011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Uw kind gaat het huis uit. Is het dan nog verzekerd?
Op een dag is het zover: uw zoon wil op eigen benen staan en verlaat het ouderlijk huis. U bent fier op uw jongvolwassene. Hoewel u blij bent voor hem, ziet u zijn vertrek met een bang hartje aan. Als zorgzame ouders zit u natuurlijk altijd een beetje in met uw kind. Want wat als hij in de problemen komt? Is hij dan nog via u verzekerd? Goede vraag!
Het antwoord is eigenlijk eenvoudig! Alles hangt hiervan af:
is uw kind nog op uw adres gedomicilieerd?
Eerste voorbeeldsituatie: uw kind blijft op uw adres gedomicilieerd
Uw kind verlaat de vertrouwde gezinsomgeving voor zijn studies. Het gaat op kot, huurt samen iets met een paar vrienden of vertrekt op Erasmus. Dan blijft hij of zij gedomicilieerd op uw adres en blijft ten laste, zelfs als er een bijverdienste als jobstudent is. Voor de verzekeringen verandert er niets. Dus als uw kind bijvoorbeeld per ongeluk op de bril van een medestudent gaat zitten, dan rekent hij of zij nog steeds op uw familiale verzekering.
Veelgestelde vragen
Moet ik zelf een brandverzekering afsluiten als mijn zoon op kot gaat in België of in het buitenland?
Nee, uw Woningverzekering verzekert zijn kot. Lees meer.
Mag mijn zoon met mijn wagen rijden als hij in het weekend naar huis komt? Want is hij dan gedekt door mijn autoverzekering?
Ja, als uw zoon jonger dan 26 jaar is en hij uw wagen af en toe gebruikt. U moet ons dat wel even melden. Want als u vergeet om dat in uw contract te laten zetten, dan moet u bij een ongeval een franchise van € 800 betalen. Lees meer.
Als mijn dochter alleen op reis gaat, is ze dan nog verzekerd door onze jaarformule Assistance (Car &) Family?
Uiteraard! Deze verzekering geldt voor alle gezinsleden, of u nu samen of apart reist. Lees meer.
Dekt ons Assistance-contract ook een Erasmus-verblijf in Zuid-Korea?
Zeker! Maar als dat verblijf langer duurt dan 90 dagen, dan moet u voor de resterende periode een tijdelijke Assistance afsluiten. Lees meer.
Mijn kind is niet geslaagd voor zijn examens en kan daardoor niet op Erasmus vertrekken. Kan ik zijn reis annuleren zonder kosten?
Het is zeker in zulke gevallen dat u blij bent dat u een Reisannuleringsverzekering hebt. Wel even opletten: uw verzekering gaat 30 dagen na het afsluiten in. Als u ze dus minder dan 30 dagen voor de reis neemt, geldt ze niet. Hier leest u de details.
Mijn kind zit op kot aan de andere kant van België en moet met spoed een operatie ondergaan voor een acute blindedarm. Betaalt mijn Hospitalisatieverzekering de kosten?
Inderdaad, als dat in het contract staat, is het gedekt. En als uw kind fiscaal nog ten laste is, hoeft u zich geen zorgen te maken. Lees meer.
Mijn kind wil zijn laptop gebruiken tijdens een studiestage in Zweden. Maar wat als die daar gestolen wordt?
Met uw verzekering Digital Omnium zijn ál jullie computers, smartphones en tablets jonger dan 5 jaar gedekt en dat overal ter wereld. Tegen diefstal, maar ook bij brand en bij materiële schade, ... Hier leest u de details.
Tweede voorbeeldsituatie: uw kind domicilieert zich ergens anders
Het grote avontuur kan beginnen! Uw kind stapt een nieuw leven binnen, met vlak bij zijn werk een kleine loft waar hij zaterdag intrekt. Het gaat zich bovendien domiciliëren in zijn nieuwe gemeente. Voor de verzekeringen verandert dat alles. Uw kind hangt niet meer van u af, dus moet het zijn eigen contracten afsluiten. Natuurlijk is zoon- of dochterlief blij dat ze nog altijd terecht kunnen bij de ouders voor goede raad!
✓ Het Starter Pack: de slimste keuze
Een ongeluk zit in een klein hoekje. U weet dat maar weet uw kind dat ook? Als je van start gaat in je eigen leven, dan ben je maar beter verzekerd. Het voordeel van het Starter Pack? Het is een 2-in-1-formule voor wie jonger dan 30 jaar is. Het combineert een Huurdersverzekering en een Familiale verzekering. Daardoor zijn huurschade én schade aan iemand anders of zijn eigendom gedekt. En dat voor een supervoordelige prijs. Vergelijk maar: vraag hier een offerte.
✓ Ethias Young Drivers: een heel betaalbare autoverzekering
Als jongere de weg opgaan: dan wordt de verzekering vaak een dure grap. Maar Ethias laat jongeren niet in de kou staan. Het voordeel van Ethias Young Drivers? Het is een (verplichte) BA-verzekering die betaalbaar is voor jongeren onder de 30. Bovendien is uw kind bij een ongeval in fout gedekt voor de schade die het aan derden veroorzaakt. Rijdt hij of zij schadevrij? Nog beter: de bonus-malus daalt twee keer zo snel. En hebt u al een verzekering bij Ethias? Dan krijgt uw kind meteen korting. Klinkt goed, nietwaar? Kijk hier maar.
En voor de andere verzekeringen?
Assistance, Reisannuleringsverzekering, Omnium, Fiets, Hospitalisatie, Digital Omnium, … het is aan uw kind om te zien of ze voor hem of haar de moeite lonen. Deze verzekeringen zijn niet verplicht maar wél sterk aan te raden. Natuurlijk zijn verzekeringen voor jongeren die starten een kost, maar wat zijn die paar euro’s per maand meer in vergelijking met jarenlang betalen voor een dom ongeval?
> Welke verzekeringen zijn wettelijk verplicht? Lees ons artikel.
Laatste tip!
Kent u StartLife? Dit platform zit boordevol goede raad en inspiratie voor iedereen die de stap naar het volwassen leven zet. Bent u een coole papa of mama? Stuur hen dan zeker deze link.
> Naar StartLife.
Nog een vraag waarop u hier geen antwoord vond?
> Neem contact met ons op. Graag tot uw dienst!