011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Hoe uw woning beveiligen tegen inbraak? Lees onze tips.
In 2017 werd er elke dag 147 keer per dag ingebroken. Het grootste risico loopt u niet ’s nachts maar wel op weekdagen tussen 14 en 17 uur. Gelukkig daalt het aantal inbraken jaar na jaar. De reden ? Heel wat mensen gebruiken steeds vaker slimme preventietips. Met dank aan politie en experts haalde Ethias er voor u de allerbeste tips uit.
1. Inbraak voorkomen : gratis preventie-adviezen op maat bij u thuis
Op de website besafe.be van de overheid zagen we deze toptip. Laat gratis een adviseur van politie of gemeente langskomen. Hij kijkt rond in uw woning en geeft advies op maat. De expert is onafhankelijk en de adviezen zijn vrijblijvend.
2. Investeer slim in inbraak’vertragers’
Inbrekers geven snel op. Als ze niet in 3 minuten binnen zijn, haken ze af.
- De investering in een veiligheidscilinder, binnensloten of raamkrukken is beperkt en loont echt. Vraag advies aan een vakman. Een cilinderslot dat 2 mm uitsteekt is bijvoorbeeld makkelijk te kraken.
- Iets duurder is een alarminstallatie. Een goed systeem kost enkele honderden euro’s maar schrikt inbrekers wel af. Vraag uw veiligheidsadviseur of hij in uw geval een alarm nuttig vindt en welk systeem hij het beste vindt. Een buitenalarm moet u registreren bij de politie.-
- Veiligheidsglas vertraagt de inbraak. Gehard glas is bijvoorbeeld 5x zo sterk.
- Heel betaalbaar en makkelijk te installeren zijn beveiligingscamera’s. Inbrekers zien zichzelf liever niet gefilmd.
- Is het donker rond uw woning dan is detectieverlichting effectief. Zodra ongewenste personen uw huis naderen, springt de verlichting automatisch aan.
3. Inbraak voorkomen: simpele tips die echt helpen
Controleer of alle deuren en ramen goed gesloten zijn en haal de sleutels uit het slot. Laat nooit ramen op een kier staan en sluit garagedeuren en schuiframen. Zorg dat inbrekers niet kunnen binnengluren zodat ze kostbare spullen meteen zien. Zet ze anders zoveel mogelijk uit het zicht vanaf de straat. Verberg juwelen, sleutels en andere waardevolle zaken niet op vanzelfsprekende plaatsen. En tot slot: maak foto’s en een lijst van waardevolle voorwerpen met hun kenmerken (bv serienummers) en aankoopwaarde. Heel nuttig als u schade moet aangeven.
4. Inbraak voorkomen tijdens de vakantie
Tijdens uw afwezigheid is de kans groter dat u ongewenst bezoek krijgt. Met deze tips vertrekt u met een gerust hart.
- Zorg dat uw huis bewoond lijkt: gordijnen dicht ’s avonds, een timer die een lampje laat branden, geen uitpuilende brievenbus, ...
- Vraag of buren of familie een oogje in het zeil houden.
- Ruim ‘materiaal’ voor inbrekers op: de ladder die buiten staat, hamers in het tuinhuis.
- Wees discreet over uw afwezigheid op sociale media.
Vraag bij de politie of ze regelmatig langskomen tijdens de vakantie. Een gratis service die u aanvraagt via deze site.
Zo wordt schade vergoed na een inbraak in uw woning of appartement
Toch ingebroken?
Dan is de optie ‘diefstal en vandalisme’ van uw brandverzekering de oplossing. U ontvangt dan een vergoeding voor de geleden schade. Zeker aan te raden omdat ook de herstelkosten aan uw woning na inbraak zijn gedekt.