bent het eens met de tegenpartij over hoe het ongeval is gebeurd. Teken dan het schadeformulier en uw verzekering doet de rest. Opgelet: volgens de EU mag u uitsluitend de verantwoordelijkheid opnemen en het schadeformulier ondertekenen als u de situatie perfect begrepen hebt.
- U bent het niet eens met de tegenpartij over hoe het ongeval is gebeurd. Bel in dat geval de politie, zodat zij een proces-verbaal opstellen. Neem ook foto’s van de beschadigde voertuigen. Daarna regelt uw verzekeraar de schade met de verzekeraar van de andere bestuurder. Zij baseren zich op het proces-verbaal, de foto’s, getuigenverklaringen en de toegebrachte schade.
Wat er ook gebeurt: wees altijd hoffelijk en beleefd tegen alle betrokkenen.
Is het aanrijdingsformulier ingevuld? Stuur het naar uw verzekeraar.
4. Bel uw verzekeraar
U moet uw verzekeraar op de hoogte brengen van het ongeval. Zelfs als u geen aangifte wilt doen.
Als u of een familielid gehospitaliseerd wordt na een ongeval, neem dan contact op met uw mutualiteit voor de terugbetaling van uw medische kosten.
Wist u trouwens dat we met Ethias Assistance en de Auto 24/7-app op uw oprit, maar ook overal in geografisch Europa klaar staan om u te helpen, zodra u ons belt?
We sturen een pechverhelper ter plaatse die uw wagen wegsleept. Laat de herstelling even op zich wachten? Dan regelen we ook uw verblijfskosten, zoals uw eten en de overnachting in het hotel.
5. Relax, wij regelen alles!
Een ongeval is een traumatische ervaring. Neem de tijd om even op adem te komen en te ontspannen. Een telefoontje en Ethias Assistance regelt alles voor u.
u vergoed?