011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Foute brandstof tanken, is dat erg?
Image(s) licensed by Ingram Image
Het moest er ooit eens van komen ... U bent er met uw gedachten niet bij en tankt de verkeerde brandstof. Wat nu? Er flitsen plotseling allerlei vragen door uw hoofd. Is dat slecht voor de motor? Is diesel tanken in plaats van benzine of omgekeerd écht een probleem? Zou u nog kunnen vertrekken om bij de volgende garage te stoppen? Of belt u beter meteen een pechverhelper? HELP!
U bent heus niet de enige die al eens de foute brandstof tankt. Het vaakst gebeurt dit met mensen die van wagen veranderen. En om het allemaal nog moeilijker te maken, is de kleur van het tankpistool niet in elk tankstation dezelfde. Ook tanken in het buitenland kan voor heel wat verwarring zorgen. Onze benzine heet in Spanje bijvoorbeeld 'gasolina' terwijl 'gasoil' of 'gazole' (in het Frans) overeenkomt met onze diesel. U zou voor minder in de war zijn!
Maar goed, één moment van onoplettendheid en het is te laat. Het kwaad is geschied. Hoe reageert u dus het best wanneer zoiets gebeurt?
SITUATIE 1:
U merkt uw fout op tijdens het tanken.
Oef: u hebt nog alles onder controle. Omdat u nog niet weggereden bent, heeft de brandstof nog niet de tijd gehad om de motor te beschadigen.
+32 (0)11 28 28 28 of bel een pechverhelper als u deze dekking niet heeft.
SITUATIE 2:
U merkt uw fout pas op wanneer u net weer aan het rijden bent.
Oeps ... dat is al wat vervelender. Maar misschien is nog niet alles verloren.
+32 (0)11 28 28 28. Of neem contact op met een pechverhelper als u deze dekking niet heeft genomen.
SITUATIE 3:
U beseft niet dat u de foute brandstof heeft getankt.
U heeft intussen al 1 of 2 kilometer gereden en plots begint uw wagen te haperen. Uw motor reageert vreemd en stopt dan plots. Dat is geen goed teken.
+32 (0)11 28 28 28. (of een andere pechverhelper als u niet heeft gekozen voor Ethias Assistance). Hoogstwaarschijnlijk zal uw wagen naar de garage worden gesleept. Daar zal hij volledig worden leeggepompt en wordt de schade nagekeken ... En dat zou weleens een dure grap kunnen worden.
Opgelet: explosieve combinatie!
Een mix van benzine en diesel is zeer licht ontvlambaar. Hier moet zeer voorzichtig mee worden omgesprongen. Speel dus niet met vuur en probeer de tank niet zelf leeg te pompen. Het is verstandiger om de hulp van een professional in te roepen.
Benzine in een dieselmotor, is dat een drama?
Van alle scenario's is dat het ergste. Waarom? Omdat benzine ontvet en diesel een smeermiddel is. Kortom, ze doen precies het tegenovergestelde. Resultaat: de benzine ondermijnt het smeerwerk van de diesel door de beschermende vette laag van het motorinjectiesysteem te vernietigen. Uw arme motor zal dus verstikken en beginnen 'kuchen'. U hoort dan wat geratel onder de motorkap en krijgt autopech. En heel eerlijk? Dat is echt geen goed nieuws. Als het systeem sterk beschadigd is, kan dat fataal zijn voor de motor.
Het goede nieuws is dat het resultaat niet in alle gevallen zo negatief is. Hebt u uw flater opgemerkt tijdens uw tankbeurt? Dan bent u misschien wel gered! Maar dat geldt enkel wanneer u maar enkele druppeltjes benzine (max. 3 tot 10%, afhankelijk van de motor) in uw tank heeft gedaan. Vult u dan uw tank verder met diesel, dan zal de benzine oplossen. Deze oplossing is natuurlijk niet zonder gevaar, want hoe weet u zeker of u weinig of veel benzine hebt getankt? Ons advies: neem geen enkel risico en laat uw tank altijd ledigen, dat is de veiligste keuze .
En wat met diesel in een benzinemotor?
Gelukkig is dat bijna niet meer mogelijk. Nieuwere wagens die op loodvrije benzine rijden, hebben immers een tankgat met een kleinere diameter dan die van het tankpistool. Oudere (niet-gekatalyseerde) wagens moet u ook laten leegpompen als u meer dan 10% diesel hebt getankt. Onder die grens zal de wagen beginnen roken en haperen, maar zal hij wel weer normaal werken. Op voorwaarde dat u niet aan de motor blijft trekken en u regelmatig benzine bijvult om de hoeveelheid diesel in de tank te verlagen. Daarbij neemt u natuurlijk wel een risico, zeker omdat het een impact kan hebben op het rendement van de motor. Twijfelt u? Laat de tank dan leegpompen voor u de wagen opnieuw start.
Hallo Ethias? Kunnen jullie een pechverhelper sturen?
Natuurlijk! Hebt u een Ethias Assistance Car & Family afgesloten? Als u in België bent, is de pechverhelper er binnen de 30 minuten. Bent u in het buitenland? Geen nood, dan helpt Ethias u ook in heel geografisch Europa uit de nood. Kan uw wagen ter plaatse worden leeggepompt? Zoveel te beter, want dan bent u uw vergissing snel vergeten. Is de situatie ernstiger? Dan wordt uw wagen naar de garage getakeld.
Tot slot: de juiste reflex wanneer u zich van brandstof hebt vergist