011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Bestolen in het buitenland? Dit is wat u moet doen!
Image(s) licensed by Ingram Image
Op vakantie gaan, betekent even zorgeloos genieten. Maar blijf wel waakzaam, want zakkenrollers en gauwdieven liggen immers altijd op de loer. Zodra u even niet oplet, slaan ze toe. Werd u bestolen in het buitenland? Met deze tips beperkt u de schade.
IDENTITEITSKAART OF PASPOORT GESTOLEN
1.Bel meteen naar DOC STOP.
Binnen een paar minuten is uw document geblokkeerd. Zo vermijdt u dat de dader misbruik maakt van uw identiteit. Let wel op: met DOC STOP blokkeert u alleen Belgische identiteitsdocumenten.
2.Geef de diefstal aan bij het dichtstbijzijnde politiekantoor en vraag ook zeker een kopie van het proces-verbaal: u hebt het nodig om een nieuw identiteitsbewijs aan te vragen bij uw gemeente.
3.Hebt u uw identiteitspapieren nodig om naar België terug te keren? Ga naar het consulaat of de ambassade van uw land. Als er geen ambassade of consulaat van uw eigen land is, ga dan naar eentje van een ander EU-land. Neem het proces-verbaal van de politie en twee pasfoto's mee om een vrijgeleide te bekomen. Opgelet: sommige luchtvaartmaatschappijen aanvaarden dit document niet altijd, dus informeer goed vooraf.
4. Zodra u weer thuis bent, kunt u uw nieuwe identiteitskaart (of paspoort) aanvragen bij de gemeente.
Neem voor uw vertrek foto's van al uw documenten en
stuur de foto's per e-mail naar uzelf, samen met uw
rijksregisternummer. Bewaar ze ook op Google Drive of in
de cloud. Zo maakt u het werk van de politie en het consulaat
een stuk makkelijker!
VERVOERBEWIJS GESTOLEN
1. Zijn uw vervoerbewijzen of uw boekingsdocumenten voor uw hotel, een transfer of een uitstapje gestolen? Ook hier laat u maar beter de bevestigingsmails of een kopie van de documenten in uw mailbox staan. Zo kunt u ze op uw smartphone aan het betrokken personeel tonen. Meestal volstaat dat ook wel. Houd er wel rekening mee dat sommige vervoermaatschappijen u extra kosten aanrekenen om uw instapkaart opnieuw af te drukken.
2.In het ergste geval moet u een nieuw ticket kopen.
Sloot u een Ethias Assistance af? Dan helpen wij u uit de nood!
We bezorgen u de vervoerbewijzen die u nodig hebt, in ruil voor de
ondertekening van een schuldbekentenis. Handig als u geen geld meer
op uw kredietkaart hebt! Zodra u weer thuis bent, betaalt u Ethias
terug.
RIJBEWIJS GESTOLEN
1.Doe aangifte van diefstal bij de lokale politie en vraag een kopie van het proces-verbaal. Zorg dat u online ook een kopie van uw rijbewijs bewaart. Sla die kopie bijvoorbeeld op in uw persoonlijke mailbox.
2.Geef de diefstal aan bij uw consulaat of ambassade ter plaatse. Het consulaat of de ambassade neemt dan contact op met uw gemeente om na te gaan of uw rijbewijs nog geldig is.
3.Op basis van de informatie die ze krijgt van het consulaat, zal de lokale politie u al dan niet een voorlopig document bezorgen. Hiermee gaat u tijdens een beperkte periode in uw vakantieland de weg op. Opgelet: dat voorlopige document wordt niet altijd erkend in de andere landen, zelfs niet binnen de EU! Misschien een probleem als u verschillende landen moet doorkruisen tijdens uw reis? Meer info vindt u hier.
4.Vraag een nieuw rijbewijs in uw thuisgemeente zodra u weer in België bent.
BETAALKAART GESTOLEN
1.Bel onmiddellijk naar CARD STOP om uw Bancontact-/Mister Cash- of kredietkaart te blokkeren.
Let op: CARD STOP vraagt u heel wat informatie. Zorg dus dat u alle nodige gegevens
bij de hand hebt voor u belt. Helemaal makkelijk wordt het wanneer u alle informatie (of een kopie van uw kaarten) bewaarde in uw mailbox of in de cloud. Goed om weten:
CARD STOP verstuurt een nieuwe bankkaart en een nieuwe geheime code naar u thuis.
2. Dien klacht in bij de lokale politie om uw schadegeval te bewijzen, ook als de kans klein is dat ze uw kaarten of portefeuille nog terugvinden.
Sloot u een Ethias Assistance af? Dan kan Ethias u tot 2.000 euro
voorschieten. Als u zo'n voorschot wilt, moet u de diefstal aangeven bij
de politie, een schuldbekentenis ondertekenen en een waarborg bezorgen.
BAGAGE GESTOLEN OF VERLOREN
1.Ga naar de balie van de bagagedienst of naar het kantoor van de vervoermaatschappij om te melden dat uw bagage verdwenen is en vraag een ontvangstbewijs van uw aangifte. Doorgaans is de bagage binnen de 48 uur terecht en wordt ze u zonder extra kosten terugbezorgd. Oef!
2.Sommige luchtvaartmaatschappijen helpen u alvast uit de nood met wat basisspullen. Na 21 dagen wordt uw bagage als verloren verklaard. Dan pas kunt u een schadevergoeding vragen bij uw vervoermaatschappij.
Sloot u Ethias Assistance af? Dan mag u iemand vragen om een koffer
met spullen te vullen. Wij bezorgen u die koffer dan op onze kosten.
VOERTUIG GESTOLEN
1. Doe onmiddellijk aangifte van diefstal bij de lokale politie. Al was het maar om na te gaan of uw voertuig niet werd weggesleept! In de Europese Unie belt u naar het nummer 112.
2. Gaat het om uw eigen voertuig?
U hebt een omniumverzekering met diefstalwaarborg? Geef uw schadegeval dan zo snel mogelijk aan bij uw verzekeraar en bezorg hem het proces-verbaal van de politie om een schadevergoeding te krijgen.
Wist u dit al? Als uw voertuig in (geografisch) Europa wordt gestolen,
dan neemt uw Ethias Assistance Car & Family de repatriëring op
zich. We brengen uw gezin tot bij u thuis of regelen het vervoer tot
uw bestemming. Wordt uw voertuig na uw vertrek
teruggevonden en is rijden nog mogelijk? Dan organiseert en betaalt
Ethias uw verplaatsing om uw voertuig op te halen. Is rijden niet meer
mogelijk? Dan zorgt Ethias voor de repatriëring. Sloot u een Ethias
Assistance Car & Family Plus af? Dan ontvangt u ook
nog een vervangwagen voor vijf dagen.
3. Gaat het om een huurwagen?
Neem zo snel mogelijk contact op met de verhuurder. Controleer ook de clausules in
uw huurcontract. In het beste geval betaalt u niets of alleen de vrijstelling. Nam u geen
bescherming tegen diefstal? Dan zult u het voertuig moeten terugbetalen ... Ai!
PERSOONLIJKE SPULLEN GESTOLEN
1.Ook hier is het eerste wat u moet doen een aangifte van diefstal bij het dichtstbijzijnde politiekantoor. Geef een zo nauwkeurig mogelijke omschrijving van wat er gestolen is (merk, model enz.).
2.Smartphone gestolen? Bel naar uw operator om uw simkaart en uw toestel te blokkeren. Opgelet: hiervoor hebt u het IMEI-nummer nodig. Kent u dat nummer niet? Toets dan *#06# in op uw toestel. Bewaar het IMEI-nummer zorgvuldig op een plek waar u het gemakkelijk terugvindt. Wist u dat er apps bestaan zoals Where's my Droid of Find my phone waarmee u de locatie van uw toestel terugvindt?
Sloot u een Digital Omnium af bij Ethias voor uw computers, tablets en
smartphones?
Volg dan deze stappen om een vergoeding te krijgen.
OPLETTEN GEBLAZEN!
Geen onaangename verrassingen op vakantie? Een goede raad: houd uw spullen in de gaten of bewaar ze in de kluis van uw hotelkamer. Goede reis!