011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Betaal onmiddellijk
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Op basis van de ingevulde gegevens kunnen wij uw contractaanvraanvraag niet bevestigen.
We zullen uw dossier nakijken en informeren u zo snel mogelijk hierover.
011 28 28 01
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
011 28 28 00
Ma - Vr : 8 tot 20u
Zaterdag: 8.30 tot 12.30u
Geboortedatum komt niet overeen.
Indien foutief ingegeven, moet u dit corrigeren.
Indien u een offerte wilt maken voor een andere persoon, contacteer dan ons Contactcenter Leven: 011 28 27 40 (van maandag tot vrijdag van 8 tot 20 uur en zaterdag van 8.30 tot 12.30 uur).
Betaal onmiddellijk
U ontvangt binnen de 24 uur een bevestiging van uw betaling via e-mail.
Uw contract is correct afgesloten. U ontvangt dit via e-mail samen met de factuur.
U bent verzekerd van zodra wij uw betaling hebben ontvangen (of vanaf de datum die u hebt opgegeven indien deze na de betaling valt).
U wenst zich bij Ethias te verzekeren ?
Wij kunnen u hierbij helpen !
1. U vraagt online een contract aan*;
2. Wij sturen u uw contract samen met een opzegbrief om het oude contract op te zeggen;
3. Ofwel stuurt u deze opzegbrief aangetekend naar uw vroegere maatschappij, ofwel stuurt u hem naar ons en doen wij verder het nodige voor de aangetekende verzending ervan (zonder kosten voor u).
Regels die moeten worden nageleefd:
- uw vroegere maatschappij moet de opzegbrief ten minste drie maanden voor de vervaldag van het desbetreffende contract ontvangen;
- indien u uw premie in schijven betaalt, moet u enkel rekening houden met de hoofdvervaldag van uw contract;
- de opzegbrief moet worden opgesteld door de titularis van het contract en moet het adres van de maatschappij, het contractnummer, de vervaldag alsook de volledige gegevens van de titularis van het contract bevatten.
* In geval van onderschrijving in een van onze kantoren of via ons Contactcenter kunnen deze stappen worden uitgevoerd op eenvoudige aanvraag bij uw adviseur.
De bevestiging van de contractafsluiting impliceert de aanvaarding ervan door de internaut, in zijn geheel en tegen de aangegeven prijs. Deze bevestiging geldt als handtekening en als uitdrukkelijke aanvaarding van alle gestelde handelingen op de website.
Zowel de verzekeringnemer als de verzekeraar kan de overeenkomst zonder boete en zonder motivering opzeggen per aangetekende brief binnen een termijn van 14 kalenderdagen. Deze termijn begint te lopen vanaf de dag van het sluiten van de overeenkomst, of vanaf de dag waarop de verzekeringnemer de contractvoorwaarden en de precontractuele informatie op een duurzame drager heeft ontvangen, indien dit later is. De opzegging die uitgaat van de verzekeringnemer treedt in werking op het ogenblik van de kennisgeving, deze die uitgaat van de verzekeraar acht dagen na de kennisgeving ervan. In geval van het inroepen van dit verzakingsrecht voor een overeenkomst die met toestemming van de verzekeringnemer vervroegd in voege is gegaan, is de verzekeringnemer gehouden tot betaling van de premie in verhouding tot de periode gedurende welke er dekking werd verleend. Dit is de vergoeding voor reeds verstrekte diensten.
Fout op de pagina!
Probeer nogmaals vanaf de homepagina ethias.be (eventueel uw browsergeschiedenis en cookies wissen).
Indien dit probleem zich blijft voortdoen, stuur dan een korte omschrijving naar g-internet@ethias.be.
De premie van de Home Emergency dient u via overschrijving te betalen.
U ontvangt hiervoor de factuur per post.
We kunnen niet bepalen dat u of een gezinslid reeds een Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Als dit juist is, gelieve verder te gaan aan het basistarief.
Als dit niet juist is, bel naar 011 28 29 97 om de persoon door te geven die deel uitmaakt van uw gezin en reeds een individuele Auto- of Woningverzekering heeft bij Ethias.
Hospi Quality+ is veel meer dan een hospitalisatieverzekering
Tadaa! Ethias heeft een gloednieuwe hospitalisatieverzekering. Deze verzekering kreeg de naam Hospi Quality+ en doet veel meer dan een klassieke hospitalisatieverzekering. Hogere terugbetalingen, meer ernstige ziekten gedekt, innovatieve en gratis diensten ... Met de verzekering Hospi Quality+ slaapt u op beide oren wanneer u naar het ziekenhuis moet. Ethias betaalt de factuur voor u. Een must? Zeker weten!
Ziekenhuisopname = gepeperde rekening
Een ziekenhuisopname kan op elk moment en op eender welke leeftijd voorkomen. Eén ding is alvast zeker: de factuur zou weleens erg hoog kunnen zijn, vooral als u in een eenpersoonskamer verblijft. Ook al betaalt het ziekenfonds u een groot deel van de medische kosten terug, er blijft nog altijd een gedeelte over waar u zelf voor moet opdraaien. En die bedragen kunnen soms hoog oplopen, tot wel duizenden euro's bij een langdurige ziekenhuisopname of een ernstige ziekte.
De oplossing om in zo'n geval niet naar uw spaargeld te moeten grijpen? Een hospitalisatieverzekering afsluiten. Maar welke precies? Met Hospi Quality+ wil Ethias er alles aan doen om de verzekerden een gerust gemoed te bezorgen bij een ziekenhuisopname. Niet alleen voor de terugbetaling van de kosten, maar ook op het vlak van de formaliteiten.
Hospi Quality+ dekt veel meer dan alleen uw ziekenhuiskamer
De verzekering Hospi Quality+ biedt inderdaad een veel ruimere dekking en blijft niet beperkt tot de terugbetaling van een of meerdere nachten in het ziekenhuis. Deze verzekering vergoedt ook de medische kosten voor en na de ziekenhuisopname, de behandeling van tal van ernstige ziekten, ingrepen bij een dagopname, het verblijf van een ouder tijdens de opname van een kind, de geneesmiddelen en ga zo maar door.
Waarin verschilt deze hospitalisatieverzekering van andere?
1. Een betere terugbetaling van uw ziekenhuiskosten
Tot drie keer het bedrag van de tegemoetkoming van het ziekenfonds, ongeacht het kamertype (een- of tweepersoons). Een ingreep in een dagziekenhuis? Ook die wordt terugbetaald, behalve bij supplementen voor het verblijf en de erelonen als u een eenpersoonskamer vraagt. Wordt u ziek in het buitenland en moet u enkele dagen in het ziekenhuis verblijven? Geen zorgen, de verzekering Hospi Quality+ geldt wereldwijd.
2. Dekking van 33 ernstige ziekten. En dat is meer dan bij andere verzekeringen
Kanker, diabetes, multiple sclerose, de ziekte van Alzheimer, de ziekte van Parkinson, aids, epilepsie ... Allemaal ziektes die lange en zeer dure behandelingen vereisen. Met Hospi Quality+ hoeft u zich geen zorgen te maken: uw kosten worden tijdens de volledige duur van de ziekte terugbetaald, ook als u niet in het ziekenhuis moet worden opgenomen. Bij een ziekenhuisopname voor een ernstige ziekte profiteert u bovendien van een enveloppe van 500 euro per jaar voor niet-medische hulp aan huis (huishoudhulp, tuinman, kinderoppas ...) of voor esthetische producten (hoofddoek, tulband, hydraterende crème ...). Bekijk de volledige lijst met de ziekten die worden gedekt.
3. Uw medische kosten gedekt tot 60 dagen vóór en 180 dagen na een ziekenhuisopname
U moet bevallen of een operatie ondergaan? De medische kosten beginnen vaak al op te lopen nog voor u het ziekenhuis binnenstapt (consultaties bij de arts en specialist, bloednames, echografie, röntgenfoto ...). En ook na uw opname blijven de rekeningen binnenkomen (controlebezoeken, kinesitherapie ...). De meeste verzekeringen nemen die kosten wel op zich maar beperken hun tegemoetkoming tot één maand voor en drie maanden na de ziekenhuisopname. Bij Hospi Quality+ is de terugbetalingsperiode twee keer langer!
4. U betaalt geen voorschot of vrijstelling
Bij uw opname in het ziekenhuis, toont u uw AssurCard. De factuur wordt dan rechtstreeks naar Ethias gestuurd. Ethias zorgt vervolgens voor de betaling, na de tussenkomst van uw ziekenfonds. U hoeft dus zelf niets voor te schieten wanneer u het ziekenhuis verlaat, behalve uiteraard uw niet-medische kosten, bijvoorbeeld voor telefoon, televisie of wifi in uw kamer.
5. Ook terugbetaling van andere kosten
U hebt elk jaar recht op een enveloppe van 2.500 euro per jaar en per verzekerde voor de terugbetaling van verschillende alternatieve geneeswijzen (acupunctuur, osteopathie, homeopathie ...) en geneesmiddelen die niet worden terugbetaald door het ziekenfonds. En dat is nog niet alles. Wilt u bij uw kind blijven wanneer het in het ziekenhuis wordt opgenomen? Ethias betaalt u hiervoor 30 euro per nacht terug. Overweegt u in-vitrofertilisatie? Ook hiervoor krijgt u tot 1.000 euro per behandeling (maximaal zes). In onze infofiche vindt u alles terug wat verzekerd wordt.
Deze 4 diensten maken uw leven een stuk makkelijker
U moet naar het ziekenhuis. Dat alleen al bezorgt u een hoop stress. Extra spanning kunt u dus wel missen! Daarom hebben wij voor u 4 innovatieve diensten die automatisch inbegrepen zijn in uw verzekering en die u het leven als patiënt een stuk makkelijker maken.
1. Met uw AssurCard betaalt u geen voorschot of factuur in het ziekenhuis. Die wordt immers rechtstreeks naar Ethias gestuurd.
2. Op vertoon van uw Assurpharma-barcode worden uw farmaceutische kosten rechtstreeks en via elektronische weg door uw apotheker overgemaakt aan Ethias. U hoeft dus geen attesten meer met de post te versturen. Zo wint u tijd en wordt u dus ook sneller terugbetaald.
3. Via MyEthias gezondheidszorg kunt u de status van uw terugbetalingen opvolgen en ons de meeste van uw medische kosten digitaal bezorgen. Handig!
4. Ethias Servi+ geeft u een extra financieel duwtje in de rug tot 500 euro per jaar en per verzekerde voor niet-medische diensten zoals huishoudhulp om schoon te maken, kinderoppas, oppas voor uw huisdieren ... wanneer u in het ziekenhuis wordt opgenomen voor een van de 33 ernstige ziekten die worden gedekt.
Meer weten?
> Bekijk hier de infofiche en de algemene voorwaarden van de verzekering Hospi Quality+.
> Hoe werkt de AssurCard? Lees er hier alles over.
> Ziekenfonds en hospitalisatieverzekering: twee verschillende dingen. Lees het hier.
> Waarom een hospitalisatieverzekering afsluiten? Het antwoord leest u hier.