011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U verhuist van de ene naar de andere huurwoning. Brandverzekering meenemen of niet?
Een nieuw appartement of huis huren is een leuk vooruitzicht. Maar bij verhuizen komt wel wat kijken. Uw checklist staat vast bomvol. Sommige dingen zijn simpel zoals uw identiteitskaart aanpassen en bpost uw nieuwe adres doorgeven. Iets minder evident: wat doet u met de brandverzekering van uw vorige woning? Neemt u die mee naar de nieuwe woonst of moet u een nieuwe afsluiten? Ethias adviseert u graag.
Ik heb de sleutels al, maar mijn huurcontract gaat pas over een paar weken in
Voordat u echt verhuist, hebt u meestal al de sleutels van uw nieuwe nestje. Zo wilt u misschien schilderen en behangen, schoonmaken, meubels installeren, … Maar u hebt dan wel tijdelijk twéé huurwoningen. Goed nieuws: u hoeft geen twee brandverzekeringen te hebben. Verwittig wel even uw verzekeraar. Zo zijn beide woningen tijdelijk verzekerd zonder meerprijs. Een hele geruststelling.
Hoelang duurt die overgangsperiode?
Meestal krijgt u tot 3 maanden om te verhuizen. Geen overbodige luxe want het kan soms langer aanslepen dan u denkt. Gedurende deze tijd zijn beide huurwoningen dus verzekerd.
Blijft mijn premie van de brandverzekering dezelfde?
Alles is afhankelijk van uw nieuwe huurwoning. Verhuist u van een appartement naar een huis? Wat is de huurprijs? Gaat het om een vrijstaand gebouw of een gebouw in de rij? Dit heeft allemaal invloed op de premie van uw brandverzekering. Bespreek het zo snel mogelijk met uw verzekeraar. Dan kan hij uw polis aanpassen indien nodig, zodat u goed beschermd bent.
Is een brandverzekering hetzelfde als een huurdersverzekering ?
In grote lijnen praten we hier over hetzelfde. Maar niet alle brandverzekeringen bieden dezelfde waarborgen. Sommige maatschappijen breiden de waarborgen van de klassieke brandverzekeringen uit met bijkomende diensten en extra vergoedingen. Daarom spreken ze liever van een Huurdersverzekering omdat je als huurder zo beter beschermd bent.

Een voorbeeld maakt dit duidelijk. Uw huurbaas kan een boete eisen als u vroegtijdig uw huurwoning verlaat. Bij de Huurdersverzekering van Ethias is de terugbetaling van deze boete (de wederverhuringsvergoeding) standaard inbegrepen als u de huur opzegt door verlies van uw job, een overlijden of een echtscheiding. En dat als enige verzekeraar in België !
Wat kost een huurdersverzekering?
De onafhankelijke organisatie DECAVI vergelijkt elk jaar de prijs en de kwaliteit van alle brand- en huurdersverzekeringen. Wat blijkt uit deze vergelijking? De beste verzekering is niet per se de duurste. Weet u welke verzekering volgens DECAVI de titel verdient in 2018? En dat voor de 3e keer op rij? De Huurdersverzekering van Ethias. DECAVI vindt dat Ethias een uitstekende kwaliteit verzekert én talrijke extra’s heeft bovenop de basiswaarborgen. Bijvoorbeeld de wederverhuringsvergoeding waarover we het net hebben gehad.
Check hier hoe weinig u vandaag betaalt voor de Huurdersverzekering.
Wilt u ook verzekerd zijn tegen diefstal of een beroep unnen doen op rechtsbijstand? Dan kunt u deze opties apart erbij nemen. Kortom, als u binnenkort verhuist, weet u nu hoe u de keuze voor de beste huurdersverzekering maakt.
Ga nu voor de Huurdersverzekering van Ethias!
- Verkozen tot de beste Huurdersverzekering in 2016 en 2017 door DECAVI*
- 24u/24, 7d/7 bereikbaar in geval van schade
- Terugbetaling binnen 30 dagen na expertise
- Voordelig: slechts € 10,50 per maand*
NU 2 maanden gratis ! Voor een offerte, klik hier.