011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Gaat u naar het Autosalon? Stel uzelf deze belangrijke vragen
Image(s) licensed by Ingram Image
Het is weer tijd voor het Autosalon Brussel, van 10 tot 19 januari 2020 in Brussels Expo. Hét moment om de automodellen die uw aandacht trokken makkelijk te vergelijken. En om gouden zaken te doen, dankzij de uitzonderlijke aanbiedingen van de autoconstructeurs. Bovendien is het ook de ideale gelegenheid om de trends en nieuwigheden te ontdekken en weg te dromen bij schitterende juweeltjes … Maar voor u de Paleizen van de Heizel bestormt op zoek naar uw volgende wagen, helpen we u met enkele vragen die u zichzelf best stelt.
Welke soort trajecten gaat u afleggen met deze auto? Korte afstanden in de stad, vaak in de file? Of honderden kilometers per dag, meestal op de snelweg? Afstand is een belangrijk criterium dat bepaalt of een 100% elektrische wagen voor u een optie is, of u beter kiest voor een hybride, diesel- of klassieke benzinewagen. Welk type motor kiest u? In dit artikel leest u de voor- en nadelen van elke oplossing.
Hier denkt u beter even op langere termijn. Hou bij de keuze van de brandstof bijvoorbeeld rekening met de fiscaliteit en het milieu. Stel uzelf zeker deze vraag wanneer u nadenkt over een dieselwagen. Niet goed voor de natuur, fiscaal ongunstig: vroeg of laat zullen dieselwagens verdwijnen van onze wegen. Bezin dus eer u begint … Is een dieselwagen nog wel een goed idee? Lees het in dit artikel.
@ Succo op Pixabay
U hebt een hart voor het milieu en bent helemaal gewonnen voor de elektrische wagen. Denk dan wel goed na: hoe gaat u deze wagen herladen? Kan dat bij u thuis? Kunt u een laadpaal installeren in uw garage? Of hebt u een parkeerplaats waar de wagen even op krachten kan komen? Door goed na te denken vermijdt u een emotionele aankoop. Want als elke oplaadbeurt een hoop gedoe wordt, maakte u misschien niet de juiste keuze. Om u een idee te geven: een herlaadbeurt thuis kost u ongeveer 5 euro aan elektriciteit*. Daarmee bent u 100 kilometer zoet.
(*0,29 kWh/km (gemiddeld verbruik) x € 0,25/kWh (gemiddelde prijs per kWh) – Bron: Engie België )
Het Autosalon is een prima gelegenheid om te vergelijken. Maar het loont vooral als u vooraf een idee hebt over het verbruik en de uitstoot van hybride en benzinewagens. Wedden dat u die eerste indruk snel bijstelt? Als u eenmaal op het Autosalon bent, kunt u trouwens samen met de autobouwers uw kennis nog verdiepen.
Maak het uzelf makkelijk en lees ons artikel ‘Deze opties maken uw nieuwe wagen een stuk veiliger ’. Daar vindt u alle verplichte veiligheidsopties, de veiligheidsopties die de Europese Commissie aanbeveelt én degene die nuttig kunnen zijn. Maak uzelf vertrouwd met deze nieuwe technologieën vóór het Salon begint. Zo voelt u zich alvast op uw gemak als verkopers u bekogelen met informatie, en vooral: zo hebt u al een idee van wat u echt belangrijk vindt.
@ Welcomia op Freepik.com
Klassieke financiering? Langetermijnhuur? Leasing? Als u nog niet hebt nagedacht over de verschillende formules: er zijn ook financiële experts op het Autosalon. Ga met hen praten. Want misschien vindt u een formule die voordeliger is dan degene die u in gedachten hebt.
Trekt u naar het Autosalon met een goeie deal op het oog? Dan kent u best de restwaarde van uw huidige wagen. Dat is het bedrag waarvoor u hem kunt verkopen. Uw auto online laten schatten is mogelijk. Maar opgelet: zo’n schatting houdt geen rekening met de werkelijke staat. Beschouw het dus eerder als een richtprijs. En als de overnameprijs van de verkoper u echt te laag lijkt: niets houdt u tegen om uw auto zelf te verkopen via een tweedehandssite. U moet dan wel wat geduld hebben. Want u zult tijd moeten stoppen in vragen van geïnteresseerden, bezoekjes, proefritten, de verplichte technische controle … Lees onze tips als u beslist hebt om uw auto te verkopen.
TIP!
> U koopt een nieuwe wagen?