011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Natuurrampen: wie betaalt de schade aan uw wagen?
De weer-app op uw smartphone voorspelde de hele dag stralend weer. Alleen was ze de hevige onweersbui in de namiddag vergeten te signaleren. Op korte tijd viel er heel wat regen uit de lucht. Het gevolg? De straat waar uw auto geparkeerd stond, staat helemaal blank. En uw auto: geen fraai zicht … Vraag is nu: wie gaat de schade aan uw wagen betalen?
De grillen van Moeder Natuur zijn niet altijd even goed te voorspellen
Hoewel er in België weinig natuurrampen voorkomen, worden er jaarlijks toch heel wat mensen getroffen door kleine of grote schade na een natuurramp. Een zware storm, een stevige hagelbui, een boom die omvalt door hevige rukwinden ... Als de natuurelementen tekeergaan, blijven voertuigen zelden gespaard.
Betaalt uw autoverzekering dit soort schade terug?
Ja, tenminste als u een omnium hebt die materiële schade aan uw eigen wagen dekt. Hebt u enkel een BA-autoverzekering ? Dan hebt u pech en draait u namelijk zelf op voor de herstellingskosten van uw wagen na een natuurramp. Een BA-auto komt namelijk enkel tussen wanneer u schade toebrengt aan anderen. Bij Ethias is de waarborg ‘natuurkrachten’ inbegrepen in alle omniumformules, zelfs bij een mini-omnium. En dat geldt trouwens ook voor diefstal, glasbreuk, brand en aanrijding met dieren.
Wat verstaan we onder natuurkrachten?
Het gaat om alle natuurfenomenen die zich plots voordoen en onmogelijk te controleren zijn. Met andere woorden: overstromingen, hagelbuien, stormen, orkanen, tornado’s, wervelstormen, vloedgolven, aardverschuivingen, afbrekende rotspartijen, vallende stenen, lawines, grote sneeuwdruk, aardbevingen en vulkaanuitbarstingen.
Dus: als uw auto bijvoorbeeld beschadigd is door de bliksem, meegesleurd werd door een rivier die buiten haar oevers is getreden of deuken heeft opgelopen door een hagelstorm kunt u een beroep doen op uw omniumverzekering.
Hoe geeft u uw schadegeval aan bij uw verzekeraar?
U heeft verschillende mogelijkheden, kies wat voor u het gemakkelijkst is:
Leg in uw aangifte zo goed mogelijk uit in welke omstandigheden uw auto schade heeft opgelopen en wat de gevolgen zijn (vastgestelde schade). Aarzel niet om ons al het bruikbaar bewijsmateriaal door te geven, denk bijvoorbeeld aan foto’s of schetsen. Dat zijn nuttige elementen die ons helpen om uw dossier samen te stellen.
Maar let op, voor welk kanaal u ook kiest: u moet ons binnen de 8 dagen na de schade op de hoogte brengen.
Hoe wordt u vergoed?
• Is er veel schade? Een expert zal uw wagen onderzoeken om na te gaan of de wagen nog herstelbaar is. Is de wagen perte-totale? Dan zal de expert het bedrag van de schadevergoeding berekenen. De expertisekosten zijn voor rekening van uw omnium.
Is uw auto te herstellen? In dat geval doet u best een beroep op een door Ethias erkende garage voor de herstelling. U hoeft dan niets te betalen! De totaalfactuur wordt rechtstreeks naar Ethias gestuurd en uw verzekeraar zal de betalingen verder afhandelen.
Valt uw wagen niet meer te herstellen? Dan wordt hij hoogstwaarschijnlijk perte totale verklaard. Uw verzekeraar zal een schadevergoeding voorstellen die overeenkomt met de reële waarde van uw auto op de dag waarop hij beschadigd werd. Voor meer informatie, lees dit artikel.
• Is er niet veel schade? Overhandig ons zo snel mogelijk een schatting van de herstelkosten. Zodra u van ons groen licht krijgt, kan uw voertuig naar de garage. Ethias zal u de herstelkosten terugbetalen op basis van de raming die u ons doorgegeven heeft. Heeft uw omnium een franchise? In dat geval zal het bedrag van de franchise in mindering worden gebracht van het totaalbedrag dat we u terugbetalen.
Kan de herstelling niet wachten op onze toestemming? Bijvoorbeeld als uw voorruit gebarsten is door hagel en u uw voertuig niet op die manier op straat kunt achterlaten. In dat geval mag u uw auto onmiddellijk laten herstellen, op voorwaarde dat de totaalfactuur niet hoger is dan € 600 en u een authentieke factuur kunt voorleggen als bewijsstuk van de herstelling.
Stelt Ethias een vervangwagen ter beschikking?
Ja, op voorwaarde dat u voor Omnium Plus koos. U krijgt een voertuig van categorie A of B voor een periode van maximum 10 dagen (tijdens de herstelling van uw voertuig) of 30 dagen (bij een perte totale). Een noodoplossing die goed van pas komt!
Heeft u nog vragen? Neem contact met ons op