011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Reizen: 7 hardnekkige mythes
Een reis boeken via internet? Kinderspel. Er zijn zelfs trucs en tips om de beste deals te scoren. Zo zouden vliegtuigtickets goedkoper zijn om 3 uur ‘s nachts. Uw hotel boeken via een reserveringsplatform levert u dan weer het beste tarief op. En niets zo voordelig als een lastminute als u low cost wilt reizen. Waarheid of mythe? Ethias scheidt het kaf van het koren!
#1. In januari reist u het goedkoopst.
Waar. Bovendien is de laatste week van januari de voordeligste van het jaar. Volgens de vluchtenvergelijking van Skyscanner zijn de 3 goedkoopste maanden om te reizen achtereenvolgens januari, november en maart. Daarna volgen februari en september. En de duurste week? Jawel: de eerste week van augustus!
#2. Met een lastminute betaalt u altijd minder.
Waar én niet waar. Zijn het tijdstip, de bestemming of service gelijk voor u? Even surfen naar de lastminute-aanbiedingen van de touroperators en u maakt een idyllische reis voor 3 keer niks. Dit geldt zeker als u buiten het seizoen vertrekt.
Langs de andere kant: dit is geen vakantie à la carte waarbij u eisen kunt stellen. U neemt wat er is. Minder keuze dus. Let ook op voor verborgen kosten. Misschien is uw ontbijt niet inbegrepen. Of is er geen shuttledienst naar de luchthaven. Maar: hoteleigenaars en reisbureaus gruwen van lege stoelen en kamers. U wordt dus misschien nog aangenaam verrast. Al blijft het oppassen voor aanlokkelijke prijzen: dan krijgt u geen droom maar een nachtmerrie. Dat verblijf in uw vijfsterrenhotel in Sri Lanka geraakt u tijdens de zomermoesson snel beu, zelfs voor een bodemprijs.
Vertrekt u tijdens de schoolvakantie? Dan boekt u best flink vooraf. Zo profiteert u van vroegboekkortingen en bespaart u een smak geld. U hebt bovendien een ruime keuze: bestemming, hotel, diensten, formules... Krijgt u al keuzestress? ;-)
#3. Vliegtuigtickets zijn goedkoper op dinsdagen om 3 uur ‘s nachts.
Niet waar. Sommige maatschappijen verlagen ‘s nachts misschien lichtjes hun prijs. De tarieven blijven natuurlijk altijd afhangen van vraag en aanbod. En dus van het aantal beschikbare zitjes op de vlucht. Kortom: hoe sneller u boekt, hoe interessanter de prijs. Tot zover de theorie.
Want er zijn vliegmaatschappijen die enkele opmerkelijke praktijken gebruiken. Wist u bijvoorbeeld dat de prijs voor exact hetzelfde ticket zomaar gedurende de dag meermaals verandert? En dat sommige maatschappijen uw interesse merken voor een bestemming en dan de prijs lichtjes verhogen? Of u koopt een ticket en ‘s anderdaags is de prijs voor dat ticket gedaald. Bijzonder ergerlijk.
De remedie? Wis uw cookies of surf in privémodus. Andere tips: vertrek niet tijdens het weekend, maar in het midden van de week. En reserveer uw tickets enkele weken voor uw vertrek (ongeveer 7 voor een gewone vlucht, 5 voor een lowcostvlucht, 2 voor een korte vlucht en 21 voor een lange vlucht). Al hangt alles af van de bestemming en de datum van de vlucht.
Tot slot: vergelijken is de boodschap. Boek uw heen- en terugreis gerust bij 2 verschillende maatschappijen. Of vertrek gerust vanuit 2 verschillende steden. Of vraag Bert om advies. Zijn missie: het voordeligste ticket vinden!
#4. De meest begeerde zitjes op het vliegtuig zijn achteraan.
Niet waar, zo blijkt. Een Franse peiling bij 1000 passagiers onthult dat de favoriete rijen van reizigers de 6 eerste zijn. De absolute favoriete plek is 6A. De meest gehate: 31E. Verrassend, niet?
Maar wat is aan boord nu de beste plaats? Eerst en vooral: vermijd de plaatsen aan de toiletten en keuken. Want daar passeren mensen, wordt er veel gekeuveld en hangen er vieze luchtjes. Reist u alleen? Ga voor een zitje aan het gangpad of raam. Tenzij u graag gesandwicht zit tussen 2 onbekenden. Hebt u lange benen? Reserveer dan een stoel op de eerste rij of op de rij ter hoogte van de exit-gang. Wilt u een dutje doen of de wolken bewonderen? Een raampje dan! En liever geen plekje aan het gangpad, anders wordt uw zicht belemmerd. Wordt u daarentegen bij de minste turbulentie misselijk, dan is zo’n zitje ideaal.
Kent u trouwens de site SeatGuru? Tik het nummer van uw vlucht in en deze site toont u de beste plaatsen en de minst comfortabele zitjes. Handig!
#5. Een kamer boeken via een hotel is duurder.
Niet altijd waar. Hotelkamers zijn niet altijd voordeliger op reserveringsplatforms of vergelijkingssites. Wie rechtstreeks met hotels onderhandelt, krijgt vaak een interessanter tarief. U moet wel zelf even bellen of mailen. Want hotels hebben een contract met die platforms en mogen daarom niet altijd hun beste prijs communiceren. Beetje gemeen wel eigenlijk. Andere truc: geef uw reisbureau een belletje. Wie weet kunnen zij wel een goeie promo uit hun mouw toveren?
#6. Breek ik mijn been op reis, dan kan ik nog een reisverzekering nemen.
Niet waar. Geef toe, dat is net iets te makkelijk. Het contract van de bijstandsverzekering is helder: u bent in geen enkel geval gedekt voor zaken die gebeuren voor het contract ingaat. De slimme aanpak? Sluit uw contract af op het moment dat u de reis boekt. Nog voordeliger is een jáárlijks contract afsluiten. Op die manier zijn alle reizen van uw gezin 365 dagen gedekt, zelfs als u apart op reis vertrekt.
#7. Ik heb geen annulatieverzekering nodig, ik ben al gedekt door mijn kredietkaart.
Waar en niet waar. Kredietkaarten bieden inderdaad enkele garanties. Maar ze zijn lang niet even compleet als bijvoorbeeld de Reisannuleringsverzekering van Ethias. Neem nu deze situaties waarbij u bij Ethias helemaal gedekt bent. En bij uw bank niet.
Uw kind heeft tweede zit. Stel: u vertrekt met vakantie op 1 augustus en keert op 28 augustus terug. Valt de tweede zit ten laatste dertig dagen na 28 augustus? Dan krijgt u de vooraf gemaakte reiskosten terugbetaald.
U besloot dit jaar om een verre reis te maken. Maar brute pech: 48 uren voor uw vertrek wordt uw reispas gestolen. Of uw visum wordt u geweigerd. Of u mag zich om medische redenen niet laten inenten terwijl de inenting vereist is door de lokale overheid. Ethias vergoedt gelukkig de reiskosten die u al maakte voor uw vakantie.
U ziet: Ethias staat voor u klaar. Uw kredietkaart niet. Dit verandert alles, toch?
Dus denk eraan: bij heel veel bankinstellingen bent u niet gedekt in België of in andere landen. Ethias dekt u vanaf uw woning (voor reizen in België met een duur van meer dan 4 opeenvolgende dagen) en in de hele wereld!
Raadpleeg gerust de infofiche en de algemene voorwaarden om te weten hoe compleet de waarborgen van de Reisannuleringsverzekering op jaarbasis zijn. Voor alle duidelijkheid ziet u ook welke risico’s niet zijn gedekt.