011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Zo kiest u de juiste verzekering voor uw woning of appartement
Eindelijk! U hebt de ideale huurwoning gevonden! Binnenkort tekent u het huurcontract en daar staat meestal in dat u verzekerd moet zijn tegen schade aan uw huurhuis of appartement. Bent u dat echt verplicht? Waarom verzekert u zich best wel? We vertellen u alles om een goede beslissing te nemen en straks met een gerust hart in uw huurwoning te trekken.
Uw aansprakelijkheid als huurder is gedekt.
De meeste mensen spreken van een ‘brandverzekering’ maar eigenlijk is de dekking van deze formule een stuk ruimer. Een brandverzekering dekt de schade veroorzaakt in het kader van uw huurdersaansprakelijkheid. Wilt u ook de schade aan uw inboedel verzekeren? Dan is de optie ‘inboedel’ bij de brandverzekering de oplossing.
Een brandende frietketel, een bad dat is overgelopen door een vergetelheid: het kan iedereen overkomen. Welke schade er precies gedekt wordt, verschilt van verzekeraar tot verzekeraar. Het loont dus de moeite om polissen goed met elkaar vergelijken.
Brandverzekering: niet verplicht, wél onmisbaar
Een brandverzekering is wettelijk niet verplicht. Maar stel dat uw appartement afbrandt … Zonder verzekering draait ú wel op voor de schade. Daarom nemen de meeste verhuurders de ‘verplichting’ wel op in hun contract. Het is immers in uw eigen belang dat u een goede brandverzekering hebt.
Zijn alle brandverzekeringen hetzelfde ?
Sommige formules bieden interessante extra voordelen. Een goed voorbeeld is de Huurdersverzekering van Ethias. Die voorziet standaard een financiële tussenkomst als u vroegtijdig uw huurcontract moet opzeggen door verlies van uw job, een overlijden of een echtscheiding. De huurbaas zal dan een zogeheten wederverhuringsvergoeding vragen.
In het eerste huurjaar is de vergoeding gelijk aan 3 maanden huur, het tweede jaar 2 maanden en het derde jaar nog 1 maand. Als u een Huurdersverzekering hebt, betaalt Ethias die kosten terug.
In zo’n situatie is dat in elk geval financieel een hele geruststelling.
Snelle service bij schade: altijd inbegrepen ?
Schade aan uw huurwoning zorgt natuurlijk voor een stressvolle situatie. Op zo’n moment moet op uw verzekeraar kunnen rekenen. Het is heel belangrijk dat u dag en nacht wordt geholpen en dat er direct een oplossing is bij schade. Want stel dat u in het midden van de nacht of opzondagmiddag naar uw makelaar belt en hij neemt niet op ...
Check dus zeker op welke service u recht hebt en op welke extra’s. Is de hotelovernachting inbegrepen als uw huis onbewoonbaar wordt verklaard? Is in dat geval ook vervoer naar een andere verblijfplaats voorzien?
Diefstal en inbraak: automatisch meeverzekerd ?
Vorig jaar waren er in ons land ruim 55.000 inbraken volgens cijfers van de politie. Daarbij is er meestal schade aan de woning. Dieven forceren de deur, slaan een raam in of breken de garagepoort open. Wie betaalt dan de schade? En vergoedt de brandverzekering ook wat de inbrekers hebben meegenomen? Deze dekking zit niet standaard in een brandverzekering.
Daarom is het zeker aan te raden om een optie ‘diefstal en vandalisme’ te nemen. Dan kunt u bij diefstal, poging tot diefstal en zelfs vandalisme een beroep doen op de verzekering.
Bijvoorbeeld voor gestolen juwelen, laptops en andere waardevolle spullen. Er zijn maximumbedragen voor de verzekerde inboedel, ga dus zeker na hoeveel u terugkrijgt.
Hoe snel wordt u terugbetaald ?
Elk schadegeval brengt kosten mee en soms lopen die kosten hoog op. Ga dus goed na op welke termijn uw verzekeraar u terugbetaalt. U moet immers in bepaalde gevallen de kosten voorschieten en de rekening kan behoorlijk snel aantikken. Elke verzekeraar heeft andere termijnen. Soms gaat dat snel zoals bij Ethias: uiterlijk binnen de 30 dagen na expertise krijgt u de schade vergoed.
Wat is de beste brandverzekering ?
Verzekeraars en formules vergelijken loont maar is natuurlijk een heel werk. Gelukkig heeft een onafhankelijke instantie dat voor u gedaan. DECAVI legt elk jaar de verschillende verzekeringen naast elkaar. Dit jaar staat (opnieuw) de Huurdersverzekering van Ethias op de eerste plaats in de categorie ‘beste brandverzekering voor huurders’. DECAVI kwam tot de conclusie dat Ethias de beste kwaliteit biedt.
We geven u graag een stukje uit het juryrapport mee:
“Deze verzekering is op maat van huurders omdat de huurdersaansprakelijkheid en inhoud van hun woning volledig verzekerd zijn bij schade zoals brand, storm, waterschade of glasbreuk. Als optie kan diefstal & vandalisme tot 100% van de inboedel verzekeren . 24 op 24 u bijstand in geval van schade is inbegrepen! Ethias vergoedt eveneens de wederverhuringsvergoeding.”
En wat als u zélf schade veroorzaakt aan iemand of zijn bezit?
Met de Huurdersverzekering bent u gerust bij schade aan uw huurwoning. Maar wat als u per ongeluk iets beschadigt van iemand anders? Tijdens een familiebezoek breekt u een kostbare vaas. U morst onhandig koffie op een computer van uw beste vriend. Of iemand moet naar het ziekenhuis omdat uw zoon met zijn skateboard tegen een voorbijganger is gebotst. Vervelend en vaak ook een dure grap. In zulke gevallen is er gelukkig de familiale verzekering. Ze vergoedt voor een belangrijk deel de schade, al is er wel een gedeelte dat u zelf moet betalen. Zeg nooit “Dat gebeurt mij niet” want elk jaar behandelt Ethias meer dan 14.000 dossiers in het kader van de Familiale verzekering.