011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Waarop moet je letten als je je huurcontract vroeger opzegt?
Je hebt je droomjob gevonden in Dublin. Feest! Als alles goed loopt, verhuis je binnen 3 maanden naar je nieuwe stek. Ondertussen moet je wel de eigenaar van je huidige huurappartement verwittigen. Wist je dat hij recht heeft op een opzegvergoeding als je het pand minder dan drie jaar bewoond hebt? Hoe dat precies in elkaar zit, kom je hier te weten!
Wat gebeurt er als je het huurcontract vroeger dan voorzien verbreekt?
Soms is verhuizen iets waar je niet omheen kan. Bijvoorbeeld omdat je gezin groeit, omdat je in een scheiding verwikkeld bent, door ontslag of omdat je een nieuwe job hebt. De reden doet er eigenlijk weinig toe, je moet nu je huurcontract opzeggen. De wet zegt dat elke huurder een huurcontract op élk moment mag beëindigen. De reden van je vertrek hoef je niet te vermelden. Het volstaat om een aangetekende brief te verzenden naar de eigenaar 3 maanden voor je vertrek uit de huurwoning. Een voorbeeld van zo’n opzegbrief vind je hier.
Verlaat je de woning binnen de eerste drie jaar?
Dan is het iets ingewikkelder. Zo heeft de eigenaar het recht om een opzegvergoeding te vragen, bovenop de 3 maanden opzeg. Tijdens de opzeg blijf je gewoon je huur betalen, zelfs wanneer je al vroeger uit het pand vertrekt. Let wel even op: de opzegtermijn van 3 maanden gaat in vanaf de 1e dag van de volgende maand.
Wat zegt de wet?
Je verlaat je woning …
… binnen het eerste jaar? Dan staat de vergoeding gelijk aan 3 maanden huur.
… binnen het tweede jaar? Dan staat de vergoeding gelijk aan 2 maanden huur.
… binnen het derde jaar? Dan staat de vergoeding gelijk aan 1 maand huur.
Deze vergoeding of compensatie moet geregeld worden op het moment van vertrek. In deze periode ga je ook met de eigenaar kijken in het pand om de staat van de woning vast te stellen. Heb je geen schade veroorzaakt? Super! Dan krijg je je volledige waarborg terugbetaald.
Wil je hier meer over lezen? Neem een kijkje op de website van Wonen Vlaanderen.
Er zijn twee manieren om te ontsnappen aan de opzegvergoeding
De wet voorziet twee speciale gevallen waarin je de opzegvergoeding niet moet betalen:
1. Het huurcontract werd niet geregistreerd door de eigenaar. Resultaat: je mag je huurwoning op élk moment verlaten zonder vooropzeg en zonder opzegvergoeding.
2. De verhuurder maakt zelf een einde aan het huurcontract. Heb je een nieuwe woning gevonden voor het einde van de opzegtermijn (die de eigenaar heeft vastgelegd)? Dan mag je vroeger uit je huidige huurwoning vertrekken. De verhuurder moet jou wel 1 maand tijd geven om te verhuizen. Maar een opzegvergoeding? Die hoef je niet te betalen! Zelfs niet in de eerste drie jaar van je huurcontract.
En in sommige gevallen betaalt Ethias de opzegvergoeding terug!
Echt? Helemaal! Als je een Huurdersverzekering bij Ethias hebt dan profiteer je van een unieke garantie in België: de wederverhuringsvergoeding! Stel: je moet je huurwoning verlaten door een scheiding, overlijden of ontslag. In dat geval betaalt Ethias je het bedrag (of de opzegvergoeding) dat je verschuldigd bent aan de eigenaar terug. Kom hier alles te weten over de wederverhuringsvergoeding.