011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Schade aan uw woning ? Wat nu ?
Het leven van een eigenaar is niet altijd rozengeur en maneschijn. Denk maar aan brand in de keuken door de frietketel, water in de badkamer door de wasmachine, een van uw bomen op het dak van de buren, huiszwam in de kelder …. Maar wat doet u in zo ’n geval? Welke procedure volgt u? Komt uw verzekering altijd tussen? En wat als uw woning onbewoonbaar is? We zetten alles op een rijtje.
Schadegeval? Volg dan deze 6 stappen.
1. Zorg dat de schade niet verergert
Stel, tijdens een fel onweer waait een deel van uw dak weg. Bedek het gat met een zeil zodat het niet binnenregent. Maar breng uzelf daarmee niet in gevaar. Is het echt nodig, bel dan de brandweer. En hebt u een zeil en een touw gekocht? Hou de kastickets goed bij en stop ze bij uw verzekeringsdossier.
2. Geef het schadegeval zo snel mogelijk aan
Breng uw verzekeraar schriftelijk en ten laatste binnen de 10 dagen op de hoogte. Bij diefstal of vandalisme moet u binnen de 24 uur een verklaring afleggen bij de politie. Geef ze een gedetailleerde beschrijving van de gestolen voorwerpen. Als u deze verplichting niet nakomt, wordt u misschien niet vergoed. Ethias staat u bij: dag en nacht, 24u/24!
3. Verzamel zo veel mogelijk informatie
Datum, plaats, oorzaak, beschrijving van de schade en het geleden verlies… geef zo veel mogelijk details door en neem bij voorkeur foto’s van de schade.
4. Maak een gedetailleerde lijst van al uw verliezen
Wees nauwkeurig en geef belangrijke informatie door zoals merk, model, serienummer, aankoopprijs … Voeg gerust bewijzen toe (foto’s, aankoopbewijs, garantie). Hoe meer details, hoe sneller uw verzekeraar uw dossier kan behandelen.
5. Gooi niets weg
Uw verzekeraar kan beschadigde voorwerpen opvragen. Dat geldt ook voor uw dieren. Uw pony werd dodelijk getroffen toen de bliksem insloeg op de stal? Dan moet u het kadaver 48 uur bijhouden voor een eventuele autopsie.
6. Wacht op groen licht
Er wordt een expert aangesteld om de schade op te meten. Zijn verslag bepaalt of uw dossier wordt aanvaard en of u wordt vergoed. Wacht dus de conclusies af voordat u grote herstellingen doet of voorwerpen weer aankoopt. Bij Ethias gaat dit normaal gezien snel. Meestal betaalt Ethias de schade binnen de 30 dagen na de expertise.
Dekt uw woningverzekering elk schadegeval?
Nee, maar wel de meeste. Brandschade, gebroken en gebarsten glas, beschadiging van onroerende goederen en schade veroorzaakt door water, elektriciteit, bliksem, stookolie, natuurrampen, storm, hagel, aanslagen enz. Bekijk hier de volledige lijst van gedekte en uitgesloten schadegevallen of neem uw contract nog eens door.
Wist u dit? In bepaalde gevallen zorgt Ethias voor huisvesting!
De rivier in uw dorp is uit zijn oevers getreden en uw woning staat onder water? Dan kunt u niet thuisblijven. Maar Ethias laat u niet in de steek. Als uw verzekering het schadegeval dekt, boeken we voor u een hotelkamer in de buurt of voorzien we een huisvestingsvergoeding. Ook de bewaking van uw beschadigde woning nemen we voor onze rekening. En daar houdt het niet op. Naargelang de schade en uw behoeften bieden we nog andere hulp. Bijvoorbeeld een voorschot of familiale hulp bij een ziekenhuisopname.
En hoeveel krijg ik dan vergoed?
Het bedrag van de vergoeding bepalen we samen. Of het gebeurt door de expert die werd aangesteld om de schade en verliezen te schatten. U krijgt meestal snel uw schadevergoeding, vaak binnen de maand na de expertise.
Is er een franchise?
Niet als het bedrag van de schade meer bedraagt dan € 258,70. En dat geldt ook bij natuurrampen! Bij schade onder dit bedrag is de factuur voor uw rekening.
Mag ik de schade zelf herstellen?
Natuurlijk. Het volstaat ons een lijst te bezorgen met de materiaalkosten en het aantal werkuren. U kunt de herstellingswerken ook toevertrouwen aan een aannemer naar keuze. Stuur ons dan wel eerst zijn offerte door. In beide gevallen kan het zijn dat we een expertise laten uitvoeren.
> Woningschade aangeven bij Ethias
> Meer weten over de Woningverzekering van Ethias
> Algemene voorwaarden van de Woningverzekering van Ethias